Windows installer probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ed58

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2007
Berichten
452
Goedemiddag, mijn probleem is nog niet opgelost, dus probeer ik het nogmaals.

Ik heb Widows Vista Home Edition, en het volgende probleem doet zich voor:

Als ik mijn Java wil updaten krijg ik de volgende melding: Kan geen toegang krijgen tot Windows en dat waarschijnlijk de Windows installer fout is geinstalleerd. Dit probleem doet zich ook voor als ik Silverlight wil updated en andere Windows producten zoals mail, messenger enz. Nu ben ik gisterenavond op de Site van Microsoft geweest, omdat, zoals zei beweren, daar een mogelijkheid zou zijn om via een programmatje dit te verhelpen. Echter na downloaden wilde ik het installeren, echter dezelfde foutmelding kwam tevoorschijn. ook als ik via Revo uninstaller de hele bups wil de installeren dan werkt dit niet, precies dezelfde foutmelding. Eigenlijk will ik de hele boel eraf halen, en opnieuw installeren, echter kan ik nergens de messenger vinden in de add and remove section. Er staan wel enkele Windows dingen op zoals, Silverlight, Windows driverpackage, Windows live essentials. En tot mijn stomme verbazing zie ik ook Microsoft Sync. Framework Runtime Native. v1.0 (86) twee maal erin staan. Dit is vreemd, waarom 2 keer??? Is er nu geen mogelijkheid om in een klap dit nasty probleem op te lossen? Systeemherstel heb ik geprobeerd, echter het probleem blijf zich gewoon voordoen. Of is het nodig dat ik een eerdere herstel datum neem, een datum die voor de one light die nu gebruikt is, of maakt dat niet uit? Ik hoop echt dat er nu iemand is die mij kan helpen. Ik begin nu een beetje bang te worden dat door dit probleem het een en ander straks niet meer werkt, zoals websites die ik niet meer kan zien, althans de aankleding, omdat Java niet update. Please help???:eek: Helaas heb ik geen Vista CD omdat hij was voorgeinstalleerd, anders had ik gewoon Vista nieuw geinstalleerd.
 
Heeee, dank je wel, dit is een nieuwe. Ik hoop dat dit het probleem oplost. Zelf kom ik er nu niet meer uit...thanks
 
Wel, helaas, dit werkt ook niet... Nu krijg ik te zien: Kan Windows installer service niet starten.
Fout 3, Het systeem kan het opgegeven pad niet vinden..:confused:
 
Wel, misschien heeft telwat nog wat andere oplossingen, ik denk trouwens dat je met wat googelen ook wel op een aantal mogenlijke oplossingen zou terechtkomen, maar goed...

Iedere pc met voorgeinstalleerde software van windows staat op een recovery partitie.

Ik weet niet wat voor "merk-pc" je hebt maar voor elk merk is er volgens mij een bepaalde toetsencombinatie tijdens het opstarten zodat je die kan bereiken(voor acer is het alt +f10) maar dat zou je online wel moeten kunnen vinden of in het boekje dat meegeleverd is met je computer.

Of er zou de mogenlijkheid moeten zijn om recovery dvd's aan te maken waarmee je dan vista opnieuw kan installeren( let wel op dat welk van de 2 opties je ook gebruikt, de partitie waarop je opnieuw installeerd, daarvan is alles weg, dus backup je bestanden)

Succes & Sorry maar ik heb momenteel zelf niet zoveel zin om op google naar wat oplossing ivm. de windows installer te gaan zoeken :eek:::p
 
Dank je wel voor de reactie. I googeled mezelf een ongeluk:D, alleen niks werkt. Ik zal de oplossing van jou proberen nu. Ik heb inderdaad een Acer. Volgende maand koop ik een andere PC, en houd deze als backup.

Is een systeem herstel naar een datum dat alles nog normaal werkte misschien ook een optie..?
 
Laatst bewerkt:
Systeemherstel is zeker een optie.
Is de foutmelding letterlijk en staat er soms een foutmelding in de logs?
 
Ik schaam me rot...:confused: Waar kan ik die logs vinden? En inderdaad, de foutmelding is letterlijk. Ik ben ook bezig geweest om de fout op te lossen op de site van Microsoft, via een tooltje daar. Maar dan krijg ik weer de melding, kan geen toegang krijgen tot Windows...
 
Ik schaam me rot...:confused: Waar kan ik die logs vinden? En inderdaad, de foutmelding is letterlijk. Ik ben ook bezig geweest om de fout op te lossen op de site van Microsoft, via een tooltje daar. Maar dan krijg ik weer de melding, kan geen toegang krijgen tot Windows...

de logboeken kan je vinden door het in te typen in start :thumb:

en om het tooltje van microsoft werkende te krijgen moet je er misschien op rechterklikken & dan kiezen voor uitvoeren als administrator.

Of als dat ook niet werkt kan je deze stappen eens uitvoeren en dan nog eens proberen.

Succes :thumb:
 
Wow, dank je wel, ik zie dat ik een hoop moet doen:) En het probleem met het tooltje is dat als ik het will installeren dit al fout gaat. "Kan geen toegang krijgen tot Windows". Ik ga het nog eens proberen met Administrator bevoegd heden. En dan duik ik Vista in, want ook ik word een beetje gek van all die waarschuwingen:mad:

Ik heb de logs gevonden, en mijn oog viel op een paar "kritieke gebeurtenissen". ik zal dit verder uitzoeken en hier om hulp vragen als dat nodig is.

Dank je wel...
 
Laatst bewerkt:
Graag gedaan en veel succes dermee :thumb:

Ikzelf heb die stappen ook al uitgevoerd hoor en ik hoor vista nooit meer klagen dat hij geen bevoegdheden heeft, etc. :D
 
Kijk eens in C:\windows\system32 folder of daar het bestand msiexec staat met een grootte van 0 kb. Het gaat dus niet om het bestand msiexec.exe .
Als dat bestand van 0 kb er staat dan de naam wijzigen in msiexec.old .

Verder kun je dit nog proberen:
Start > typ cmd > rechtsklik cmd.exe en uitvoeren als administrator
typ msiexec \unreg enter
msiexec \regserver enter

Start opnieuw de computer
 
Dank je wel voor alle hulp. Ik ben er nu een week mee bezig, maar ik kom er niet uit. Ik blijf dezelfde foutmelding krijgen. Ik wordt er moedeloos van. Er is een reparatie functie in Vista, alleen krijg ik dan te zien, kan het opgegeven pad niet vinden. Wat voor pad..??? Er wordt gevraagd naar het complete pad, ummmm:confused:

Ik ga in elk geval de andere opties proberen die ik hier zie. Heel erg bedankt..

Ik heb het bestand gevonden in C:\windows\system32 folder , echter het is niet leeg, er staat 70Kb

Ik denk dat ik de handdoek in de ring ga gooien, ik kom er niet meer uit...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan