Windows Installer werkt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Enjoydotcom

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2011
Berichten
30
Lieve mensen,

Hopelijk kan ik mijn probleem een beetje duidelijk overbrengen.

Sinds langere tijd werkt mijn Windows Installer niet meer.
Zodra ik iets op mijn laptop wil installeren wat Windows Installer nodig heeft, krijg ik foutmeldingen.

Het probleem is volgens mij begonnen na een Windows Update, waarna mijn Office niet meer werkte. Destijds vanalles geprobeerd dit op te lossen, maar op den duur zo gefrustreerd geraakt dat ik het opgegeven heb.

Omdat ik het nu toch wel echt nodig heb (iTunes), toch weer een poging aan het wagen. Heel Google afgezocht en veel geboden "oplossingen" geprobeerd. Maar helaas zonder succes. (Het probleem vaak met internetfora is dat zodra de gebruiker zelf zijn fout opgelost ziet, niet meer terugkoppelt. Dus draadjes sterven helaas een eenzame dood).


Bron oplossingen.
In de link de foutmeldingen en wat ik al geprobeerd heb om het op te lossen inclusief resultaat. http://www.mijnbestand.nl/Bestand-USSI4RZ7Z4X4.pdf . :confused:

HELP HELP Wat kan ik doen om dit probleem nu eindelijk op te lossen? Als er meer informatie nodig is om deze ellende op te lossen hoor ik het heel graag.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
welkom op Helpmij
Kijk ff hier of je daarmee je probleem opgelost krijgt.
Weet je trouwens nog welke update dat was? Updates kun je n.l. ongedaan maken.
Update: zie dat je al veel hebt gedaan, maar toch.
Zuid-Limbabwe is een goeie! :D
 
Laatst bewerkt:
Bedankt dus ver voor de antwoorden. Ik ga die van minal zeker even bekijken en uitproberen.
---wordt vervolgd---

(Mag ik bij deze trouwens even kwijt dat mijn eerste indruk van HelpMij een zeer positieve is?).

Vervolg:
http://us.norton.com/support/kb/web_view.jsp?wv_type=public_web&docurl=20080512151901EN

Via hier wordt een oplossing geboden voor XP dmv links naar Microsoft alwaar diverse .exe bestanden zijn te downloaden.
Ondanks dat er > Reinstalling the Microsoft Windows Installer for Windows XP > staat, toch maar geprobeerd (baat het niet dan blaat het niet).

Instructions
Download the file that is appropriate for your operating system version and platform.

For Windows Vista, Windows Vista Service Pack 1 and Windows Server 2008:
x86 Platform: Windows6.0-KB942288-v2-x86.msu
x64 Platform: Windows6.0-KB942288-v2-x64.msu
IA64 Platform: Windows6.0-KB942288-v2-ia64.msu

For Windows XP Service Pack 2 and Windows XP Service Pack 3 (32-bit platforms):
x86 Platform: WindowsXP-KB942288-v3-x86.exe

For Windows Server 2003 Service Pack 1, Windows Server 2003 Service Pack 2 and Windows XP 64-bit Editions:
x86 Platform: WindowsServer2003-KB942288-v4-x86.exe
x64 Platform: WindowsServer2003-KB942288-v4-x64.exe
IA64 Platform: WindowsServer2003-KB942288-v4-ia64.exe

Helaas, Mijn Vista (Home Edition Premium, service pack 1, type computer 32bit systeem) staat er niet bij.
Een voor een de exe bestanden geprobeerd. Bij die specifiek voor XP geeft hij een foutmelding, die x86 x64 IA64 pakt hij uit, maar er verbetert niets aan mijn installer probleem. Gelukkig verergert er tot nu toe ook niets.
Nu even mijn computer opnieuw opstarten, het staat er niet bij maar het kan nooit kwaad.

Jammer maar zoals verwacht, ook na opstarten heeft deze mogelijke oplossing nog niet geholpen.
_-----------------------------_-----------------------------_-----------------------------_-----------------------------_-----------------------------_
Op naar "forum.computertotaal":

Oke, forum.computertotaal gaf ook weer links. Onder andere de link hierboven via us.norton, (heb door het surfen ook nog iets vergelijkbaars gevonden voor exact mijn systeem, maar ook hier weer een foutmelding "niet voor uw systeem geschikt.

In een van de link-naar-link naar link adviseerde men naar de updates te kijken.
Hier blijkt dat er 2 belangrijke updates niet uitgevoerd zijn:
Foutmelding Update Microsoft Net Framework 3.5 etc..jpg
Update Beveiligingsupdate Microsoft Net etc.jpg

Nu vraag ik me dus af of mijn Windows Installer probleem de oorzaak is of het gevolg.

Hoe dan ook, ik sta nog steeds open voor dé oplossing!

(Degene die de ultieme oplossing aandraagt waarmee het opgelost wordt, krijgt heerlijke zelfgebakken koekies, omkoperij werkt meestal wel ;))

_______________________________________________________________________________
Off topic :
@ Mik Zjegger, jaaa, voor veel niet-Limburgers is Limburg al het buitenland.
 
Laatst bewerkt:
Heb je in de map Windows\System32 gekeken of daar alleen msiexec.exe en niet ook msiexec staat. Dit kan ook het probleem veroorzaken.
 
Mijn Dell laptop is vooringestalleerd geleverd, dus ik heb niet de software gekregen.

@Minal, reparatiedisk is een partitie op de schijf. Heb op Tools PC recovery geklikt, maar kreeg een foutmelding (schermpje zonder tekst :S Erg handig ;).
Wel nog even online gezocht naar een andere oplossing en kwam hier: http://neosmart.net/blog/2008/windows-vista-recovery-disc-download/ terecht.
De handeling zoals daar beschreven uitgevoerd, maar ook dat bood geen soelaas. :(

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

@Telwat, bij Windows\System32 staat alleen msiexec.exe, geen msiexec zonder type.
 
Dat klopt, maar die wordt door MS zelf niet meer aangeboden/ondersteund. Maar als laatste redmiddel zou ik het ook doen.
 
Haha, de ironie :) Ik kan deze tool niet eens installeren... windows installer bla bla bla :).
 
:D :D We geven niet op, je hoort nog van ons.
Welke tijd moet ik me bij onderstaande voorstellen?
Sinds langere tijd werkt mijn Windows Installer niet meer.
 
Laatst bewerkt:
Maanden en ik begin te vrezen dat mijn eerdere oplospogingen het erger hebben gemaakt.
Toch wel grappig, heb het idee dat het niet zo moeilijk zou moeten zijn. Alsof er gewoon ergens een ienimienie bestandje mist. Of een schakelaartje verkeerd staat.
 
Ik wil nog niet de beer verkopen, maar iTunes wordt geïnstalleerd as we speak. Zo meteen kijken of ik office aan de praat krijg. Hier dus een hoopvolle Limbabwaanse. :)
(Oplossing 2 van oplossing 3).

_______________________________________________________________

Ik krijg geen Windows Installer fouten meer. iTunes heeft zich vooralsnog netjes geïnstalleerd. Echter krijg ik nog steeds foutmeldingen bij het installeren van Office 2007, maar dat lijkt me voer voor een ander draadje.

_______________________________________________________________
Voor de duidelijkheid, dit : http://www.winhelponline.com/blog/vista-the-windows-installer-service-could-not-be-accessed/ was de oplossing :).

_______________________________________________________________

We zijn nu 24+u verder en ik heb weer van alles kunnen installeren en deïnstalleren.
Ben zoooo blij :).
Heren, bedankt.
Ergens zitten koekjes te wachten :).
 
Laatst bewerkt:
Mooi dat het gelukt is en succes verder! :thumb:
P.S. Ik lust geen koekjes. :D
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan