Windows installer XP werkt niet goed, wat nu?

• Onderwerp starter Onderwerp starter dump
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

dump

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2003
Goede morgen.
Ik wilde adobe 7.0 (en ook msn 6.2) installeren op een reparatie computer De installatieprocedures starten beide wel op met de w.installer van XP zelf maar gaan dan uiteindelijk niet door.
Van de w.XP-cd zelf kan ik dat bestandje niet afhalen want dat is een zelf opstartende cd. Openen met verkenner kan ook niet want die optie is er niet.
Ik kreeg een tip onderstaande link te downloaden en te installeren maar krijg ik er dan niet 2 die door elkaar heen werken en conflicten gaan geven. Dit omdat de orriginele dus wel opstart.
http://www.microsoft.com/downloads/...8fa1-6f8a0f5dca8f&displaylang=en&Hash=9GRVWJ8
Of kan ik het bestand van mijn computer (ook w.xp) naar de reparatie computer kopieren.
Laatste idee is --- SFC /scannow --- uit te voeren (gelezen her en der t.a.v. andere problemen) maar ik heb ook gelezen dat dit problemen kan opleveren als je de SP2 pack erop hebt zitten omdat dit gebaseerd is op w.xp zonder sp2. Kortom, ik weet het niet meer. Wie helpt mij?
Doei, Dump.

Laatst bewerkt:
Die Windows installer download is gewoon een hotfix update en die kan je in principe gewoon installeren en zal indien nodig de oude bestanden overschrijven, dus krijg je er geen 2. Wel heb je een oude link gekregen van de 2.0 versie en is hier de link van laatste versie van Windows installer 3.0.
http://www.microsoft.com/downloads/...FamilyID=5fbc5470-b259-4733-a914-a956122e08e8

sfc /scannow is een reparatie functie van xp die controleert of alle systeem bestanden nog aanwezig zijn in originele staat. Hij controleert dat door de aanwezige bestanden te vergelijken met de bestanden op de XP CD welke zich in de map i386 bevinden.
Nu kunnen die bestanden van je CD natuurlijk nooit een update krijgen daarom heeft SP2 ook een i386 map op je computer geplaatst en wel C:\windows\servicepackfiles\i386.
Dus wanneer je een sfc /scannow uitvoert dan worden beide mappen dus gebruikt tijdens de controle en alle bestanden gecontroleerd en indien nodig vervangen.
Dus !? Kan je gewoon de CD in de drive plaatsen en deze controle uitvoeren..

:thumb:

Let wel, de beschrijving op de site geeft aan dat service pack 2 deze installer reeds bevat en dat hij niet via deze link te instaleren is indien sp2 al is geïnstalleert. Dus zal je met alle waarschijnlijk de foutmelding krijgen dat deze versie al op je computer aanwezig is.. :confused: ( je kan het eens proberen indien de sfc \scannow dit niet voor je repareerd..

P.S.
Je kan ook via configuratiescherm software sp2 dan weer verwijderen, opnieuw opstarten en weer opnieuw naar updates laten zoeken en weer installeren..

Laatst bewerkt:
Bestand op mijn comp. downloaden en kopieren naar de andere kan niet i.v.m. validatie/aktivering. Bij aanklikken van bestand vraagd hij n.l. om validatie.
Ga ik naar downloaden zonder validatie dan bied hij de v2.exe aan i.p.v. de 3.0

Mijn comp. is geaktiveerd en die van haar (nog) niet. Is verder wel een legale windowsxp versie en dus is de vraag, kan ik die alsnog online aktiveren (de code staat op de kast) na zo'n lange tijd?

En wat moet ik met zo'n fix doen? Na het aanklikken krijg ik alleen maar tekst te zien.
Doei, Dump.

Laatst bewerkt:
Met die online activatie heb ik persoonlijk geen ervaring :confused:
Die validatie procedure is iets nieuws van Ome Bill om de piraten bij de neus te nemen indien je een legale versie hebt mag dat geen probleem zijn en wordt je doorgestuurd naar de juiste download.. Indien dat niet mogelijk is omdat de versie niet door windows is geactiveerd zal je (dacht ik) telefonisch contact op moeten nemen met MS support in Nederland ergens om die activerings code te krijgen..

Je kan ook de setup met de andere computer downloaden en op een cd zetten...

Die .reg file kan je met rechts klikken en dan voor samenvoegen kiezen, of "openen met" en dan naar de windows map browsen en voor regedit.exe kiezen.
Maar met een rechtsklik moet je daar samenvoegen zien staan..
Kan goed dat dat al de oplossing is je hebt immers sp2 en de nieuwste installer geïnstalleerd..
:thumb:

Wach effe :eek: daar straks was het nog een .reg file om te downloaden??Vreemd, heb hem zelf ook nog even ogeslagendaar straks??
Maar goed, de tekst die je te zien krijgt die moet je naar kladblok kopieeren/plakken dan in kladblok links boven op bestand klikken en kiezen voor opslaan als. Sla die dan op als

installer.reg

em sla op dan ga naar dat bestand en dubbelklik die en voeg toe met je register..
Klaar is dump :) (hoop ik)

Laatst bewerkt:
Voor alle duidelijkheid.
Als ik met mijn eigen comp. download krijg ik de versie 3.0 nadat ik doorgestuurd wordt naar de juiste download lokatie.
Kies ik voor --- niet vallideren --- dan ga ik naar de downloadsite waar de 3.0 versie staat maar na aanklikken krijg ik de 2.? versie binnen.

En die .reg file ga ik eerst proberen al snap ik daar de jota van. hahaha.

Proberen is het advies. U hoort nog van mij.
Doei, Dump.

Het bestandje maken en toevoegen is gelukt. Nou ja, ik heb hem per abuis eerst op mijn eigen comp. toegevoegd. Slim he.
Maar de comp. waar hij op moest staat hij nu ook op maar hij werkt niet. Nog steeds een foutmelding. Ik ga weer verder kijken.
Tot zo/straks.
Doei, Dump.

Weet er iemand waar ik dit bestandje kan vinden op mijn windows xp comp. Dan gooi ik dat bestand handmatig in een andere map (tijdelijk). En probeer dan die windows installer in de orriginele map te zetten. Dan zal hij waarschijnlijk niet zeuren over een verouderde versie, hoop ik. Maar dan moet ik wel weten waar hij staat?
Help (mij) a.u.b.
Doei, Dump.

Mensenkinderen, ZipPe, de boel werkt weer. Wat heb ik er een werk aan gehad om dit opgelost te krijgen. 3 avonden aan het zoeken/raadplegen geweest. En nu de 4de is het door jouw aangedragen. En wat een werk heb jij me bespaard door deze oplossing te geven. Heel hartelijk dank. Woorden schieten tekort. En daarom. Nogmaals dank. Doei, Dump.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan