windows installer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo een paar dingen:
1. hier kijken voor verdere instructies van Microsoft
2. Daarnaast kun je een nieuwere versie van Windows Installer gaan installeren:
hier

Succes,

Tijs.
 
@rani123: Is er nog nieuws over wat mijn tips hebben opgeleverd?

Tijs.
 
ik ben met method 6 bezig maar ik weet niet hoe moet ik het juist doen.??
 
Doe het volgende:
Start -> Uitvoeren ->
cmd /k reg.exe add "HKLM\Software\Policies\Microsoft\Windows\Installer" /v Logging /d "voicewarmup" /f
Herstart hierna de computer, en je kunt alle Installer acties volgen via het opzoeken van een bestand dat begint met MSIxxxxxxxx in de %temp% folder.
De %temp% folder kun je bereiken met Start -> Uitvoeren -> %temp%
Ga daar op zoek naar dat MSIxxxxxxx bestand, zodra je weer wat geprobeerd hebt te installeren (of als Windows Update zo'n poging gedaan heeft). Hopelijk geeft dat log-bestand dan inzicht in wat er mis gaat.

Overigens kun je gewoon alvast doorgaan met de andere methodes/stappen. De resultaten daarvan zou je ook in het gedrag van de Installer (en dus ook in het log-bestand) terug moeten zien.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
ik hep temp geopend dan dubbelklik op "naam: wpi.msi, groote: 1.768kb, type: windows installer-pakket, dan kwam foutmelding " kan geen toegang krijgen ...." dan kwam niewe document in temp naam: MSI4079d.LOG, groote: 3kb, type: textdocument, ik heb deze geopend.

deze is de inhoud van MSI4079d.LOG:

=== Verbose logging started: 27/12/2009 15:29:37 Build type: SHIP UNICODE 4.05.6001.00 Calling process: C:\WINDOWS\System32\msiexec.exe ===
MSI (c) (90:A0) [15:29:37:500]: Resetting cached policy values
MSI (c) (90:A0) [15:29:37:500]: Machine policy value 'Debug' is 0
MSI (c) (90:A0) [15:29:37:500]: ******* RunEngine:
******* Product: C:\DOCUME~1\Eigenaar\LOCALS~1\Temp\wpi.msi
******* Action:
******* CommandLine: **********
MSI (c) (90:A0) [15:29:37:500]: Machine policy value 'DisableUserInstalls' is 0
MSI (c) (90:A0) [15:29:37:625]: SOFTWARE RESTRICTION POLICY: Verifying package --> 'C:\DOCUME~1\Eigenaar\LOCALS~1\Temp\wpi.msi' against software restriction policy
MSI (c) (90:A0) [15:29:37:625]: SOFTWARE RESTRICTION POLICY: C:\DOCUME~1\Eigenaar\LOCALS~1\Temp\wpi.msi has a digital signature
MSI (c) (90:A0) [15:29:37:703]: SOFTWARE RESTRICTION POLICY: C:\DOCUME~1\Eigenaar\LOCALS~1\Temp\wpi.msi is permitted to run at the 'unrestricted' authorization level.
MSI (c) (90:A0) [15:29:37:703]: Failed to connect to server. Error: 0x80040154

MSI (c) (90:A0) [15:29:37:734]: MainEngineThread is returning 1601
=== Verbose logging stopped: 27/12/2009 15:29:37 ===
 
Zie hier dat een van de methodes die je is aangereikt:
Start -> Uitvoeren -> msiexec /unreg
en daarna
Start -> Uitvoeren -> msiexec /regserver
dit probleem zou kunnen oplossen.

Het is niet voor niets dat ik je aangaf gerust alvast de rest van de (oplossings-)methodes te gebruiken om te kijken of die een oplossing bieden.

Hopelijk helpt dit.

Tijs.
 
Nog iets anders dat ik vond (met als extra instructie het checken/uitdelen van toegangsrechten op delen van de registry):
hier

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
ik heb msiexec.exe /unregister dan msiexe /regserver gedaan, maar ik kan "regedit" niet openen via Uitvoeren (dit probleem is 3 dagen geleden begonnen)
 
En wat voor melding krijg je als je regedit probeert te openen? Iets van "Uitgeschakeld door de systeembeheerder"?
Indien ja, dan
1. Download, pak in zijn geheel uit, en start: Dial-a-fix
[Als je Internet Explorer 8 op je pc hebt kun je bij starten enkele meldingen krijgen, die kan voor de volgende instructie genegeerd worden]
Klik op het knopje Policies.
Laat alle gevonden policies aangevinkt, en druk op Remove. Ze worden dan verwijderd, en hopelijk heb je dan ook weer de mogelijkheid om regedit te gebruiken.
2. Wordt het (zodra de Windows Installer het weer doet) zwaar tijd om scans te gaan doen naar malware.


Tijs.
 
ik heb msiexec.exe /unregister en msiexec /regserver gedaan, maa ik kan "regedt" niet opennen via Uitvoeren (dit probleem is 3 dagen geleden begonnen)
 
Zie mijn vorige antwoord.

Het is (trouwens) Start -> Uitvoeren -> regedit.exe
dus niet regedt

Tijs.
 
ik krijg geen foutmelding, als ik "regedit" Uitvoer gaat alles weg van bureaublad voor 2 seconden dan komt alles terug normaal.

ik heb Dial-a-fix ook verschillende keren geprobeerd maar het was niet opgelost :confused:
 
Probeer dan het volgende:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k cd /d %windir%\system32\dllcache
regedit.exe

Anders zal het tijd worden dat je systeembestanden gaat herstellen.
a. Check eerst welk Service Pack er in je XP is geïntegreerd: Start -> Uitvoeren -> winver
b. Daarna
Start -> Uitvoeren -> sfc /scannow
Hierbij heb je een XP CD nodig van hetzelfde Service Pack niveau als je nu in XP hebt (uitgezocht via stap a.)

Als je zo'n XP CD nog niet hebt, kun je die relatief gemakkelijk maken:
1. Maak een map in de hoofdmap van C: die je noemt: XPSP. Open die nieuwe map ook voor stap 2.
2. Kopieer de inhoud (incl. submappen) van de XP cd naar die map van 1.
Er moet dus vanaf dan (o.a.) een map C:\XPSP\i386 bestaan.
3. Integreer SP2 of SP3 op de volgende manier (ik ga van de NL-versie van XP uit hier):
a. Indien SP2 op je computer staat:
Download WindowsXP-KB835935-SP2-NLD.exe van deze link naar de hoofdmap van C:
Integreer dit servicepack in de gemaakte kopie van XP op de volgende wijze:
Start -> Uitvoeren -> C:\WindowsXP-KB835935-SP2-NLD.exe /integrate:C:\XPSP
b. Indien SP3 op je computer staat:
Download WindowsXP-KB936929-SP3-x86-NLD.exe van deze link naar de hoofdmap van C:
Integreer dit servicepack in de gemaakte kopie van XP op de volgende wijze:
Start -> Uitvoeren -> C:\WindowsXP-KB936929-SP3-x86-NLD.exe /integrate:C:\XPSP

Brand daarna de inhoud (incl. submappen) van de C:\XPSP map naar een data-cd.
Op die nieuwe data-cd staat dus dan in de hoofdmap (o.a.) een submap i386.
Omdat je voor SFC geen opstartbare cd nodig hebt is dit goed genoeg.
Start hierna dat sfc /scannow. Wordt gemeld dat de XP CD nodig is (en je hebt de juiste XP CD in je CD/DVD speler), klik zo vaak als nodig is op Opnieuw proberen. Op een gegeven moment moet dan het hele 'balkje' groen zijn geworden, en dan is sfc klaar.
Probeer MSN daarna weer opnieuw.

Werkt het dan nóg niet, dan zou ik eens gaan denken aan malware op je computer. Kijk in deze discussiedraad voor een 'stappenplan' waar je mee kunt beginnen.

Succes,

Tijs.
 
ik heb "Start -> Uitvoeren -> cmd /k cd /d %windir%\system32\dllcache
regedit.exe" geprobeerd maar "regedit" gaat nog altijd niet open.

ik heb ook "Start -> Uitvoeren -> sfc /scannow" geprobeerd het was gelukt maar niks opgelost.

ik heb "Malwarebytes' Anti-Malware" gedownload en geinstalleert maar als ik het wil opennen krijg een foutmelding "Er is een fout opgetreden. geef aub de volgende foutcode door aan het Malwarebytes' Anti-Malware support team. Erorre code 732 (0, 0)"
 
Begrijp ik het nu goed dat de Windows Installer nu wél goed werkt (want je hebt Malwarebyes Anti-Malware kunnen installeren)? Is je vraag dan niet opgelost?

Die foutmelding die je bij MBAM kreeg zegt me niets, maar als Installer niet goed zou werken had je bij de installatie van MBAM al een foutmelding moeten krijgen, lijkt mij?
Probeer in ieder geval ook SuperAntiSpyware uit, en kijk of je daar (bij de installatie of het openen/gebruiken ervan) ook foutmelding(en) krijgt.

M.b.t. Regedit bedoelde ik dat je in het CMD-venster regedit.exe zou opstarten.
Nu heb ik gemerkt dat in de dllcache map regedit.exe niet bestaat, maar wel regedt32.exe
Je zou dus het uit te voeren commando in het CMD-venster moeten vervangen door regedt32.exe, maar omdat je ook al sfc /scannow hebt gedaan zonder foutmeldingen, zou ik verwachten dat je de 'normale' regedit ook weer op de normale manier zou moeten kunnen aanroepen.

Ik hoor wel hoe nu de huidige stand van zaken is. In ieder geval heb je nu een instructie om regedt32.exe vanuit de dllcache map aan te kunnen roepen.

Tijs.
 
Ik heb scan gedaan met "Malwarebyes Anti-Malware" er is 47 geïnfecteerde objecten gevonden. Moet ik de "Malwarebyes Anti-Malware" kopen om de geïnfecteerde objecten te verwijderen?

De Errore code 732 (0, 0) is een update errore van "Malwarebyes Anti-Malware".

Windows Installer probleem is nog altijd niet opgelost, maar ik kan nu de "registry" opennen vanaf "Malwarebyes Anti-Malware" want er is geïnfecteerde objecten in de "registry" gevonden dus bevoorbeeld: ik klik met de rechter muis op "Trojan.JSRedir.H" dan druk ik op "ga naar locatie" dan wordt de "regedit" geopend.

Ik ga nog een keer scannen want ik wist niet hoe moet ik de geïnfecteerde objecten verwijderen.
 
Met de gratis versie van MalwareBytes Anti-Malware kun je ook infecties verwijderen.
Met de betaalde versie ook, maar dan zul je (neem ik aan) eerst moeten betalen.

Tijs.
 
ik heb de geïnfecteerde objecten verwijderd, ik kan nu "regedit" opennen en andere programma's ook die ik vroeger niet kon opennen en update error is ook opgelost. maar windows installer-probleem is nog niet opgelost :(

ik heb geprobeerd "Windows Installer CleanUp" te installeren maar ik krijg foutmelding "windows installer" dus heb ik de textdocument "MSI34d8d.LOG" in "temp" geopend en heb de Error: 0x80040154 in google gezocht maar ik weet niet wat moet juist doen.:confused:


MSI (c) (B8:E8) [01:51:39:171]: Failed to connect to server. Error: 0x80040154

MSI (c) (B8:E8) [01:51:39:171]: MainEngineThread is returning 1601
=== Verbose logging stopped: 29/12/2009 1:51:39 ===
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan