windows installer

Status
Niet open voor verdere reacties.

acra

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2004
Berichten
241
Mijn PC doet sinds gisteren vreemd. Als ik de PC opstart verschijnt windows-installer in de taakbalk, kennelijk wil ie iets van Microsoft Picture-it installeren (dat is een oud pgm dat al jaren op m’n PC staat, functioneert goed en ik wil ’t liever niet weg). Met taakbeheer kan ik deze toepassing beeindigen maar regelmatig begint spontaan weer dat install-riedeltje. (Bijv. ik wil een stukje software downloaden om een online scan uit te voeren en dan start die installer). Nogal irritant. PC is uitgebreid gescand op spyware, virussen etc. niks gevonden. Ccleaner gedraaid, ook registergedeelte, probleem blijft. Ik kan verder wel gewoon met PC werken. Weet niet of dit er iets mee te maken heeft maar ik heb gisteren comodo-firewall ge-update. Iemand een idee hoe hier vanaf te komen. PC, XP prof SP3, heeft geen herstelpunten.
Alvast bedankt, Nora.
 
Eerst kijken of de Windows Installer misschien op Automatisch opstarten staat ipv. Handmatig:
Start -> Uitvoeren -> services.msc
Ga naar Windows Installer, en dubbelklik erop.
Kijk na of Opstarttype op Handmatig staat. Staat daar Automatisch, dan omzetten naar Handmatig en op OK drukken.

Succes,

Tijs.
 
Hoi,

Service Installer staat op handmatig.
BTW: Ik surf meestal met seamonkey (mozilla), dat gaat goed. Gebruik ik IE dan draait die installer dol, ik klik 'm weg (annuleren, cancel) en hup daar is ie weer. Kan enkel met taakbeheer dit beeindigen waarmee ook IE stopt. (In taakbeheer staan bij toepassingen 2 regels, ik kies voor Picture-it taak beeindigen en de 2e taak (IE) wordt ook beeindigd)
Thnx, Nora
 
Is dat Picture-it wel gerelateerd aan Internet Explorer? (Ik ken het pakket niet).

Stel dat Picture-it niet aan Internet Explorer gerelateerd is: Wat je zou kunnen doen is het volgende:
1. Download en sla op de 'losse' versie van Hijackthis hier
2. Start HijackThis, en sla een log-file op. Wijzig verder niets.
3. Start Internet Explorer (evt. veiligheidshalve zónder Internet-verbinding), laat die installer zijn werk doen, sluit daarna Internet Explorer
4. Start weer HijackThis, sla een log-file op (natuurlijk niet over de eerste heen).
5. Vergelijk de 2 log-bestanden van HijackThis door ze beiden te openen en naast elkaar regel voor regel door te nemen. Kijk of er ergens in een sectie wat bijgekomen is.
Uitleg interpreteren van de secties van de HijackThis logs (Nederlands): hier

Wat je ook kunt doen is eerst eens testen op malware op je computer voordat je bovenstaande instructies uitvoert.
Hier staan instructies en downloadlinks etc.

Succes,

Tijs.
 
Zou het geen invoegtoepassing van IE kunnen zijn :confused:?
Wat komt er als je het gewoon laat doen?
 
@timmie1: Wat is het verschil met wat ik al aangaf? HijackThis geeft ook de geïnstalleerde IE-invoegtoepassingen aan...

Tijs.
 
Het is geen invoegtoepassing. De hijackthis-files zien er op 't eerste gezicht goed uit. In de 2e versie staat msiexec er wel 2 keer in, in de 1e versie niet. Als ik tijd heb zal ik die logjes nog beter nalopen.
Laat ik die installer doorlopen dan vraagt ie om 'n cd om 'n bonuspak te installeren, na lang zoeken cd gevonden en bonuspak erbij gezet. Maar dan nog blijft die installer steeds weer opnieuw zeuren.
PC nogmaals gecheckt op malware etc met de pgms via de link, niets gevonden.
Picture-it 2001 is een makkelijk pgm om rare dingen te doen met afbeeldingen. Ik gebruik 't oa voor het bewerken van afbeeldingen voor 'n clubblad. Ik kreeg 't ooit gratis bij een PC geleverd en vanwege z'n eenvoud vind ik 't ideaal (het wordt allang niet meer onderhouden door MS)
Nu alleen nog bedenken hoe die installer te corrigeren. Las iets over msiexec-errors, nou krijg ik die niet echt maar misschien dat ik me daar in moet verdiepen.
Iig bedankt, Nora.
 
Vandaag even verder gezocht en toen viel me op dat in de lijst software zowel MC Picture-it Premium als ook MS Picture-it Creativity vermeld stonden. Creativity gaf het probleem dus die heb ik ge-uninstalled. Picture-it Premium doet het gelukkig nog en probleem opgelost. Groet, Nora
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan