Windows installeren met recovery cd rom andere computer?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zazou88

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2008
Berichten
7
Hallo,

Ik was van plan bij mijn schoonouders opnieuw windows xp op de computer te zetten, maar ze hebben er geen cd roms oid bij. Zelf heb ik een medion pc met recovery cd rom. Ik las in een andere thread op deze site dat je wel gewoon een andere installatie cdrom kunt gebruiken, als je maar gewoon het nummer van je eigen computer er in zet. Kan dit ook met de recovery cdrom? Zo niet, is het dan raadzaam een versie van internet te downloaden, of is dat te riskant?

Groetjes Baukje
 
Hallo,

Volgens mij is het niet mogelijk om met de recofery cd xp op een andere computer te installeren want die cd is speicaal voor jouwn pc.

verder is het meestal wel mogelijk om xp van het internet te downloaden mits je maar een legale orginele cdkey hebt.
 
Als je computer nou helemaal niks meer zou doen, en je zou via telefonisch een cd rom aanvragen (tegen betaling), zou dat dan een recovery of een installatie cdrom zijn? dat is bij een kennis namelijk het geval, dus dan zou ik die misschien kunnen gebruiken, maar ik weet niet zeker wat voor cdrom dat is.

En zit de key echt bij de cd? als je een versie via internet download en daar zit ook een key/crack bij, zou het dan ook werken?
 
Hallo,

Volgens mij is het niet mogelijk om met de recofery cd xp op een andere computer te installeren want die cd is speicaal voor jouwn pc.

Meestal is het juist wel mogelijk. De enige (grote?) nadelen zijn:
1. Het gebruiken van dezelfde Windows Key als de TS zelf gebruikt. Dit kan voor problemen gaan zorgen, ook bij de TS zelf
2. Het missen van een of meerdere drivers. Deze zal de TS dan zelf erbij moeten zoeken.

verder is het meestal wel mogelijk om xp van het internet te downloaden mits je maar een legale orginele cdkey hebt.

Kleine toevoeging; mocht je een versie met een illegale windows key downloaden, deze valt gemakktelijk te veranderen met bepaalde tools.
 
Dus als ik de recovery van mijn computer gebruik, met de registratiecode/computercode whatever van de andere computer waar het op komt gebruik, dan zou het wel moeten werken?
 
Als op de PC van de ouders een legale versie van windows stond, zit er ook een sticker met het serienummer op de kast geplakt....
Theoretisch kun je de Medion Recovery CD gebruiken, daar staat de complete versie van XP op, maar dat levert een klein probleempje op: het serienummer staat daar al in gebakken [systeem vraagt daar dus niet om], dat moet je daarna dus gaan wijzigen anders kom je niet door de WGA check heen bij updates..... Het gebruik van cracks en serials van internet is maar zeer beperkt succesvol... de crack wordt meestal herkent bij een update [er zijn maar een paar goede cracks in omloop] en het serienummer is meestal al bij 10 miljoen anderen in gebruik en staat op een zwarte lijst.... Je kunt wel een gedownloade versie met het eigen serienummer gebruiken...

Na de installatie van XP loop je tegen het volgende probleem aan: je hebt de drivers voor het chipset en andere "apparaten" die op het moederboard zitten nodig.....
 
Oke, nou ja, ik denk dat ik dan beter een andere oplossing kan zoeken.

Bedankt in ieder geval!
 
Dank je wel, we zijn een groot forum en moeten daar erg mee oppassen.
Overal zijn oogjes die het in de gaten houden of alles wel netjes verloopt hier.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan