Windows installeren op raid0

Status
Niet open voor verdere reacties.

Glexaeon

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2013
Berichten
109
Hallo,
Ik heb vandaag mijn 2e ssd binnen gekregen. Omdat ik alles al had voorbereid heb ik m er meteen aangehangen en een raid0 opgezet. Nu kom ik er echter achter dat ik windows 8 alleen download heb. Ik wilde dus eerst w7 i stalleren waat ik de schijf van heb. Helaas als ik w7 wil installeren dan ziet hij de raid0 niet? Ik heb ook verschillende dingen met de sata geprobeert. Oa. Ahdi(ofiets) en hier alles op enable gezet, dit houd echter de raid0 tegen? Hij staat dus nu op raid voor sata1-5 als ik het goed herinner. Hoe kan ik mijn raid0 samenstelling zichtbaar maken voor installatie? Ik heb al een andere schijf eraan gehangen met windows en daarvan opgestart. Ookbier zie ik m niet terug. Een opvallend iets is dat ik mijn 2e hdd ook niet terug zie op bovenstaande manier?

Alvast bedankt,

Tim
 
Als ik vervolgens in de bios de sata 1-5 op ide zet zie ik bij de installatie wel bijde schijven. Maar dit is natuurlijk niet wat ik wil.
 
Je moet tijdens het laden van de installatie mogelijk de raid drivers inladen, anders ziet ie de schijven inderdaad niet...
 
Ik heb inderdaad de handleiding er even bijgepakt (slim he) en een driver geinstaleerd. Ik heb samen met de cd van de driver ook de w8 cd gevonden maar deze blijft hangen bij het windows icoon? (Alles is legaal). Toch maat w7 er eerst op en dan w8 downloaden...
 
Even nog een keer lezen: je moet hem inladen tijdens de installatie, dus wanneer je de installatie opstart (buiten Windows ofzo om)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan