Windows installeren zonder cd-rom drive?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dazzling

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hoi!

Hoe kan ik Windows (is een oude pc, dus 95 of 98 maar doen) installeren zonder cd-rom drive? Die zit er namelijk niet in. Moet toch mogelijk zijn op de een of andere manier?

Grtz,
dazz

Via diskette's? De Harde schijf in een andere PC hangen en dan de SETUP-bestanden van de CD kopieëren?

hhhmmmmm ja, de harde schijf even omzetten is wel een idee. Maar ik wil die klus eigenlijk klaren zonder al teveel kunstgrepen (lees: in/uitbouwen van harde schijven en zo).

Kan ik er iets mee als ik de pc in een netwerk hang?

Harde schijf even in een andere pc is inderdaad een mogelijkheid, maar het lijkt me nog makkelijker om een cdspeler even aan de oude pc te hangen.

Als je de harde schijf op een andere pc installeert herkent hij toch die hardware van de andere pc. Met de cdrom even uitwisselen heb je dat probleem niet.

Je hoeft hem niet helemaal in te bouwen, maar gewoon even die 2 stekkers/kabels erin steken (eventueel jumpers veranderen)

Tiborv thnx, die linx zijn handig!! :)

Tanja1968, ja dat had ik in eerste instantie ook bedacht, maar om de een of andere reden werkt het niet. De jumpers in alle 3 posities geprobeerd, maar hij herkent gewoon de cd-rom drive niet ....

De PC hoeft de CD-speler niet te herkennen, de drivers sturen de speler aan.

Ja, okee, maar hij werkt dus gewoon niet. Hij staat niet in apparaatbeheer en ook niet in de verkenner .... zuchttttt .... en die jumpertjes heb ik op alle 3 posities al gezet, geen effect :(

Welk merk/type CD-speler gebruik je?

Merkloos, zo'n oud geval die ik uit een andere oude pc heb gehaald (waar hij het overigens prima in doet, dus daar ligt het niet aan)

Nee, cdromspeler zal wel goed zijn, maar wellicht is het geen IDE CD-rom speler. Er is een speler (CDR342 uit mijn hoofd) die alleen via een speciale geluidskaart met controller werkt. Vandaar de vraag.

Oh op die manier! Nee hoor, het is gewoon een IDE cd-rom. Is er iets dat ik over het hoofd zie? De stekkers zitten goed, als ik de pc opstart gaat het lampje van de cd-rom ook aan, maar verder gebeurt er niets. Hij doet het niet :(

Hallo Dazzling,

Ik weet niet of je hier iets aan hebt maar het is maar een idee.
Ik kan me vaag herinneren van een oude pc die ik ooit gehad heb dat ik er een aparte installatie diskette bij gekregen heb voor de cd-rom.
Het ging daarbij om een commodore Quad Speed CD-Rom drive installatie Disk.
Misschien is dat bij jouw ook het geval.

Succes

Tonia, ja zou kunnen .... vervelend dat het niet gewoon werkt door de kabeltjes in te prikken. Ik ga eens wat proberen met die netwerk boot disks die Tiborv voorstelde. To be continued dus ;-) Bedankt allemaal voor het meedenken!

bios

Erkent de bios de cdrom speler op de primary ide als slave of anders probeer je de cdrom in de secondary ide als master.

Soms zijn dingen zo voor de hand liggend dat je ze gewoon vergeet .... Ik moest het in de bios dus even op auto zetten en dat had ik over het hoofd gezien .... zuchttttt wat een oen!!!

Thanx C@rlo!! :-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan