windows instellingen voor het downloaden van torrents groter dan 4GB

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elianne1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 jun 2009
Berichten
2
hallo,

ik probeer een torrent te downloaden maar, hij geeft een foutmelding dat het bestand te groot is dan is toegestaan door het bestandssysteem...
Weet iemand misschien welke instellingen ik hiervoor moet wijzigen?
ik gebruik BitTorrent en uTorrent.

Alvast bedankt...
 
hallo,

ik probeer een torrent te downloaden maar, hij geeft een foutmelding dat het bestand te groot is dan is toegestaan door het bestandssysteem...
Weet iemand misschien welke instellingen ik hiervoor moet wijzigen?
ik gebruik BitTorrent en uTorrent.

Alvast bedankt...

Waarschijnlijk is de partitie/schijf waar je het bestand heen wilt downloaden, als FAT32 bestandssysteem geformateerd. Hierdoor kun je geen bestanden groter dan 4gb erop zetten.
Om zeker te weten of dit zo is, klik je in deze computer met rechtermuisknop op de schijf/partitie, en druk je op eigenschappen. en kijk je wat er bij bestandssysteem staat. ik denk dat hier FAT 32 zal staan. Klopt dat?
 
Bedankt voor je snelle reactie arnens,
dat klopt helemaal!
weet jij hoe ik dat kan oplossen?
 
dit kan ook gewoon met windows. MAAR PAS OP: ALS JE JE SCHIJF/PARTITIE GAAT FORMATEREN,RAAK JE ALLE DATA DIE EROP STAAT KWIJT. Maar hier dus eerst een backup(dit kan op een externe harde schijf etc.) van voordat je gaat formatteren. Overigens, als de schijf/partitie waar we het over heben, dezelfde is als die waar je windows op staat, kan je het niet makkelijk omzetten.
Als dit niet het geval is, kan je met rechtermuisknop op de schijf/partitie klikken, kies je formateren en hier kies je als bestandssysteem NTFS. Dan zou het allemaal goed moeten gaan:thumb:
 
Laatst bewerkt:
dit kan ook gewoon met windows. MAAR PAS OP: ALS JE JE SCHIJF/PARTITIE GAAT FORMATEREN,RAAK JE ALLE DATA DIE EROP STAAT KWIJT. Maar hier dus eerst een backup(dit kan op een externe harde schijf etc.) van voordat je gaat formatteren. Overigens, als de schijf/partitie waar we het over heben, dezelfde is als die waar je windows op staat, kan je het niet makkelijk omzetten.
Als dit niet het geval is, kan je met rechtermuisknop op de schijf/partitie klikken, kies je formateren en hier kies je als bestandssysteem NTFS. Dan zou het allemaal goed moeten gaan:thumb:

neenee arnens helemaal verkeerd je kan je partitie ook converteren met een command die ik even niet weet soms kan het lang duren kwa capaciteit harddisk je hebt bij een 80GB duurt het ongv 20 á 30 minuten
 
Je kunt je schijf ook converteren naar ntfs, zonder te formatteren. Ik zou wel alsnog een backup van je bestanden maken.. Klik op start, uitvoeren, en typ 'cmd' in, en dan op enter drukken. Als de letter van je schijf bijv. D: is, typ je het volgende:

Code:
convert D: /fs:ntfs

Bron.

[edit]
neenee arnens helemaal verkeerd je kan je partitie ook converteren met een command die ik even niet weet soms kan het lang duren kwa capaciteit harddisk je hebt bij een 80GB duurt het ongv 20 á 30 minuten
[/edit] Zo dus. Is trouwens niet verkeerd, maar dat kan ook ;)[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Yup, in de cmd het commando "CONVERT C: /FS:NTFS" uitvoeren waarbij c: de schijf moet zijn waarop je download
 
Yup, in de cmd het commando "CONVERT C: /FS:NTFS" uitvoeren waarbij c: de schijf moet zijn waarop je download

Het kan ook in tijd verschillen om teconverteren kwa grootte van je hardeschijf??
 
Je kunt je schijf ook converteren naar ntfs, zonder te formatteren. Ik zou wel alsnog een backup van je bestanden maken.. Klik op start, uitvoeren, en typ 'cmd' in, en dan op enter drukken. Als de letter van je schijf bijv. D: is, typ je het volgende:

Code:
convert D: /fs:ntfs

Bron.

[edit]
[/edit] Zo dus. Is trouwens niet verkeerd, maar dat kan ook ;)[/edit]

Niet aan converteren gedacht:eek:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan