windows is unable to connect to the selected network - fout Windows xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

julesyeah123

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2013
Hallo

Ik ben op vakantie en zit op Vakantiepark Kijkduin.
Ik zit in een mooi chalet en heb WiFi gekocht en die doet het goed op de IPad/telefoon.
Helaas doet hij het niet op mijn Windows XP pc.
Ik krijg de melding: windows is unable to connect to the selected network en dan zegt hij dat ik de network list moet verversen, dit heb ik gedaan maar dat blijkt het probleem niet te zijn.

Kan iemand mij helpen ?

Mvg.

a. Mogelijk heb je in die XP machine een wifi adapter zitten die niet verder gaat dan WEP encryptie. Tegenwoordig is WPA2 de standaard (want WEP is binnen 1 minuut te kraken). Zie ook b.
b. Voor WPA2 beveiligde netwerken moet je (minstens) Service Pack 2 voor XP of Service Pack 3 voor XP geïnstalleerd hebben. Dit voor het geval je de "Windows manier" gebruikt om (toegang tot) wifi netwerken te beheren, dus momenteel geen apart hulpprogramma hebt/gebruikt dat werd meegeleverd met de wifi driversoftware.
c. Hoe krijgen de ipad/telefoon toegang? Zeker via inloggen op zo'n "website" van het vakantiepark waar je verstrekte gegevens moet inkloppen om toegang te krijgen? Natuurlijk is dan de vraag of je wel 2 verbindingen mag hebben via 1 aankoop van Wifi....

Succes,

Tijs.

Alles wat dnties zegt kan het geval zijn.

Ook kan het geen kwaad om bij de receptie te informeren. Het kan zijn dat ze actief XP blokkeren omdat deze niet meer door windows ondersteund wordt of beveiligd wordt. Als andere gebruikers schade ondervinden van het gebruik van deze dienst kan het zijn dat met name de verzekeraar van het park die schade niet vergoed. Ik zeg niet dat het zo is, maar ik kan het me voorstellen.

Nou het zit zo: het is geen openbaar netwerk , het is een netwerk dat beveiligd is met een wachtwoord..

en mijn iPad-telefoon-iPod-Samsung tablet zitten allemaal op de wifi, ik weet nog steeds niet wat ik moet doen.. Langs de receptie gaan?

Ik begrijp dat het beveiligd is met een wachtwoord. Maar op welke manier is het beveiligd?? Als je verbinding ermee probeert te maken wordt aangegeven wat het beveiligingstype is (bijv. WEP of WPA/SPK. Ook kan het zo zijn dat je toegang krijgt door het wachtwoord in te voeren in een website.

Ik zie zo goed als geen informatie terugkomen waar we om gevraagd hebben:
a. Gebruik je een bij je driver bijgeleverd hulpprogramma of Windows om te verbinden met netwerken?
b. Heb je (minstens) Service Pack 2? Kun je achterhalen via Start -> Uitvoeren -> winver
c. Welk wifi adapter heb je? Kun je achterhalen via Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc -> klik open: Netwerkadapters
d. Zoals de vorige poster al vroeg: Wat voor encryptie wordt op het netwerk gebruikt? WPA2-PSK? WPA-PSK?

Tijs.

ik heb wat gevonden:

A. Ik heb geen bijgeleverd programma .
B. Ja ik heb Service Pack 2 versie 5.1 xp
C. Ik heb 1394 Net Adapter
Bluetooth LAN Access Server Driver
Broadcom NetLink (TM) Gigabit Ethernet
Intel (R) PRO/Wireless 3945ABG Network Connection
D. WPA-PSK ? Want welke van deze twee moet ik aan klikken? : AES of TKIP?

Ok, dan kun je de driver van de Intel (R) Pro/Wireless 3945ABG Network connection driver bijwerken met deze driver (even bolletje in I accept zetten).
Dan de driver downloaden, uitpakken, Apparaatbeheer starten (Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc ) -> Netwerkadapters openklikken, rechtsklikken op Intel (R) Pro/Wireless 3945ABG Network connection, kiezen voor Stuurprogramma bijwerken, aangeven dat niet op Internet gezocht moet worden, aangeven dat je zelf wilt kiezen, aanvinken dat (ook) in map x moet worden gezocht en dan met het Bladeren knopje bladeren naar de map waar je de driver had neergezet etc.

Hopelijk levert dat verbetering op.

Overigens kies je doorgaans bij vraag D. voor AES.

Tijs.

Dat ga je even vragen aan iemand die wél Internet heeft (geef hem/haar de weblink op van je vraag) en dan breng je de software over via memory-stick naar je XP computer.

Tijs.

of je download het op je tablet/telefoon. Daarna sluit deze aan op je pc en je kunt deze naar de pc kopieren vanaf het geheugen van tablet/telefoon.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan