Windows JPEG viewer verdwenen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Happyhippie

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2004
Berichten
785
Hoi,
Als ik dubbelklik op een JPEG opent plots de
Windows viewer voor afbeeldingen en faxen de foto niet meer.
Wel als ik bvb.openen met Irfan View of ACDSeePro selecteer.
Heb dan ff Irfan ingesteld als standaard proggie voor fotos te bekijken maar als ik eender welke JPEG of GIF aanklikt als openen met Windows viewer voor afbeeldingen en faxen gebeurt er niets.
Lijkt wel of dat programma er niet meer opstaat.
Iemand enig idee ?

LatutudeD500 Win XP pro
 
Heb je je Windows-cd nog liggen? Dan kan je die er even indoen en dan bij uitvoeren typen sfc /scannow

Succes
 
Maakt niet echt uit hoor, je gaat niet opnieuw installeren, alleen als Windows een corrupt bestandje vindt, bijvoorbeeld die van de viewer haalt 'ie 'm nieuw van 't schijfje.
 
Sinds wanneer is dit probleem? Recent? -> Voer systeemherstel uit!
Grote kans dat het euvel al verholpen is.
 
Heb sysrestore gedaan doch zonder resultaat helaas , heb nu ook 2 schijfjes met XP Home en XP Corp doch bij beide verschijnt na sfc /scannow dat het niet de correcte schijven zijn.
Nog een andere oplossing misschien ?
 
Het lijkt mij dan toch wel handig om SP2 erop te zetten, niet alleen voor dit probleem, maar ook gewoon voor de veiligheid en stabiliteit van je computer.
 
Service Pack cd'tje proberen? Had ik gedaan bij een oude pc.. was ook geen legale Windows, maar ik kon SP2 wel vanaf een cd'tje dat ik gratis bij de Computer Idee kreeg installeren. Sindsdien kon ik hem ook gewoon updaten. Misschien heeft een vriend/kennis/collega/schoonmoeder zo'n cd'tje voor je liggen.
 
Misschien heeft een vriend/kennis/collega/schoonmoeder zo'n cd'tje voor je liggen.

Helaas niet,had ik reeds naar gezocht her en der

Heb wel nog een Dell cd'tje liggen dat bij m'n zoon zijn Dell Inspiron laptop zat maar is een XP home SP2 en dat lukt ook niet,wrong disc
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan