Windows kan bestanden niet kopieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Edith1

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2003
Berichten
175
Ik heb een pc geformateerd en vervolgens de xp homesp1 cd rom er in gedaan
Tijdens het installeren kreeg ik verschillende malen de melding dat Windows het olgende bestand niet kon kopieren. wat nu?

Groetjes Edith

Het gaat om de volgende bestanden
javaperm.hlp
clspack.exe
javacrypt.exe
javasec.hlp
javaprxy.dll
javart.dll
jview.exe
jdbgmgr.exe
msawt.dll
msjava.dll
msjdbc10.dll
nt5java.inf
vmhelper.dll
vjvieuwexe
dx3j.dll
jit.dll
 
1 misschien de cd vuil.
2 de cd is defect.
3 cd rom speler vuil als dat het is probeer dan even een,
andere.

greets =)
 
Dat van de CD rom drive zou wel eens kunnen kloppen.
Ik herken het,bij mij laatste instalatie koos XP mijn pas gekregen DVD/CD-rom speler als instalatie drive.

Een bestand kon niet worden gekopieerd,volgens mij wilde de speler een stukje firm-ware instaleren,waar XP een conflict inzag.

Kortom ik had nog een andere simpele speler en daarmee lukte het.

P.S. is je schijf echt schoon ? staat er geen verborgen partitie meer op ?
 
Probeer eens om te beginnen met de installatie via opstartdiskette's.
Die kun je hier downloaden.
De installatie zal dan waarschijnlijk een stuk gemakkelijker gaan. Zo heb ik al verschillende keren XP moeten installeren omdat het anders echt niet ging.
 
copy error

Als je nu eens een geheugenblok uit je PC haalt.
teveel geheugen is namelijk het probleem bij dit euvel.
Dus:
PC van de stroom af en de netvoeding uittrekken.
teveel geheugenblokken weghalen Minimum 1 Blok
Een geheugenblok plaatsen het liefst vanaf 64MB tot en met 128 MB
na de installatie de PC uitzetten en de rest van het geheugen plaatsen.
Bij opstarten effe de Bios openen en saven
Succes

:rolleyes: :thumb:
 
Re: copy error

Geplaatst door MSpitbull
Als je nu eens een geheugenblok uit je PC haalt.
teveel geheugen is namelijk het probleem bij dit euvel.
Dus:
PC van de stroom af en de netvoeding uittrekken.
teveel geheugenblokken weghalen Minimum 1 Blok
Een geheugenblok plaatsen het liefst vanaf 64MB tot en met 128 MB
na de installatie de PC uitzetten en de rest van het geheugen plaatsen.
Bij opstarten effe de Bios openen en saven
Succes

:rolleyes: :thumb:


Teveel geheugen een probleem bij XP?? Waar baseer jij deze kennis op?? 64mb voor het installeren van windows XP???
Ik installeer bijzonder vaak XP op PC's met 512mb tot 1 gb intern geheugen en heb daar nooit problemen mee, dus nogmaals hoe kom je aan deze wijsheid???
 
Heel simpel

Ik werk bij microsoft helpdesk en dit is de standaard procedure die altijd werkt
:thumb:

PS:
Voor meer info:

het kan zijn dat de geheugenmodules niet van hetzelfde merk zijn?
het kan zijn dat een geheugenmodule beschadigt is?
het kan zijn dat een geheugen sneller is dan het andere en dus hoort het voren aan te staan?

Je zegt het maar
:thumb:
 
You receive a file copy error while the Setup program is running
When you try to install Windows XP, you may receive one of the following error messages:
Setup cannot copy the file file_name . Press X to retry, Y to abort
where file_name is the file that Setup cannot copy, or:
INF File Textsetup.sif is corrupt or missing Status 14 SETUP CANNOT CONTINUE
This behavior may occur if any of the following conditions is true:
· Your Windows XP CD-ROM is scratched, smudged, or dirty. Clean the Windows XP CD-ROM with a soft cloth, insert it into the CD-ROM drive, and then click OK .
· Your CD-ROM drive is not working correctly or the CD-ROM might be vibrating too much for the laser to accurately read the data. For more information about this problem, consult your hardware documentation, or contact the CD-ROM manufacturer.
· If you are using multiple CD-ROM drives, your computer may be trying to locate files on the wrong drive. If your hardware has a feature to disable CD-ROM drives that are not being used, disable the CD-ROM drives that you are not using.
· Your computer is over-clocked. Because over-clocking is very memory-intensive, decoding errors may occur when you extract files from your Windows XP CD-ROM.
· Try to use the default clock timings for your motherboard and processor. For more information about how to do this, consult your hardware documentation or contact the motherboard manufacturer.
· Your computer has damaged or mismatched random access memory (RAM) or cache memory. For example, you might be using a combination of extended data out (EDO) and non-EDO RAM, or different RAM speeds.

Decoding errors can occur even if Windows appears to be running correctly because of the additional stress that is put on your computer when Windows tries to extract files and access the hard disk.


Dirt is te lang anders snap je?:thumb:
 
Re: Heel simpel

Geplaatst door MSpitbull
Ik werk bij microsoft helpdesk en dit is de standaard procedure die altijd werkt
:thumb:

PS:
Voor meer info:

het kan zijn dat de geheugenmodules niet van hetzelfde merk zijn?
het kan zijn dat een geheugenmodule beschadigt is?
het kan zijn dat een geheugen sneller is dan het andere en dus hoort het voren aan te staan?

Je zegt het maar
:thumb:

Dat is leuk voor je dat je bij de helpdesk werkt.
Geheugen niet van hetzelfde merk?? Zeer zelden een probleem
Geheugen timings niet hetzelfde? Kan een probleem zijn maar vooraan staan, moet je toch diverse manuals gaan lezen van de moederborden er zijn er zelfs waar de snelste achteraan hoten te staan, maar bij het gross van de moederborden maakt het niet uit.

Ik zie overigens nog steeds niet in je stukje staan dat je maar 64 of 128 mb geheugen er in zou moeten laten zitten.
Verder in 99% van de gevallen ligt het aan de cd, cd speler, zeker omdat het iedere keer om dezelfde bestanden gaat.

Verder refereert jouw stukje ook nog naar EDO ram en in jouw eerdere posting vertel je dat je minimaal één geheugen reep moet laten zitten, sorry dat gaat dan echt niet werken, EDO ram wordt per twee geplaatst (evenals RIMM trouwens)

Ik vind het leuk als er oplossingen worden aangedragen maar als dit niet complete zijn, moet je daar toch erg voorzichtig mee zijn. IMO had je in dit geval dan toch beter eerst kunnen informeren naar de samenstelling van de hardware.
 
Tsja

3 jaar lang dezelfde oplossing die werkt?
En dan iets anders beweren?
De beste stuurlui staan aan wal he.
trouwens voor zo een discussie moet je op een forum zijn en niet op een helpdesk

discussie gesloten
:thumb:
 
Kleine notitie:

Voordat je ook maar iets van hulp aan kunt bieden zul je toch meer over de pc of cd moeten weten

Nu is niet bekend hoeveel geheugen Edith heeft. Voor hetzelfde geld heeft ze maar 128mb of 1 reepje van 256 of 512.

Of heeft de cd krasjes of is vuil
 
Oeps ik ga het allemaal eens nakijken
Ik zal zo Aida32 even er opzetten.Ik zie inderdaad wel wat krasjes op de schijf:(
Maar het rare is dat ik verder bij het werken op die pc of bij het opstarten helemaal geen foutmeldingen krijg. Hij loopt als een trein en zelfs Norton die ik eerst niet goed geinstalleerd kreeg gaat nu helemaal goed

Thanks voor jullie antwoorden ik ga nu alles even nalopen

Groetjes Edith
 
Edith1,
Maak je maar geen zorgen.
Ook als je die foutmeldingen krijgt tijdens het installeren, kun je elke keer op "retry"drukken en zodra je daarop drukt dan gaat hij het nog een keertje proberen te installeren. Als hij de tweede keer dat bestand niet kan installeren, dan vraagt windows of hij het bestand mag overslaan. Je kiest dan gewoon voor overslaan. Dat is helemaal geen probleem.
Hij installeert windows gewoon helemaal zonder probleem.

Dit probleem gebeurd meestal in 2 gevallen:

1. je pc is overgeklokt

2. je hebt geen echte windows cd maar een kopie

Je windows die zal wel goed werken daarna, maar je weet dit niet voor 100% of dit ook in de toekomst het geval zal zijn en daarom moet je moet voor alle zekerheid dit nog doen om problemen in de toekomst te voorkomen:

Ga naar start-uitvoeren en zet dit erin:

sfc /scannow

En druk op ok.
Windows zal nu naar automatisch naar bestanden zoeken die het nog niet heeft. Je wordt dan gevraagd om de cd rom erin te doen en dat doe je.
Nu zal hij alle bestanden die het mist zonder probleem vinden.

Probleem opgelost. Je windows werkt 100 % nu zonder probleem.

Vergeet alleen niet daarna nog naar www.windowsupdate.com te gaan om alle belangrijke updates te installeren.

Succes.
 
beste saldos dit kan mogelijk zijn maar niet altijd.
1. je pc is overgeklokt
2. je hebt geen echte windows cd maar een kopie
ik had toen ook een echte legaale cd die werkte dus,
ook niet.
ik kreeg een vervangend installatie cd :)
ook mijn pc was niet overclockt toen.
 
Geplaatst door virtuosa
beste saldos dit kan mogelijk zijn maar niet altijd.
ik had toen ook een echte legaale cd die werkte dus,
ook niet.
ik kreeg een vervangend installatie cd :)
ook mijn pc was niet overclockt toen.

oke dat kan. Dan zaten er misschien krassen op.
 
He thanks!!!!!
Het is toch de moeite waard om het even te proberen!
Ofschoon er toch nog steeds geen foutmeldingen zijn.

Vraagje wat betekent overclockt?

Jullie horen morgen of het me gelukt is.:)

Groetjes Edith
 
sfc /scannow

En druk op ok.
Windows zal nu naar automatisch naar bestanden zoeken die het nog niet heeft. Je wordt dan gevraagd om de cd rom erin te doen en dat doe je.
Nu zal hij alle bestanden die het mist zonder probleem vinden.


Saldos ik heb de scan gedaan en inderdaad vraagt hij om de cd room, maar hij vraagt om xp professional en ik heb xp home sp1

Groetjes Edith
 
Één geheugenmodule

Hallo,

Het advies van MSpitbull was zo slecht nog niet.

Ik had een nieuwe moederbord + meer geheugen en de schijf geformarteerd.
Voorheen had ik al eerder Windows XP geïnstalleerd en dat ging goed.
Maar nu kreeg ik ook regelmatig meldingen van "Kan bestand *** niet kopiëren".
Na eindeloos zoeken, las ik MSpitbull advies. Ik kon het eigenlijk ook niet geloven dat dit het probleem zou verhelpen, maar toch maar geprobeerd. M'n mond viel open toen het plots wel werkte :eek:

Eindelijk weer een werkende PC.

Mvgr,
Win-Man
 
xp

Het advies van MSpitbull heeft bij mij geholpen hij installeerde zonder enige foutmelding en ik had het zelfde probleem als WinMan.
Gr Harry
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan