Windows kan geen certificaat vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Budman1

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2011
Hallo, mijn vorige modem/ router een Linksys wag354g is kapot gegaan en nu heb ik een wag120n en als kaart heb ik nog steeds een dual band pci adapter wmp55ag.
Sinds ik de modem/ router heb vervangen krijg ik
als ik verbinding wil maken steeds de volgende melding: Windows kan geen certificaat vinden aan de hand waarvan u bij het netwerk kan worden aangemeld.
Bellen met de helpdesk van linksys leverde niks op, de beste man wist mij na anderhalf uur nog steeds niet verbonden te krijgen.
Ik kreeg wel de tip om het stuurprogramma van de adapter te updaten maar dat was het ook niet, mijn desktop heeft Windows XP, na het plaatsen van de modem/ router kon ik wel met mijn laptop verbinding krijgen ( Windows 7) maar door een verkeerde beveiligings instelling van de pci adapter is dat nu ook over.
Wie weet raad en kan mij weer draadloos in de lucht krijgen ?

Groet,

Frans

Kijk de draadloze instellingen van de router na. Lijkt mij dat je daar niet gekozen hebt voor WPA2-PSK maar voor een andere variant. [PSK staat voor PreShared Key. Het lijkt erop dat jij bijv. iets als WPA-Enterprise o.i.d. hebt staan, daar.]

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hallo tijs,

De mogenlijkheden die ik kan kiezen zijn:
WEP
WPA- personal
WPA2- personal
WPA2- mixed
WPA- enterprise
WPA2- enterprise

Ik had het op WPA- personal en ook op WEP maar toch steeds dezelfde melding over het certificaat

Dat is op zijn minst vreemd... als vanaf je huidige pc/laptop de router is te beheren, kom dan even naar http://chat.helpmij.nl
Dan kan ik met teamviewer met je meekijken wat hier aan de hand is.

Tijs.

Volgende bleek aan de hand:
a. De instellingen op de router stonden nu op WPA2-PSK, maar de draadloze netwerkkaart kan die niet aan, dus die op WPA-PSK gezet.
b. Drivers waren van 2004. Die moesten geupdate worden voor succesvolle verbinding.
c. De instellingen van de draadloze verbinding heb ik opnieuw ingesteld, nadat de driver was geupdate.

Basisprobleem zat 'm in slechtwerkende drivers. Die heb ik geupdate. Blijkt eigenlijk een Atheros 5002X danwel Atheros 5006X PCI draadloze netwerkkaart te zijn, dus ik heb die drivers gebruikt (Linksys had alleen oude drivers).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan