Windows kan het installatieprogramma niet vinden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quincy1974

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2005
Deze melding krijg ik als ik een cd rom probeer te spelen op de cd rom/dvd speler in de computer. Deze melding kreeg ik eerder niet, dus wat te doen?:confused:

Lijkt erop dat de CD niet compleet is.

Geef ons:
1. Een uitdraai van de inhoud van de CD:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k dir /s /a D:\ > C:\Uitdraai.txt
D: vervangen door de schijfletter van de CD-rom
Post Uitdraai.txt (die staat dan in de hoofdmap van de C:-schijf)
2. Geef ons de inhoud van het bestand Autorun.inf in de hoofdkmap van de CD.

Tijs.

De cd zelf niet compleet? Ik krijg het ook met andere schijfjes, dus het ligt niet aan de cd. Eerder zag ik dan ook bij Mijn Computer bijvoorbeeld Jip en Janneke staan als ik de cd van Jip en Janneke erin deed. Nu ook niet meer. Maar net zoals ik zeg, het is bij alle cd's.

Kijk eens met Verkenner op de schijf. Staat het installatieprogramma er dan wel?

Normaal gesproken staat in Autorun.inf welk bestand moet worden aangeroepen om te installeren, vandaar mijn vraag naar dat bestand.

Als je dingen wilt gaan bekijken/veranderen m.b.t. het auto-starten van CD-roms (als je XP hebt tenminste) kun je tweak_ui gebruiken.

Zie verder (ook voor Tweak_ui): deze link.

We horen wel of je wat aan die link hebt gehad, en wat dan precies.

Tijs.

Als ik dubbelklik op de schijf E (dat is mijn cd/dvd sectie) in mijn computer, geeft ie aan dat de cd blanco is. Dit doet ie trouwens met alle cd's. Als ik in mijn apparaatbeheer kijk, dan staat de cd/dvd speler daar wel in, de status... dit apparaat werkt correct, ik heb daar geprobeerd een updat te doen, maar alles is up to date.

En nu? :rolleyes:

Krijg je dezelfde melding als je rechtsklikt op de CD-rom speler in Verkenner (bij Deze Computer) en dan Verkennen kiest.

Indien ook dan niets te vinden is, en ook van geperste cd-roms (bijv. de installatiecd van XP) geen bestanden met Verkennen te vinden zijn, dan zou het kunnen zijn dat:
1. De lens smerig is. Haal er in dat geval een cleaning cd-rom doorheen of maak 'm open en gebruik alcohol met een zachte doek of wattenstaafje om de lens schoon te maken.
2. Sluit de datakabel nog eens opnieuw aan. Misschien zit die los of is 'verroest'.
3. Probeer een andere datakabel, en sluit die aan.
4. Als 1 t/m 3 niet helpen (het apparaat leest helemaal niets meer) kan het zijn dat bijv. omdat de motor van de leeskop helemaal niet meer beweegt. In dat geval een nieuwe kopen (een nieuwe dvd-rewriter zou maximaal ong. 75 euro mogen kosten).

Succes,

Tijs.

Bij verkennen zie ik niks (dat zou dan toch aan de rechterkant moeten staan) en dan bedoel je toch de bestanden op de cd?

Ik zou niet weten waar die kabels zitten, want ik heb het over een laptop. :confused:

Ik heb Asus maar eens gebeld. Het blijkt inderdaad iets met de hardware te maken te hebben.

Gelukkig kost het me niks, want het is nog in garantie-tijd!

Bedankt voor het meedenken! :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan