Windows kan het profiel niet vinden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sims2teun

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2004
Berichten
66
Hallo,

Sinds vandaag kan ik opeens niet meer normaal op mijn computer (Windows XP, SP2).
Als ik de computer opstart, krijg ik bij "Uw persoonlijke instellingen worden geladen" de foutmelding dat hij het profiel niet kan vinden.

De preciese foutmelding (geloof ik, hij gaat al snel weg) is:

Windows kan het lokaal opgeslagen profiel niet laden. Dit wordt mogelijk veroorzaakt door onvoldoende toegangsrechten of een beschadigd lokaal profiel. Neem contact op met de netwerkbeheerder wanneer het probleem blijft bestaan.

Daarna komt er te staan:

U wordt aangemeld met een tijdelijk profiel....

Dan zie ik wel het bureaublad, maar lang niet alles, omdat er een nieuw tijdelijk profiel is aangemaakt.

Ik heb dit al geprobeerd:

Een nieuwe gebruikersaccount maken
Ga als volgt te werk om een nieuwe gebruikersaccount te maken: 1. Start de computer in de veilige modus en start de computer vervolgens opnieuw op. a. Druk na de POST (Power On Self Test) op de toets F8.
b. Gebruik in het Windows-menu Geavanceerde opties de pijltoetsen om Veilige modus te selecteren en druk vervolgens op ENTER.
c. Wanneer u wordt gevraagd het besturingssysteem te selecteren dat u wilt starten, selecteert u Windows XP <versie>, (waarbij <versie> de geïnstalleerde versie van Windows XP aangeeft) en drukt u op ENTER.

2. Meld u aan als Administrator. a. Klik in het scherm 'Klik op uw gebruikersnaam om te beginnen' op Administrator.
b. Typ het beheerderswachtwoord en druk op ENTER.

Opmerking In sommige gevallen wordt een leeg wachtwoord gebruikt als beheerderswachtwoord. In dat geval typt u geen wachtwoord voordat u op ENTER drukt.

3. Klik in het Configuratiescherm op Gebruikersaccounts.
4. Maak een nieuwe gebruikersaccount. Windows maakt een nieuwe map voor de account in de map Documents and Settings.
5. Sluit het hulpprogramma Gebruikersaccounts af en start de computer opnieuw op.

(bron: http://support.microsoft.com/kb/812339/nl), maar dat hielp niet.
Help? :confused:
 
eej
Dit is allemaal leuk en aardig, maar wat wil je nou ? Een nieuwe acount aan maken
 
Lijkt me eigenlijk vrij logisch: ik wil deze foutmelding niet meer, en ik wil weer op mijn normale profiel kunnen inloggen.

Dit is vrij irritant, ik ben namelijk elke keer alles kwijt (Tijdelijke internet bestanden, dingen die ik op het bureaublad opsla ed.)

Ook krijg ik weer telkens allemaal meldingen of ik Internet Explorer als standaard browser wil instellen, of ik de tour door Windows XP wil nemen, of ik wat Toolbarren wil installeren..
 
Hmm dit kan zoals het al aangeeft 2 problemen hebben.

Je zult kunt met een administrator account in veilige modus (F8 voordat je opstart).
Open in deze computer naar C:/Documents and Settings/"username" klik met rechtermuisknop en kijken jou gebruiker rechten heeft.

Werkt dit niet? Helaas is het corrupt en kun je het niet meer fixen of probeer een systeemherstel punt van voor de tijd dat het werkte.. ;)
 
Je kan ook gewoon de C: schrijf met je administrator alleen op read zetten voor je andere acount dat je alleen de C: schrijf leest en dat je er niks in kan veranderen, alleen de administrator .
Dan ben je ook van al het gezeik af.
BTW maak met je administrator mappen aan die alleen geschikt zijn voor dat account die erin mag komen ( geen andere gebruiker mogen erin ) behalve administrator dan , die mag alles :p
 
Je kunt trouwens met Windows XP profesioneel ook op je administrator acount met de volgende handeling ( hoef je niet in veilige modus ) Start > configuratie scherm > gebruikers accounts > de manier waarop de gebruiker aanmeld > En alle 2 de vakjes de vinkies uitzetten > uitloggen > dan krijg je een box voor aanmelden, dan typ je gebruikersnaam administrator en dan jouw gekozen wachtwoord. Die je ooit heb aangemaakt ofniet :p
 
Profiel probleem

Heb ook dit probleem.

alleen het punt is dat het de administrator betreft.
Deze is niet te verwijderen en opnieuw aan te maken.

nadeel van de default profiel is ook dat hij giga traag word :S

heeft een van jullie een idee ?
De manier van microsoft is in dit geval te soft .

Alvast hartelijk Dank
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan