"windows kan niet worden gestart omdat..."

Status
Niet open voor verdere reacties.

niekfct

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jul 2006
Berichten
1.563
Windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden:
(windows-hoofdmap)\system32\hal.dll
installeer het bovengenoemde bestand opnieuw.


Deze melding krijg ik als ik de pc probeer op te starten. Eerst krijg ik het moederbordbeeld te zien, daarna ongeveer 30 sec - 1 minuut zwart beeld en dan die melding.

Ik wilde de pc defragmenteren in de veilige modus. Daarom heb ik onder start>uitvoeren>msconfig de optie veilige modus aangezet. Na opnieuw opstarten kreeg ik deze melding.

Wie kan mij hiermee helpen??

Alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
heb jij in msconfig iets uitgezet bij opstarten?

of probeer een in de lijst opstarten alles aan tevinken en kijken wat ie nu doet
 
ok... ff duidelijker: hij kan windows nu helemaal niet meer opstarten. dus kan ik ook niet meer in msconfig komen. ik zit nu op een laptop ;)
 
en als ie aan het opstarten is ook niet in de veilige modus?F8??

of het scherm met laatse goede configuratie?
 
nope.. meteen na het scherm van het moederbord krijg ik het zwarte beeld.. en dan die melding.. het enige wat ik kan doen is op del drukken om in de bios-setup te komen.

ik kan ook de windows-opstart diskette erin doen, maar wat moet ik dan doen?
 
inderdaad dan opstarten vanaf je discette

kijk of je dan in msconfig kunt komen

alles aanvinken en naderhand kijken wat er weg kan

wellicht een systeem herstel?
 
hoe kan ik dan opstarten..? want als ik de diskette erin doe, geeft ie
opstarten met ondersteuning van cd-rom
opstarten zonder ondersteuning van cd-rom
helpbestand weergeven


als ik dan 1 van de eerste 2 doe, is hij even bezig, om dan in prompt mode te komen
 
Laatst bewerkt:
is dit dan hetzelfde probleem?
want hij geeft aan dat hij het windowsopstart scherm nog ziet... ik zie dit helemaal niet..

maar ik zal dat programma testdisk eens even proberen..
 
Laatst bewerkt:
nee das ook waar maar ik zag iets over die boot

als je na je opstartdiscette een promp krijg moet ik je verder ff schuldig blijven

voor mij is dat vreemd en start ie altijd door

wellicht in je bios je opstart veranderen naar cd
 
Is het niet handiger om de installatie CDrom van XP te gebruiken? Als je slechts 1 opstartdiskette hebt is dat waarschijnlijk bedoeld voor W98, of ME.
Joop
 
Als je opstartdiscettes hebt van XP (6 stuks kan je die gebruiken en kiezen voor repareren. Als je die niet hebt zou ik opstarten met de CD-rom (als je die hebt).
 
Is het niet handiger om de installatie CDrom van XP te gebruiken? Als je slechts 1 opstartdiskette hebt is dat waarschijnlijk bedoeld voor W98, of ME.
Joop

ja klopt de opstartdiskette is van win 98..

hoe kan ik dan direct van de cd rom opstarten? als ik deze in de cdrom drive doe, gebeurt er niets..
 
Zorg er voor dat in je bios de CD als eerste staat bij de opstart volgorde en stop de Cd in je speler. Start vervolgens de pc op.
 
ok, na het proberen van het formatteren van de HD, blijkt dat de harde schijf gewoonweg kapot is :( :( :( (na anderhalf jaar? :eek:) maar jullie toch bedankt voor jullie hulp ;):thumb:
 
Laatst bewerkt:
ja zo blijven we lekker bezig:p en dankjewel:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan