windows kleurenschema

• Onderwerp starter Onderwerp starter baws
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

baws

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 apr 2010
Hallo,

Ik heb laatst een spelletje gespeeld, tijden het opstarten zei hij windows kleurenschema is gewijzigd o.i.d.
nu zijn de kleuren van mijn scherm niet meer zo mooi als eerst.
ook is de stijl van de werkbalk onder in mijn scherm aangepast.

weet iemand hoe ik dit kan herstellen?

MVG

rechtermuisknop > aan persoonlijke voorkeuren aanpassen > en dan kun je kiezen uit de windows thema´s.

lijkt niks te helpen. het lijkt zeg maar of er minder onderscheid gemaakt wordt tussenkleuren dus in plaats van langzaam oplopende kleuren steeds een duidelijk kleurverschil over grotere stukjes

afbeelding

Net als hier lijkt het ook veel vierkanter als eerder eerst was het ronde hoeken enz kleuren.png

hoe kan ik de gammawaarde aanpassen?

Hoi,
Als een bepaald programma gestart word, is de kleurenschema niet compatible met visuele elementen van Windows.Bekijk bijlage 174614
Maar zou gewoon terug moeten veranderen als je dat programma sluit.

Het programma is 2 weken geleden gesloten :-P

Ook zie ik nu dat ik geen voor beelden meer kijg als ik over een icoon ga met de muis van een draaiend programma.

Kan je het wel weer wijzigen als je computer opnieuw is opgestart?
Het kan zijn dat er instellingen op beste prestatie zijn ingesteld door het spel, en als je stopt met het spel het proces in taakbeheer gestart blijft.
Klik op Start en open Computer en blader naar C:\WINDOWS\system32\ en open SystemPropertiesPerformance.exe
Kijk daar eens wat er aan is gevinkt.
Dan klik je rechts op het bureaublad en klik je op schermresolutie.
Daar kijk je welke resolutie er is ingesteld en stel je voor het spel diezelfde resolutie in. 32 kleuren meestal, als die video opties in het spel zitten.
Dan klik je rechts op de snelkoppeling waarmee je het spel opent en kijk je in tabblad compatibiliteit.
Als het spel een ander thema kiest en een klassieke neemt en puur voor prestaties gaat kan je geen aero thema instellen.

Laatst bewerkt:
het gaat niet om een spel, het gaat erom dat windows gewoon weer normaal is.
automatisch selecteren is aangevinkt met daaronder alle opties geselecteed.
als ik er beste weergaven van maak of prestaties verander er niets.

OPGELOST !

bureabland resolute
-> geavanceerde opties
-> beeldscherm
hoeveelheid kleuren stond op 16 ipv 32 bits !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan