Windows klok loopt niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

candyman1985

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2006
Hoi allemaal,

heb sinds kort een Packard Hell laptop, geen problemen mee op 1 ding na.
De klok loopt niet goed.
Deze kan ik dagelijks goed zetten, volgende dag zelfde probleem

Ik heb al probeerd de syncronisatie uit te schakelen, dit lost echter het probleem niet op.

het probleem doet zich zowel met accu en netstoom voor..

wat kan ik hieraan doen?

heb ik op dit moment even geen toegang toe... volgens mij is dit wel goed, eerste keer dat ik de pc opstarte ging hij namelijk instaleren en toen kreeg ik meteen de goede tijd te zien :S

Dat was toen, je hebt nu tijdproblemen. Als de systeemklok meer dan (ik geloof) 24 uur achter gaat lopen, kunnen er vervelende problemen ontstaan.

NB: het Synchroniseren in Datum en Tijd, Tab Tijd zou ik weer aanvinken.

hmz, bios tijd controleerd en idd...

deze stond op 27 februari 2007 en dan 5 minuten achter op de tijd nu.
Deze nu goed gezet, kijken of het probleem blijft

bedankt in ieder geval!!

Ga de syncook weer aanzetten.

:thumb:

Hou ook de voeding in de gaten, blijven de voltages stabiel in hun "bandbreedte"? Die klok gaat niet voor niets achter lopen.

aangezien ik de laptop pas een week heb is het niet o dat hij fout is gaan staan, denk dat hij aanschaf al fout stond..

ik ga het even in de gaten houden, kijken wattie doet

ok :S

vannacht laptop op de stroom en aan laten staan, blijkt hij zich vannacht nieuw opgestart te hebben..

klok loopt zowel in de bios als in vista 10 minuten achter..

Kreeg ook om de zoveel tijd opeens een blauw scherm (leeg) waarna hij afsluit :S

heb vandaag eens contact opgenomen met Packard Bell, die waren op zich best grappig:

Heb je bios update gedaan?
ja
Terug gezet naar fabrieksinstellingen?
ja
Dan ligt het aan windows, bel microsoft maar..

ik hen dat plezier gedaan.. microsoft verteld meteen dat ze dit niet ondersteunen omdat het een oem versie is, dus packard bell moet ondersteuning geven.

Ik voor de gein dus maar weer terug gebeld, verhaal uitgelegt, in de wacht gezet..

komt de dame na 5 minuten bij me terug met de medeling dat ik de klok kan verzetten door met de rechtermuisknop op het klokje in de taakbalk te duwen.. en daar de klok te wijzigen.. :shocked:

Alsof iemand die weet hoe je een bios update doet niet weet hoe je de klok moet verzetten :P

Later kwam ze met de optie dat ik de laptop maar eens een nacht moest laten aanstaan... meteen maar verteld dat ik dit al gedaan had en dit het probleem niet oploste..

Nu mag ik hem op gaan sturen omdat ze toch vermoeden dat er iets met het moederbord niet helemaal juist is.

En intussen verbaasde het me echt dat het adres waar k hem heen moest sturen een antwoord nummer is ;)

mja, klaat wel wat weten wanneer ik hem weer terug heb

grtz Michel

leuk verhaal van witgoed pc bouwers PB .
dat je bij MS moet zijn .
aan mij hebben ze dan een kwaden .
niet goed geld terug .
en geen gezeik dat je bij MS moet zijn .
zij hebben een goed product te leveren . terug dat ding garantie

dat heb ik hen dus in het tweede gesprek ook duidelijk gemaakt, en idd.. ze gaan het gratis maken :)

baal alleen dat ik hem dus weer 2 weken kwijt ben.. mja, als dat het enige is

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan