Windows krijgt blauw scherm tijdens opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

ldries46

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2006
Berichten
446
Sinds kort krijgt bij mij Windows een blauw scherm bij het opstarten. Er wordt een fout gegenereert c0000135: die mij verteld dat de file kernel32.dll niet gevonden wordt. Hoe kan ik dit het snelste herstellen zonder dat er data verlies optreed. Ik heb een andere computer ter beschikking waarop dezelfde versie van XP draait. als ik deze kan gebruiken hoe kan ik die dan overzetten. En kan ik op de een of andere manier zien of de file ook inderdaad verdwenen is
 
Doeltreffende werking:
Harddisk(HDD) er uit halen en aan de andere computer aansluiten, dan PC opstarten en bestanden terug halen. HDD terug plaatsen en Windows opnieuw installeren.
langdradige werking:
Repair functie gebruiken van de Windows installatie CD, en zo de fout oplossen
Snelste werking:
Windows opnieuw installeren.
 
Helaas

Mijn tweede computer heeft niet hetzelfde type interface als van deze. Deze heeft een SATA interface en de andere een (ik geloof dat dat zo heet) een IDE. Dus helaas kan ik hem niet als tweede schijf instaleren. Bestaat er dan een Bootable CD waarmee ik een dergelijke truc zou kunnen uithalen en die ik ergens kan downloaden
 
Je kan ERD Commander gebruiken ( free downloaden en als een .iso bestand branden ) waardoor je de tijd terug kunt zetten en weer in windows kan komen. Daarna kan je ook een repair uitvoeren -> chkdsk c: /r of een andere schijfletter ipv c:. Je zou eerst je data kunnen backuppen en daarna zo aan de slag kunnen gaan waardoor je heel je windows niet hoeft te herinstalleren.

Greetz,

Besiktas97
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan