Windows laadt geen programma's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jacob76

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2015
Windows 8.1 Pro 64 bit

Op mijn browser na laat Windows mij geen programma's meer opstarten. Sommige programma's gaan wel draaien in de achtergrond volgens Taakbeheer maar ik heb nergens controle over.
Programma's die ik geprobeerd heb zijn oa. Steam, Netflix, Malwarebytes, CCleaner, VLC.

Omdat ik eerst dacht dat dit een steamprobleem was probeerde ik vanochtend Steam opnieuw te installeren maar ook programma's verwijderen via "Programma's en onderdelen" is niet mogelijk.

Inloggen als een andere gebruiker geeft hetzelfde probleem.

Heb verder weinig ideeën om het op te lossen want mijn simpele reactie op problemen is meestal CCleaner en Malwarebytes laten draaien en dat is dus niet mogelijk.

Ik hoop dat er iemand een oplossing weet.

Pleeg een systeemherstel in veilige modus, via shift ingedrukt houden en op F8 trommelen bij booten kom je in het geavanceerde opstartmenu waar veilige modus ook staat.

Systeemherstel geeft foutmelding 0x81000201 bij elk herstelpunt wat ik kies.

Ben nu wel Malwarebytes aan het laten scannen aangezien programma's in veilige modus wel draaien.

Ben zojuist geholpen door iemand via reddit. Die liet me https://support.microsoft.com/en-us/kb/929135 uitvoeren en na het opnieuw opstarten werkt alles zoals het hoort.

Zijn advies daarna was om de services 1 voor 1 weer aan te zetten tot ik het probleem weer heb zodat ik de boosdoener vind en kan verwijderen.
Mijn probleem is verholpen, ik zal het topic op solved zetten.
Bedankt voor je tijd, Lange Pier.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan