windows licentie vervalt

Status
Niet open voor verdere reacties.

syncursist

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2006
Berichten
143
Hallo,
Momenteel gebruik de software van het Microsoft Action Pack (Windows vista en office 97). Deze licentie vervalt eind mei, daar ik momenteel enkel nog mijn laptop gebruik zou het verlengen veel te duur uitvallen. Van Microsoft ben ik verplicht alle software van het Action Pack te verwijderen en nieuwe software aan te kopen, mijn huidige software zal volgens hen ook na de vervaldatum niet meer werken. Als ik nieuwe software aanschaf, is er dan een mogelijkheid om die nieuwe licentienummers ergens in te geven zonder dat ik mijn huidige software moet verwijderen? Hoe zit het dan met die registratie die je normaal moet uitvoeren bij het installeren van nieuwe software? Ik zie er heel erg tegenop om windows, en ook alle andere programma's die op mijn laptop staan, opnieuw te moeten installeren. Heel hartelijk dank voor jullie tips.
 
Hoi,

Vreemd verhaal .....
MsOffice '97 in een "actionpack" met Vista ..... ?????
Of je bent beduveld, óf je informeert 'ons' hier verkeerd :mad:

Als jij goede en bruikbare reacties wilt op Helpmij, dan moet je ook wel de juiste informatie geven !!!

Mogelijk bedoel je een tijdelijke versie van MsOffice2007 ....

Het is ook onwaarschijnlijk, dat je geen mogelijkheid hebt om een licentie aan te schaffen wanneer je melding krijgt dat het actionpack verloopt.
Een andere opmerking: omdat het om een actionpack gaat, neem ik aan dat deze niet origineel op je laptop aanwezig was; dat je op je laptop 'af fabriek' dus w.s. WindowsXP had staan ....
Kortom: dan wíst je toch bij voorbaart dat je met het installeren van een actionpack een tijdelijke situatie creeërt .... ????

Geef eerst eens de correcte informatie om je een goed advies te kunnen geven.
 
licenties

Bedankt voor je snelle reactie. Ik probeer het een beetje duidelijker uit te leggen.
Enkele jaren geleden nam ik een abonnement op Microsoft Action Pack (http://www.microsoft.com/netherlands/partner/verkoopenmarketing/actionpack/default.aspx). Toen was dat voor mij als zelfstandige docent informatica in het volwassen-onderwijs een interessante manier op aan een betaalbare prijs steeds over de meest recente software te beschikken. Nu ik mijn zelfstandige activiteit stopzet kan (en mag) ik niet langer gebruik maken van dat pakket en moet ik volgen Microsofts alle software verwijderen en nieuwe software aankopen voor de thuisgebruiker. Mijn huidige software zal zelfs waarschijnlijk na het stopzetten van mijn abon. niet meer werken. Ik heb dus gedurende 4 jaar ongev. 300€ per jaar betaald en uiteindelijk heb ik niets. Enfin....ik had natuurlijk beter de kleine lettertjes moeten lezen. Office opnieuw installeren is natuurlijk snel gedaan, maar ik zie er geweldig tegenop om ook Windows Vista opnieuw te moeten installeren. Ik heb indertijd heel wat problemen gehad toen ik de Vista op mijn laptop installeerde. Hoe kan ik mij nu legaal terug in orde stellen zonder mijn laptop helemaal opnieuw te moeten formateren. Ik ben echt wel bereid de Windows Vista opnieuw aan te kopen, het gaat hem over de installatie ervan. Alvast bedankt.
 
Bel eens met microsoft.

Misschien hebben zij de perfecte oplossing voor je door je een licentie te verkopen. die je gewoon kan gaan gebruiken zodra de huidige licentie verlopen is
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan