Windows Live accountnaam misbruikt

Status
Niet open voor verdere reacties.

mountainhart

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 sep 2009
Berichten
4
Goedemorgen, wie kan mij helpen met een beveiliging/misbruik probleem ? Vanochtend toen ik me bij Windows Live Mess ging inloggen viel mij op dat mijn accountnaam verandert was in: crestbreeder@hotmail.com. Dit is niet mijn mess. naam. Hoe komt dat ? Moet ergens alert op zijn ? Een hecker ? Ik heb geen software gedownload, geen rare websites bezocht, dus ik zou niet snel weten hoe dit kon gebeuren. Ik gebruik ESET Nod32 als virusscanner en die meldt geen infecties. Alvast bedankt voor jullie hulp !
 
Scan ook op spyware/adware etc.:

Ga naar SuperAntiSpyware, download de gratis variant, installeer die, update die, en laat die scannen.
Doe hetzelfde met MalwareBytes Anti-Malware

Jij (en ik ook) zouden het idee krijgen dat malware je Live Messenger installatie heeft 'gebruikt' voor het versturen van het één en ander.

Natuurlijk kan het ook zijn dat iemand je pc ondertussen heeft gebruikt en daar ingelogd heeft op dat @hotmail adres dat je noemde. Vraag dus ook je huisgenoten na of zij (of hun vrienden) misschien je pc even gebruikt hebben om in te loggen.

Tijs.
 
Scan ook op spyware/adware etc.:

Hartelijk dank voor je snelle reactie Tijs ! Ik ga gelijk deze scans uitvoeren en kom hier nog op terug. M.v.g. Cris
 
Scan ook op spyware/adware etc.:

Beste Tijs, ik heb die twee programma's gedownload en de scans uitgevoerd. Het heeft niets opvallend opgeleverd (niet zichtbaar in iedergeval). Moet ik nog bang zijn dat iets of iemand mijn PC kan binnendringen denk je ? Alvast bedankt ! Cris
 
Dit probleem is hot de laatste weken.
Verander zsm je wachtwoord en je probleem is opgelost!
 
Dit probleem is hot de laatste weken.
Verander zsm je wachtwoord en je probleem is opgelost!

Bedankt voor je reactie mrmusic ! ik had al zo'n vermoeden. En ik heb idd mijn wachtwoord direct veranderd. Hopelijk blijft het ook hier bij.
 
Dit probleem is hot de laatste weken.[...]

@mrmusic: Kun je hiervan een of meerdere links posten? Puur uit nieuwsgierigheid en interesse, want malware-scans hebben niets opgeleverd bij de topic-starter...

Alvast bedankt!

Tijs.
 
@mrmusic: Kun je hiervan een of meerdere links posten? Puur uit nieuwsgierigheid en interesse, want malware-scans hebben niets opgeleverd bij de topic-starter...

Alvast bedankt!

Tijs.

Ik ben de afgelopen weken meerdere malen geconfronteerd, zelf en ook een aantal klanten, met het volgende:

In MSN verschijnt een chat-bericht, dat afkomstig lijkt van een bestaand contact-persoon.
De strekking van dat bericht is ongeveer:"Hoi, ik heb leuke foto's van je gezien op internet. Kijk eens even hier".
Dat "hier" is een linkje dat verwijst naar een pagina, waar ingelogd moet worden met MSN gebruikersnaam en wachtwoord.
En je snapt het al: zodra dat ingevuld is, is de MSN account gehackt en kan daar door kwaadwillenden gebruik van gemaakt worden. Er wordt geen spyware of malware geinstaleerd, maar de gehackte MSN account wordt weer gebruikt om anderen in de betreffende contactlijst te benaderen enz. enz.
Uit naam van de gehackte account wordt ook daadwerkelijk gechat met contactpersonen, die nietsvermoedend allerlei gegevens prijsgeven op die manier.
Het verdere doel van deze acties is me nog niet bekend....
 
Aanvulling:

De strekking van het eerste bericht kan ook zijn:
"Wil je zien door wie je geblokt bent in MSN? Kijk maar eens hier"

Met hetzelfde verloop
 
@mrmusic: Ah... Je bedoelt dát soort MSN-spam... Dat ken ik ook (links naar 'foto's' met DSCxxxxxxx.JPG namen (dus (zogenaamd) afkomstig van Sony camera's) maar die eigenlijk vissen naar je MSN inlognaam + wachtwoord.
Verder ken ik ook van die gestuurde links naar zgn. 'uitzoeksites' die beweren je te kunnen vertellen wie je geblokt hebben.

Dan zijn er idd. geen links nodig, want dit is (helaas) 'bekende kost'.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan