Windows Live Mail fout-id 0x80070057

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yari02

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Berichten
1.621
Zie de bijlage voor een foutmelding, bij poging een mail versturen
inclusief bijlagen (foto's).
Het betreff. mailadres is goed, want zonder bijlagen wordt de mail WEL verzonden.

Op internet al gezocht, maar niks gevonden.
Iemand hiermee bekend ? Of anders, een goed alternatief mailprogramma. Ik ben zeer ontevreden over windows liev mail, van begin af helemaal **** en Microsoft doet er niks aan. Heimwee naar outlook Express, had ik nooit problemen mee.
 

Bijlagen

  • Windows Live Mail fout-id  0x80070057.jpg
    Windows Live Mail fout-id 0x80070057.jpg
    48,4 KB · Weergaven: 175
Relatie met Silverlight

Geprobeerd dezelfde mail via Hotmail te versturen. Dat ging in eerste instantie ook niet en kreeg daarbij een bekende foutmelding m.b.t. Mircosoft Silverlight (ook zo'n hopeloos gedrocht). Kortom (zie op het forum) Silverlight maar weer eens geUN- en weer opnieuw geinstalleerd en de problemen lijken voorlopig weer opgelost. Er is dus kennelijk ook een relatie tussen het 'Soms niet kunnen versturen van windwos live mail, inclusief foto's als bijlagen' en Silverlight.

Iemand daarmee bekend ?
 
Beter eerst maar eens aangeven:
a. Wat voor bestand was de bijlage? een .exe bestand, een .zip bestand etc.
b. Hoe groot was de bijlage?

Ik zou zeggen: Maak een simpel tekst-bestand in Kladblok (enkele regels tekst), sla het op, en verstuur die eens als bijlage. Zou mij niet verbazen dat dat wél werkt(!)

Tijs.
 
@Dnties:

Bijlage ..... ? TS heeft het over 'foto's' dus .....
Wellicht is het totaal van de foto's groter dan 10Mb .....
 
BirrAlfa: Mijn test met een .txt bestand als bijlage blijft staan. Dekt het onderzoek af m.b.t. evt. 'ongewenste' bijlagen én het (totale)grooteprobleem van de mail als oorzaken van het geweigerd worden.

Tijs.
 
@dnties ... en jij zegt niet gewoon 'je hebt gelijk, vraag niet helemaal goed gelezen' .....
Niemand is 'perfect', dus ook jij niet ... maar kennelijk is dat moeilijk voor je. Herken je iets?
misschien heb je hier iets aan bij het zoeken naar een baan in deze sector ......
Voor de rest heb je natuurlijk gelijk ..... maar ja.
 
Laatst bewerkt:
@BirrAlfa: Kijk, of ik de vraag precies goed gelezen heb of niet is hier niet (direct) relevant:
Het gaat er nog steeds over de test of de bijlagen geweigerd worden door de mailserver of dat er een probleem met het mailprogramma is (bij het versturen van bijlagen in het algemeen).
a. Vanwege het soort bijlage(n) [En ja, ook in sommige grafische bestanden kunnen "virussen" zitten. Ik wil dus precies weten welke extensie die bijlagen hebben. [De aanduiding "foto's" is dus te algemeen. Er is niet vermeld of het .TIF, .PNG, .GIF, .JPG, .BMP bijlagen betreft en of ze eventueel waren ingepakt in .RAR, .ZIP etc.]
b. Het verhaal over (totale) grootte van de bijlage(n) heb ik het ook al over gehad.

Zie in mijn startposting en hierboven dat de informatie-voorziening dus (in het algemeen) onvoldoende was vanuit de topic-starter om direct goede tips te geven.

Je stelt er prijs op, dus zal ik hier aangeven dat ik inderdaad over het type bijlagen in de startposting heb heengelezen. Bedankt voor het aangeven ervan.

Tijs.
 
Ok mensen. Het betreft slechts 3 JPG's - in totaal circa 4 MB. Dat is normaal NOOIT 'n probleem (max. bij ziggo is 10 MB). Echter, schreef ik : "Na uninstalleren van Silverlight, probleem (kennelijk tijdelijk, vermoed ik) opgelost". En met tijdelijk bedoel ik, dat Silverlight regelmatig processen verstoort; en telkens als ik dan weer Silverlight UN- en weer installeer zijn de problemen voor 'n tijdje verdwenen. Ik heb het vermoeden, dat die problemen weer opduiken NA installeren van windows-updates.
 
Goede aanvulling/verduidelijking/informatie! :)

Wat de relatie met Silverlight is heb ik helaas geen ideeën over. Hopelijk reageert/weet iemand nog iets.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan