Windows Live Mail naar Win-10

Status
Niet open voor verdere reacties.

Suginem

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2014
L.S. Ik zou mijn zeer grote email bestand (20Gb+) van Live Mail van de PC (Win-8.1) willen overzetten naar mijn nieuwe Win-10 op Notebook en verneem graag hoe dit te doen. Bedankt en groet, Suginem

Hallo Suginem. Mogelijk is dit bruikbaar.
http://www.howto-outlook.com/howto/migratefromoewlm.htm
Wel alles in het Engels.

Ik zou in ieder geval geen dropbox (Dropbox is vaak beperkt) gebruiken omdat het 20 gig is. Dat is wel erg veel.

Hou er rekening mee dat het ontzettend lang kan duren. Ik weet alleen niet of 20 GIG tegelijk gaat.

Hier dan nog een hulp. Lees eerst alles eens goed door zodat je niet voor verrassingen komt te staan.
http://computertotaal.nl/apps-softw...mporteren-doe-je-zo-65707#ZXYo4J8xHzmI6ssT.97

En wellicht nog belangrijk. Maak eerst een backup van je hele computer. Wat een kluifje zeg. Succes.

Ik geloof niet dat ik de vraag helemaal begrijp. Een live account wordt door Microsoft beheerd. (de opslag van mails etc. etc. geschiedt op de servers van Microsoft). Echter, Microsoft bewaart nimmer +20 gig voor je (ik weet even niet wat de limiet is, maar +20 gig sowieso never), dus de interessante vraag is even hoe / waar jij die +20 gig aan data / mails hebt staan?

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je antwoord maar hier nog wat meer info: Omdat het een POP3 account is staan de berichten (backup) niet op de server, zoals bij een IMAP account, maar op de PC in: 'This PC\Local Disk C:\Users\Users\AppData\Local\Microsoft\Windows Live Mail'
Deze locatie kun je zelf aanmaken en wijzigen en het voordeel is dat je ook zonder internet verbinding je de mails kunt lezen en deze backup folder kunt kopiëren naar een andere PC.
De vraag is dan kan Win-10 overweg met de backup uit Win-8.1 en hoe een Live Mail account aan te maken in Win-10.
Mvg. Suginem

Laatst bewerkt:
Helder. Ik ging er (gemakshalve) vanuit dat i.v.m. synchronisatie én het kunnen benaderen van de mail, agenda etc. etc. vanachter welke computer waar dan ook, je niet met POP3 zou werken maar met IMAP. Aannamefoutje van mij dus.
Ik denk dat hier alles staat wat je vroeg.

Laatst bewerkt:
hoi hoi Suginem

Ik heb ook deze map maar niet in Windows map die bevind zich dan wel in Microsoft map en slechts 14,6 MB is maar back-up map is 4,03MB ( kijk plaatje onder ! ) ..

Windows Mail.jpg Waarschijnlijk hebben wij ook niet over dezelfde mail-system ( weet ik nu niet ! ) maarr even begrijp ik ook niet hoe jouw Windows Live Mail' zo groot geworden is ?? :( ?
heb jij door lange tijd berichtjes enz. enz. verzamelt ?

p.S. Tenslotte jij zei dat je die als een grote opgeslagen bestand hebt, klopt toch ? maar dan is makkelijk zoiets te kopiëren en evt. uit met verhuizing te testen bij W10 toch ..

Laatst bewerkt:
@suginem : en misschien nog een tip. Als je afstand doet van pop3 en overgaat naar Imap, dan heb je in de toekomst nooit meer de vraag / probleem waar je nu mee zit en zoals ik al eerder aangaf, het gigantische voordeel dat je overal ter wereld op elk device je mail, agenda etc. etc. kunt bekijken en muteren.
Als je terughoudend bent i.v.m. de opslagcapaciteit die Microsoft biedt, dan zou je kunnen overwegen om de belangrijke mails simpelweg wél op te slaan op je eigen computer en de rest aan Microsoft over te laten.

Ik denk dat hij bedoeld het verschil tussen windows mail en windows live mail. Zo word het wel erg verwarrend. :)

Laatst bewerkt:
:d Ach zoo maar oke ik heb die ook als voorbeeld alleen maar genoemd ...:D

Beroepshalve heb ik over een periode van bijna 20 jaar mails op mijn Notebook die betrekking hebben op veel projecten in een tiental landen. De inhoud varieert van foto's, Autocad tekeningen en folders met rapporten en andere zaken reden waarom de Live Mail zo groot is. Omdat ik met grote regelmaat een beroep doe op enige inhoud in de folders en door collega's ook benaderd wordt met technische zaken gebruiken zij, en ik zelf ook, de mails als naslag voor info en oplossingen. Hieruit volgt dat ik moeilijk een selectie kan maken van wat ik wanneer nodig zal hebben. Het moet er gewoon altijd, volledig, zijn.
Kom ik terug op de vraag: Weet iemand of Live Mail werkt onder Win-10 en hoe dit programma daar te installeren?
Wat betreft het verschil tussen 14,6 MB en de backup van 4,03MB kan dit misschien komen doordat een backup het stuurprogramma niet kopieert?
De <Quote> was een vergissing van mij omdat ik niet goed wist hoe een reply naar een specifieke respondant te sturen.
Een ieder bedankt voor de response en misschien komen we toch dichter bij het antwoord 'Kan het' en 'Hoe dan wel'.
Mvg. Suginem

Ik moet sporten, maar Windows Live Mail is een onderdeel van Windows Essentials. Kijk bij de link van gast0225 bericht #5, onderin zijn bericht van die pagina zit nog een linkje klik, daar op en lees meer over Windows Essentials.

Welke provider heb je.?? Later meer van mijn zijde eventueel

Laatst bewerkt:
Hoi Suginem

Jawel Windows Live Mail zeker kan op W10 draaien dit kon je zelf rond ook lezen ( volg maar gast0225 tip dus ! ) en dat is inderdaad ongv. onderdeel van W.Essentials maar dat is geen kern van je vraag ...toch ?

En dus als maar WLM wel op W10 draait kan dan je jouw grote bestanden ook daar naartoe mee slepen kan ( verplaatsen dus ! ) ..

Een beetje Info over zoiets ==>> KLIK HIER !
Hier ook ! ==>> KLIK
En hier==> KLIK ....etc..etc..

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de antwoorden maar ik ben bang dat we wat van de vraag wegraken. WeTransfer gebruiken b.v. geeft hetzelfde resultaat als een backup op een USB stick zetten en deze op een ander computer te plaatsen. In beide gevallen heb je de inhoud verplaats maar dat geeft nog geen oplossing hoe deze te importeren in Windows Live Mail onder Win-10.
Binnen Windows Live Mail (Win-8.1) wordt onder exporteren verklaard hoe je Live Mail naar een (nieuwe) folder kunt kopieren (backup dus) maar het zegt niets over importeren naar Win-10.
Op mijn Notebook (Win-10) staat Windows Essential maar dat gaat niet over Live Mail, wel over Mail maar dat is hetzelfde als Outlook zie ik in het Control Panel wanneer ik Mail aanklik.
Ik weet niet wat anderen lezen in de link die gast0225 gaf maar ik lees alleen hoe je binnen Windows Live Mail kunt importeren, niets over installeren onder Win-10.
Slepen van een folder naar een andere folder kan alleen als die andere folder, van Live Mail, aanwezig is en dat is nu net het probleem.
Alles draait dus om de vraag hoe Windows Live Mail te installeren lijkt me, als dat tenminste mogelijk is, daarna pas komt de kwestie van importeren aan de orde.
Mvg. Suginem

Ik denk dat je mogelijk de link niet goed hebt doorgelezen. In de link wordt namelijk ook doorgelinkt naar Windows Easy Transfer.

Allen die bijdragen aan de discussie bedankt. Zoals ik al schreef heb ik Windows Essentials 12 op mijn Notebook en deze geeft o.a. het programma Mail, niet Live Mail. Dit programma is hetzelfde als Outlook, dat blijkt tenminste wanneer ik 'Mail' in Control Panel aanklik. het is identiek.
Windows Easy Transfer was al ingeperkt onder Win-8.1 maar is niet meer in Win-10 beschikbaar. Ook lijkt het me dat je alleen de inhoud van een programma kunt 'transferren' wanneer datzelfde programma ook op de andere computer geïnstalleerd is, maar dat is niet het geval.
Ik ben wel benieuwd of iemand zelf ervaring heeft met het probleem zoals ik dat schetste. Tot nu toe draaien de oplossingen steeds om Essentials 12 dat geen Live Mail installeerd, altans ik zie het nergens.
Bedankt zover en groet, Suginem

We gaan weer opnieuw. Ik denk dat je een virus hebt op je notebook. Kennelijk een virus, trojan horse o.i.d. wat in de weg zet. Scan eerst je computer maar eens grondig. En laat het resultaat dan maar eens weten. Het is van de zotte dat je Windows Live Mail niet kunt installeren of uberhaupt kunt vinden. :(

Probeer ook eens om je virus scanner even uit te schakelen. Heb je Panda of zoiets. Of schakel je Firewall even uit.

Laatst bewerkt:
Dat ik een virus op mijn computer zou hebben is niet aan de orde. En of het van de gekke is dat Live Mail niet onder Win-10 draait, daar kan ik als gebruiker niet veel over zeggen want dat is meer aan Microsoft om te beantwoorden. Waarom zou ik trouwens een Trojan horse hebben, de computer werkt toch prima en wat heeft regelmatig scannen van doen met Live Mail. Overigens die ik aan computer onderhoud elke maandagmorgen. Verder heb ik geen Panda maar Norton welk programma uitstekend functioneert binnen de computer community. Maar hoe zit het met mijn vraag over hands-on ervaring met het installeren/gebruiken van Windows Live Mail onder Win-10? Tot nu toe heb ik geen enkele bevestiging gekregen van iemand dat het beschikbaar is en draait. Onder een andere naam misschien, ik weet het niet maar houd me aanbevolen.
Mvg. Suginem

Ja ik weet het sommige dingen zijn ongrijpbaar en wordt ook vaak niet begrepen. Probeer nu eerst de dingen te doen die worden gevraagd anders blijven we maar op en neer gaan met welles, nietes. Windows live mail is wel degelijk te installeren. Ik zelf draai namelijk ook met Windows Live mail in windows 10. Die gaat als een zonnetje.

Let wel de oplossingen die aangedragen worden zijn vaak ingegeven door ervaring van de helpers. En vaak weet je niet eens of je een virus hebt, al heb je een scanner.

https://www.seniorweb.nl/software/windows-live-mail

Draai MBAM download de Free versie. Vink daar uit wat je niet nodig hebt. Ben eens benieuwd.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan