Windows Live Mail ontvangt sommige mails wel, anderen niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

beugelma

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2013
Berichten
11
Hallo,

Wij hebben op onze computer (desktop) windows 8 en gebruiken windows live mail voor ons "hetnet.nl" e-mail account.
Het vreemde is dat sommige e-mails wel binnenkomen en anderen niet.
Zelfs van dezelfde afzender die 2 mails achter elkaar stuurde komt 1 wel binnen en de volgende niet.
Het ligt niet aan eventuele bijlages o.i.d. dus we piekeren ons rot wat dit nou kan zijn.
Als we via netmail inloggen zien we ze wel allemaal.
Als je helemaal geen mails ontvangt kan ik me nog voorstellen dat de instellingen niet kloppen, maar dat is dus niet zo.
Heeft iemand een logische verklaring hiervoor?
 
Helaas, ook dat werkt niet. Ik heb zojuist 3 test mailtjes vanaf mijn gmail account gestuurd.
Ze zijn alle 3 niet binnen gekomen in windows live mail.
Ze staan wel in netmail, ongelezen.
 
Ook gedaan en weer een test mailtje verstuurd. Die is ook niet binnen gekomen.
Ik krijg ze trouwens wel op mijn telefoon binnen, dus het ligt echt aan windows live mail.
 
Het zit het um in de pc bedoel je.
probeer windows live te repareren via configuratiescherm ->software
 
Okay, dit gaat me net te snel, kan je het ook stap voor stap uitleggen?
Ik heb natuurlijk wel eerst in configuratiescherm gekeken, maar weet niet goed waar ik heen moet en wat ik daar moet doen.
Dank trouwens voor je snelle antwoorden :thumb:
 
programma's en onderdelen onder configuratiescherm, daar komt alles naar voren wat op de computer is geinstaleerd, zoek windows live mail op en klik bovenaan op wijzigen, dan kan je hem repareren, start daarna de computer opnieuw op en probeer het nog eens.
 
Dat duurde ff, want we kregen een update waar onze pc op vast liep....
We hebben i.i.g. gedaan wat je aanraadde, maar ook dit helpt niet.
Heeft het nog zin om het account te verwijderen, opnieuw aan te maken en weer het herstelprogramma te draaien?
 
in dat geval zal ik er voor kiezen windows live mail helemaal te verwijderen. opnieuw te instaleren en account opnieuw instellen.
 
We hebben nog even gekeken naar een makkelijke manier om alle e-mails ergens op te slaan voordat we windows live mail helemaal verwijderen,
maar we zien niet hoe het anders kan dan de mails 1 voor 1 kopiëren. Heb je daar nog tips voor?
 
1.Rechtsklik op je bureaublad en kies Nieuw >> Map.
2.Geef de map een naam als Windows Live Mail back-up.
3.Start Windows Live Mail.
4.Selecteer de berichten die je wilt back-uppen of druk op Ctrl+A voor alle berichten in de geselecteerde map.
5.Versleep de berichten naar de zojuist gemaakte map. Zij worden daarin gekopieerd als bestanden.
 
Windows live mail kunnen we niet verwijderen. Het loopt volgens ons vast op een update die niet lukt.
Volgens mij gaan we het opgeven en een computerexpert erbij halen.
Maar bedankt voor de hulp en geduldige uitleg.:)
 
Bijlages

Ik heb net zoiets.

Via Hetnet kan ik vaak geen bijlages ontvangen, terwijl ik ze op mijn Hotmail wel ontvang. Zelfs bijlages die aan Hotmail gericht worden en CC naar Hetnet gaan, komen wel bij Hm en niet bij Hn. Als ik dan via Livemail ga kijken, zit ie bij Hn niet. Kijk ik echter via kpn.webmail dan zit er een bijlage bij: winmail.dat maar daar kan ik vervolgens niets mee.
Livemail opnieuw installeren heeft niets opgelost....
 
@mooske04,

Je reageert in een topic ouder dan 3 maanden, dat is niet toegestaan deze te bumpen. Normaal gesproken had ik een nieuwe vraag gemaakt maar het lijkt me beter dat je dat zelf doet zodat je problemen duidelijk kan uitleggen. Op dit topic gaat een slotje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan