Windows Live Mail synchroniseert alleen PostvakIN en geen mappen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lied

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 feb 2011
Berichten
4
Hallo!

Eergister bij het starten van Windows Live Mail (WLM) 2009 moest ik mij ineens opnieuw inloggen, toen ik dat had gedaan was al mijn e-mail weg! Ik heb het account opnieuw toegevoegd maar hij synchroniseerde alleen mijn postvak IN

Inmiddels heb ik WLM 2011 gedownload en alles ingesteld met de volgende gegevens:
Inkomende mail: pop3.live.com (995) geen beveiligde verbinding;
Uitgaande mail: smtp.live.com (25) beveiligde verbinding (ssl).


Al de e-mail die in Postvak IN staan heeft hij inmiddels geupload/ synchroniseert. Alleen werk ik veel met mapjes en filters die als ik inlog op www.hotmail.com wel werken en er nog steeds staan, maar in WLM worden deze niet neergezet en krijg ik dus de e-mail niet binnen!

Daarnaast ontvangt hij dus wél nieuwe mail in PostvakIN maar verzend hij niet, dan krijg ik deze foutcode:

Onderwerp ''
Server: 'smtp.live.com'
Windows Live Mail-fout-id: 0x800CCC0E
Protocol: SMTP
Poort: 25
Beveiligd(SSL): Ja
Socket-fout: 10060

Ik accepteer dan maar even dat alles weg is gegaan, maar nu heb ik nog wel de volgende vragen:

1. Waarom synchroniseert WLM niet mijn mappen van mijn hotmail account? En ontvang ik die mail niet? (Die staan er als ik via hotmail.com inlog wel) En hoe gaat me dat wel lukken?

2. Waarom kan ik nu wel e-mails uit Postvak IN ontvangen, maar kan ik niet verzenden? Hoe los ik dat op?

Ik ben inmiddels al 2 dagen flink aan het neuzen geweest op internet, maar heb nog steeds geen oplossing kunnen vinden. Ook steeds opnieuw alles instellen werkt niet, alleen de e-mails van Postvak IN blijven binnenstromen als ongelezen berichten.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen! Want ik word echt gek.... :evil:
 
Ik neem aan dat je ook HTTP: mailaccounts kunt toevoegen. Kijk daar eens naar, als je liever méér ziet dan alleen Postvak IN.

M.b.t. POP3/SMTP methode:
Verzenden over poort 25 naar mailservers is bij elk prive-abonnement onmogelijk: Je kunt over poort 25 alleen de mailserver van je provider zélf bereiken, voor het versturen vanuit je 'normale' mailaccount bij die provider.
Je moet dus andere instellingen gebruiken voor SMTP bij Live Mail/Hotmail.

Zie hieronder welke instellingen voor POP3/SMTP gelden bij Live Mail/Hotmail:
Server voor inkomende e-mail (POP3): pop3.live.com
Poort: 995
Vinkje in: Voor deze server is een gecodeerde verbinding vereist (SSL)
Server voor uitgaande e-mail (SMTP): smtp.live.com
Poort: 587
Vinkje in: Voor deze server is een gecodeerde verbinding vereist (SSL)
Ook vinkje in (kan in ander tabblad staan, zoals "Server voor uitgaande e-mail"): Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist.
Bolletje in: Dezelfde instellingen gebruiken als voor inkomende e-mail

Inlognaam: xxxx@hotmail.com
Wachtwoord: <het hotmail inlog-wachtwoord>

Ik heb nog het vinkje gezet bij "Een kopie van berichten op de server achterlaten", zodat ik mijn Postvak IN ook in een webbrowser kan raadplegen.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat je ook HTTP: mailaccounts kunt toevoegen. Kijk daar eens naar, als je liever méér ziet dan alleen Postvak IN.

M.b.t. POP3/SMTP methode:
Verzenden over poort 25 naar mailservers is bij elk prive-abonnement onmogelijk: Je kunt over poort 25 alleen de mailserver van je provider zélf bereiken, voor het versturen vanuit je 'normale' mailaccount bij die provider.
Je moet dus andere instellingen gebruiken voor SMTP bij Live Mail/Hotmail.

Zie hieronder welke instellingen voor POP3/SMTP gelden bij Live Mail/Hotmail:
Server voor inkomende e-mail (POP3): pop3.live.com
Poort: 995
Vinkje in: Voor deze server is een gecodeerde verbinding vereist (SSL)
Server voor uitgaande e-mail (SMTP): smtp.live.com
Poort: 587
Vinkje in: Voor deze server is een gecodeerde verbinding vereist (SSL)
Ook vinkje in (kan in ander tabblad staan, zoals "Server voor uitgaande e-mail"): Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist.
Bolletje in: Dezelfde instellingen gebruiken als voor inkomende e-mail

Inlognaam: xxxx@hotmail.com
Wachtwoord: <het hotmail inlog-wachtwoord>

Ik heb nog het vinkje gezet bij "Een kopie van berichten op de server achterlaten", zodat ik mijn Postvak IN ook in een webbrowser kan raadplegen.

Succes,

Tijs.

Bedankt voor je reactie! Inmiddels kan ik ook e-mail versturen :)

Alleen heb ik nog steeds mijn mapjes + e-mail niet, ik begrijp uit je mailtje dat ik dan een HTTP: mailaccount moet toevoegen? Moet ik dan weer terug naar POP3?
En wat zijn die instellingen van HTTP: want die kan ik op internet niet vinden :(
 
Ojah, en ik merk dus ook dat wanneer ik iets verwijder bij WLM dat niet wordt toegepast wanneer ik inlog via webbrowser. En dit probleem doet zich andersom ook voor.....
 
Het lijkt nogal eenvoudig: Als je in Windows Live Mail aangeeft dat het account een @hotmail.com of @live.com account is, dan wordt automatisch de juiste instelling gekozen. Anders ga ik ervan uit dat je als type account http (of direct Hotmail, volgens mij is dat ook mogelijk), en dan http://mail.live.com als 'servernaam' moet aangegeven.

Zie hier. Er zijn nog (veel) meer plaatsen die je er iets over vertellen, zoek op google naar: http "Live mail" settings

Succes,

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan