windows live mail / windows media player start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

alberth

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2008
Hallo,

Sinds kort heb ik problemen met het opstarten van windows live mail en windows media player. Bij het opstarten (aanklikken link op bureaublad) krijg ik eerst de melding: windows live mail (windows media player) werkt niet meer. Er wordt naar een oplossing van het probleem gezocht........... en dan: Windows.... werkt niet meer. Er is een probleem opgetreden waardoor het programma niet goed meer werkt. Het programma wordt gesloten en er wordt een melding weergegeven als er een oplossing beschikbaar is. Vervolgens gebeurt er niets.
livemail1.JPGlivemail2.JPGmediaplayer 1.JPGmediaplayer 2.JPG
Ik heb WLM al opnieuw geïnstalleerd en nog niets. Zelf denk ik dat het in windows zit, omdat WLM en WMP beide hetzelfde probleem hebben.

wie kan mij helpen?

alberth

Hoi,
doe anders eens een sfc /scannow (evt. installatie-dvd bij de hand houden).

Beste Mik Zjegger en handboekict,

Ik heb W7 en heb mijn computer geschoond met Alvira, Malwarebites, TuneUp en C-cleaner en diverse herstellingen uitgevoerd.
Spybot en MBAM moet ik eerst downloaden. Ga ik morgen doen.

Een sfc /scannow is?? En ik heb geen DVD maar de standaard zelf gemaakte CD's bij het opstarten van de computer. Dit lijkt mij wel erg rigoureus overkomen!

Nog even iets anders; in het weekend bezig geweest om wat andere problemen te verhelpen:
In I.Explorer �n FaceBook werkte de links in berichten niet (wel in Morzilla); en ook de filmpjes in FB niet. Dit is verholpen (door de fabrieksinstellingen terug te zetten) en Flash te installeren. Kreeg toen ook ineens I-Google als opstartpagina. Hoe dat is verholpen weet ik niet maar weet wel dat daarna WLM niet meer werkte. Of het een en ander met elkaar te maken heeft ??

BTW, wanneer ik een muzieknummer uit een album op mijn computer aanklik dan speelt deze wel in WMP af!?

Albert

Dan ligt het probleem wellicht bij IE, welke versie? Klik anders onder internetopties eens op "standaardwaarden herstellen".

Mik,

Ik zou het niet weten (de laatste? ik draai altijd de updates van windows).
Maar..ook bij het opstarten van IE krijg ik nu de bekende berichten: IE werkt niet meer ... en programma wordt afgesloten.
En dat is dan weer gekomen nadat ik had geprobeerd om www.google.nl als mijn startpagina te maken.

Albert

Installeer Firfox eens erbij http://www.mozilla.org/nl/firefox/new/ en kijk of dat je probleem oplost.
Zelf heb ik FF ook erbij geïnstalleerd omdat ik een tijdje problemen had met de correcte weergave op bepaalde websites.
Dat is inmiddels opgelost maar FF staat er nog op.
Als hij je bevalt zou je hem als standaardbrowser kunnen instellen.
Ik zou het iig eens proberen.

FF heb ik al en daar is niets mis mee. Daarnaast heb ik ook Thunderbird ge�nstalleerd. Ik heb echter ook IE nodig omdat hieronder een zakelijke verbinding zit.
En ik heb nog een laptopje waarop ik nu mail, maar daar doe ik verder niets mee, ook omdat daar niets op staat. Leuk voor de vakantie om de mails te checken en fimpjes te draaien en te internetten.

Al met al heb ik op mijn desktop nu geen toegang tot IE, WL Mail en W Mediaplayer.
Omdat dit Windows progs zijn denk ik dat het in windows zit.

Ik heb Skybot gedraaid, vond babylon.toolbar en sweetIK en die zijn verwijderd. Echter krijg ik nu soms een beeldschermpje waaruit ik opmaak dat ik mogelijk iets te veel heb verwijderd. Ik heb het idee dat ik zo steeds dieper in de put kom te zitten.

Ik ben nu bezig mijn bestanden veilig te stellen (kopie�ren naar externe harde schijf). Ik hoop dat ik mijn mails nog kan veiligstellen (staan ergens op de C-schijf (maar waar??) en bereid mij voor op een herinstallatie (hoop dit nog te kunnen voorkomen, maar hulp is dringend nodig).

Dus nog even voor de herinnering: IE, WLM en WMP starten niet op en ik krijg de meldingen:
windows live mail (windows media player, WIE) werkt niet meer. Er wordt naar een oplossing van het probleem gezocht........... en dan: Windows.... werkt niet meer. Er is een probleem opgetreden waardoor het programma niet goed meer werkt. Het programma wordt gesloten en er wordt een melding weergegeven als er een oplossing beschikbaar is. Vervolgens gebeurt er niets.
Bijlage 147699Bijlage 147701Bijlage 147703Bijlage 147705

Ik heb de vorige topic gelezen. Probleem van toen is echter opgelost door een herinstallatie en niet door sfc/scannow.
Maar is het proberen zeker waard en zal hiermee aan de gang gaan.
Maar eerst mijn bestande safen (dit duurt echter een tijdje!!)

Ja dat het probleem is opgelost door een herinstallatie is toeval, omdat TS er toevallig achter kwam dat er een recoverypartitie aanwezig was en toen heeft besloten een recovery te doen.
Maar daar ging het mij niet om, ik wilde je de uitleg aanreiken van sfc /scannow (vandaar het threadnr. 14 erbij). Dan hoefde ik het niet opnieuw te typen. :o
Een sfc /scannow is?? En ik heb geen DVD maar de standaard zelf gemaakte CD's bij het opstarten van de computer. Dit lijkt mij wel erg rigoureus overkomen!

OK. Alles gelezen, incl site MS, en heb de sfc /scannow gedraaid met als resultaat: geen schendingen van de integriteit gevonden.
Problemen dus nog steeds aanwezig en sta open voor de volgende suggesties.

Sinds ik Skybot heb geïnstalleerd en gedraaid krijg ik bij het opstarten veel kleine Kan ik Skybot nu zomaar verwijderen?

Kan ik IE verwijderen en opnieuw installeren? Ik kan hem niet vinden in de lijst met programma's.

idem voor WLM.

Nog een vraagje: bij het icoon van Outlook op het bureaublad staat ook het geel-blauwe schildje van administrator. Is dat normaal? ik weet niet of dit altijd zo is geweest.

Kunnen wij dit ook telefonisch doornemen?

Albert

Na een windows herstel te hebben gedaan vanaf 13-2-2012 is het schildje bij de icoon voor WLM verdwenen en kon ik op IE. Nadat er door google gevraagd is (in een brede rode balk) of ik hiervan mijn startpagine wilde maken heb ik ja gezegd (stom!). Vervolgens startte IE niet meer op.
Daarna weer systeemherstellen gedaan maar kreeg steeds de melding: Er is tijdens systeemherstel een onbekende fout opgetreden (0x80070005). zou te maken hebben met virusscanners of dergelijke. Maar die heb ik allemaal uit staan.
:mad::evil:

Had je Mbam al gedraaid? Is te downloaden via de link m'n handtekening.

De mogelijkheden raken op, in jouw geval zou ik IE8 terugzetten en IE9 verwijderen.
Zelf heb ik ook nog steeds IE8 omdat er in het begin flinke problemen met IE9 waren.
Als ik zo links en rechts hoor wat er mis mee is ben ik blij dat ik 'm nooit geïnstalleerd heb.

Ik ben nu alles van mijn harde schijf aan het safen en ga daarna de tips opvolgen die ik heb gekregen via de collega's van nucia.nl (http://www.nucia.eu/forum/showthread.php?t=66715&goto=newpost). Mocht ook dit niet helpen dan maar de zure appel methode: Windows 7 opnieuw installeren (als dit wil lukken) en anders maar weer mijn oude vertrouwde XP er op.

Ik blijf echter open staan voor suggesties, omdat de problemen nog niet zijn opgelost! en zeker Windows Media Player wil ik terug; kan mijn muziek niet draaien (soms wel, maar meestal niet. Dan start WMP wel op, loopt 4 seconden en sluit dan af. Soms slaat hij na een 2e poging wel aan, maar e.e.a. is hoogst irritant).

Albert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan