Windows Live Mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robertusje

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Nog een vraag over Windows Live Mail. Ik was gewend aan Outlook Express en Windows Live Mail heeft een voor mij vervelende onvolkomenheid.
Ik heb diverse Excel bestanden met daarin e-mail adressen, één bestand met daarin zelfs ongeveer 250 email adressen.
Ik moet regelmatig emails versturen aan de email adressen die in die Excel bestanden staan maar dat gaat niet bij Windows Live Mail.
Er komt dan de mededeling dat dit email adres niet bestaat. Zo is dat bij het eerste email adres en als ik dat bijv. verwijder dan is het volgende email adres niet bestaand. Ik kan dus geen email sturen aan email adressen die niet in mijn adresboek staan. Dat lijkt me toch wel erg vreemd want een email adres is toch een email adres?

Hmm, interessant..

Ik begrijp dat je wel gewoon mail kunt ontvangen en versturen naar bestaande contactpersonen?

Wat gebeurt er als je een mailadres pakt en die vanuit de webvariant (dus gewoon hotmail) mailt. Gaat dat wel goed? Ontvang je wel mails die die contactpersonen naar jou sturen? En heb je al geprobeert één zo'n email adres als contactpersoon toe te voegen en dan te mailen?

Zijn zo wat ideeën en vragen die in me opkomen..

Laat maar weten hoe of wat, ben wel benieuwd!!
Suc6:thumb:

Hmm, interessant..

Ik begrijp dat je wel gewoon mail kunt ontvangen en versturen naar bestaande contactpersonen? Ja dat gaat gewoon
Wat gebeurt er als je een mailadres pakt en die vanuit de webvariant (dus gewoon hotmail) mailt. Gaat dat wel goed? Dat gaat ook
Ontvang je wel mails die die contactpersonen naar jou sturen? Ja dat ook
En heb je al geprobeert één zo'n email adres als contactpersoon toe te voegen en dan te mailen? Nee dat heb ik nog niet geprobeerd maar als ik er een email adres uithaal dan kan ik er wel naar mailen maar niet als ik ze allemaal in BCC zetZijn zo wat ideeën en vragen die in me opkomen..

Laat maar weten hoe of wat, ben wel benieuwd!!
Suc6:thumb:

Hoeveel doe je er per keer?
Pak je de hele zooi en plak je dat in de BCC? Zijn de adressen al voorgedefineerd en kun je ze dus gelijk plakken in de BCC?
Bijv.:
naam@ adres.nl; naam2@ adres2.nl;
of plak je ze als:
naam@ adres.nl naam2 @adres2.nl

(moest even improviseren op de emailadressen (negeer de spaties even ;) )

Vind het een vreemd iets..

Laatst bewerkt:
Ik selecteer de hele kolom in Excel en ctrl+c en vervolgens ctrl+v in de BCC adres balk.
Soms zijn het er een stuk of 20-30 en soms zo'n 300.
Bij Outlook express nooit geen probleem geweest zodat ik de tekst die verzonden moest worden maar eerst weer in een Word document heb gekopieerd en met de pc met Windows XP heb verzonden met Outlook Express.
Op mijn nieuwe laptop heb ik Windows 7

Hey Robertusje..

Outlook Express is eigenlijk een uitgeklede versie van MS Outlook (die bij het Office Pakket zit). Die is slimmer dan dan de nieuwe Windows Live Mail.

Ik heb zo juist een testje gedaan en een kolom gemaakt met wat mail adressen en die in de Aan, CC en BCC gedumpt en als eerste geklikt op Namen Controleren. Hierop krijg ik de melding dat er geen overeenkomsten zijn gevonden. Dit komt omdat er tussen de diversen mailadressen geen punt comma ( ; ) zit. Dit is het scheidings teken. Ik denk als jij dit test, het zelfde resultaat krijgt.

MS Outlook en Outlook Express zijn nog zo slim om een mail adres te herkennen wanneer ze er één zien. Maar blijkbaar is Windows Live Mail niet zo slim...

Wat je kunt doen.. en daar ga je niet blij mee zijn.. is het toevoegen van punt comma's achteraan de mail adressen.. hiermee zijn ze direct gesorteert en zou je ze allemaal in één keer kunnen toevoegen. Of in ieder geval het toegestane aantal, ik weet de max niet van WLM..

Probeer maar eens te mailen met een aantal adressen, en dan punt comma's er tussen te plaatsen. Dan gaat het wel goed.

Ik hoop dat je hiermee uit de voeten kunt, en naders kun je me mailen.. of pm'n..

Fijne avond! :thumb:

Dat zou kunnen, Outlook express zet zelf ; erachter.
Als je je bericht sluit en opslaat in concepten dan staan er automatisch ; achter.
Bedankt

Misschien is dit iets voor je:
http://www.adressenprogrammapro.nl beweert:

Ruime keuze uit exporteer mogelijkheden
Natuurlijk wilt u uw adressen niet enkel binnen Adressen Programma Pro gebruiken, maar juist daar buiten. Daarom bieden wij een ruim aanbod aan export mogelijkheden. Zo kunt u uw adressen onder andere exporten naar Microsoft Word, Microsoft Excel.

Importeer uw adressen direct uit Microsoft Outlook
Dankzij deze functie kunt u makkelijk overstappen van Microsoft Outlook naar Adressen Programma Pro. Via een simple wizard heeft u uw adressen binnen enkele minuten in Adressen Programma Pro zitten.

Lees ook deze thread:
http://www.gratissoftwaresite.nl/forum/phpBB2/viewtopic.php?f=27&t=2444

(EssentialPIM is géén aanrader)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan