Windows Live Messenger en Windows Vista Home Premium

Status
Niet open voor verdere reacties.

McMeller

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 apr 2007
Berichten
1.524
Hallo,

Plotseling begon mijn computer kuren te vertonen. Windows Live Messenger startte
niet meer: de snelkoppeling stond dood leek het. Je ziet dat er wat gebeurt ('zandlopertje'),
maar er opent niets. Wel staat hij in de Processen. Afmelden lukt niet, dus de enige
manier om de PC af te sluiten is de schakelaar ingedrukt houden. Daarnaast werkte DVD
Maker niet goed: het maken van een voorbeeld van de DVD lukt niet. Ook start Internet
Explorer niet goed op, net als Media Player.

Vanmiddag dan maar noodgedwongen tussendoor Vista opnieuw geïnstalleerd. Ook nu
leek afsluiten niet te lukken: voordat dit venster verschijnt bleef het beeld op zwart staan.
Ook nu dus weer tijdens het herstarten, ook na een format!
Ook nu dus maar de knop ingedrukt gehouden, maar vreemd genoeg werd de installatie
gewoon hervat na het aanzetten.

Enfin, een schone Vista stond voor me. Zonder probelemen tot noch toe. Maar nee: ik
installeer Windows Live Messenger weer (net vers gedownload), en de problemen zijn
weer helemaal terug.

De uiteindelijke vraag is voorspelbaar: mensen, hoe ga ik dít oplossen? :confused:
Aan antwoorden als 'tja, Vista is nou eenmaal K' of 'Zet XP ernaast' heb ik niets.
 
Voor de zekerheid: je hebt wel de laatste versie van WLM gedownload?
 
Om te kijken of dit wel foutloos werkt wou ik XP Pro er even opzetten, maar nu krijg ik
tijdens de installatie een foumelding. Een bluescreen met IRQL_NOT_LESS_EQUAL.
De PC moet opnieuw gestart worden, de setup wordt hervat maar de melding komt na
korte tijd weer terug. Nu staat Vista weer te installeren.

Ik weet niet wát hier aan de hand is... Maar goed kan het niet zijn.
Werkelijk niets werkt normaal.

Edit:
Gelukkig: de herstart tijdens de installatie gaat nu wel normaal. Overigens vroeg hij
me wel zeer kort welke Windows ik wil opstarten, terwijl ik helemaal niet meerdere
Windows' geïnstalleerd heb... Misschien een restantje van XP van net?
 
Laatst bewerkt:
Gelukkig. Windows Live Messenger geïnstalleerd en tot nu toe geen problemen!
Ik heb pas te horen gekregen dat ik voordat ik Vista installeer mijn BIOS moet upgraden.
Maar ik gebruikte Vista al lang! Is het toch verstandig dit alsnog te doen? Zou dit
misschien ook een oorzaak kunnen zijn van de problemen uit dit topic?
Kan het ook een oorzaak zijn van het lange laden van mijn Sidebar?
 
Hey. 't Werkt dus, zoals je leest, weer redelijk zoals het hoort. Echter krijg ik nog
altijd bij het opstarten een systeemkeuze. Ik kan kiezen tussen Vista een een ouder
systeem. Wanneer ik het oudere kies, krijg ik de melding dat het niet gestart kan
worden doordat het bestand hall.ddl is beschadigd. Vista starten is geen probleem.
 
Hoi !

Er zal nog wel ergens een oude boot.ini staan op je HDD.

Rechtsklikken op Deze Computer - eigenschappen - geavanceerde systeeminstellingen - geavanceerd - opstart- en herstelinstellingen.

Bovenaan zie je o.a. staan: kijst met besturingssystemen X sec. wwergeven.

Maak daar 0 van en probleem is opgelost.

Greetz,

Harry.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan