windows live messenger fout 8004888d

Status
Niet open voor verdere reacties.

sasjusweet

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 okt 2007
Berichten
1
hallo allemaal!

ik probeer al een paar maanden op windows live messenger te komen, maar elke keer als ik me wil inloggen geeft windows live messenger in een pop-up scherm aan dat de service tijdelijk niet beschikbaar is, en hij geeft fout 8004888d aan. ik heb op andere forums al rondgekeken naar oplossingen, maar niets hielp. zo heb ik bij start > uitvoeren al deze dingen individueel ingevoert:

regsvr32.exe softpub.dll
regsvr32.exe Wintrust.dll
regsvr32.exe Initpki.dll
regsvr32.exe Dssenh.dll
regsvr32.exe Rsaenh.dll
Regsvr32.exe Gpkcsp.dll
Regsvr32.exe Sccbase.dll
Regsvr32.exe Slbcsp.dll
Regsvr32.exe Mssip32.dll
Regsvr32.exe Cryptdlg.dll

Al deze opdrachten moeten een succesvolle terugmelding geven. Indien niet, dan is het bijbehorende bestand niet op je pc aanwezig of corrupt geraakt.


Deze opdrachten gaven allemaal een succesvolle terugmelding, maar nog deed windows live messenger niets, en gaf nog steeds dezelfde fout aan. ook heb ik de raad van iemand anders op een ander forum opgevolgd die zei:

Oplossing:
Ga naar C:\Documents and Setting\(GEBRUIKERSNAAM)\Local Settings\Application Data\Microsoft\Windows Live Contacts
en daar zal je vast een map vinden met je email als naam. Verwijder die map. Je kunt nu weer inloggen.


Echter was er geen map te bekennen met Windows Live Contacts, en dus ook geen map met mijn emailadres erop. hij was ook niet verborgen, dat had ik ook al opgezocht.

Nu de vraag: Wie weet er dan wel wat er aan de hand is, want ik vind het nogal irritant worden dat ik nu al voor een lange tijd met die oude Windows messenger moet MSNen (alleen die msn doet het, want als ik msn 7.0 of 6.0 download, starten die ook niet op, omdat Windows Live Messenger MSNmessenger over heeft genomen! hier krijg ik namelijk steeds foutmeldingen van als ik msn 7.0 weer eens probeer te downloaden en op te starten!)

Alvast heel erg bedankt!

Groetjes Saskia

PS. ik heb Avast beschermingsconsole en windows firewall. heeft het daar soms iets mee te maken? zelf denk ik van niet, maar je weet maar nooit!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan