windows live movie maker laat computer vastlopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

marjan1983

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2008
Ik wil graag een film maken met Windows live movie maker. Maar elke keer als ik filmbestanden toevoeg of laat afspelen loopt de hele computer vast. De muis reageert niet meer. De computer reageert zelfs niet op ctrl+alt+delete.
Heeft iemand dit probleem ook gehad en wat is er aan te doen?
Ik heb Vista als besturingssysteem en de filmpjes zijn mpeg bestanden

Alvast bedankt voor de hulp!

Misschien is je computer niet snel genoeg om Movie Maker te draaien. (Lijkt me sterk, omdat dit een licht programma is)
Je kunt proberen om je video's te converteren naar bijvoorbeeld AVI of MP4. Dit kan met de volgende software:
http://download.dvdvideosoft.com/downloadSource/FreeMP4VideoConverter.exe

Dit is hoe het werkt:
1) Voeg je mpeg bestand toe via de "Add files..." of "Bestanden toevoegen..."
2) Selecteer bij "Preset" of "Kwaliteit" linksonder in de hoek "MP4" of "AVI"
3) Zet de grote balk op "Original size, original quality
4) Klik op "Convert" of "Converteren"

De geconverteerde film wordt geplaatst in de map die aangegeven staat boven die grote balk.

Succes :thumb:

Hallo,

Bedankt voor de reactie, heb de bestanden omgezet naar AVI maar als ik deze toevoeg staat er meteen een geel driehoekje in met uitroepteken. Hij zegt dat het bestand is beschadigd of een indeling heeft die movie maker niet kan lezen. Geeft fout 0xC94001C aan.

Nog meer ideeen?

Mvg Marjan

Ik heb ook nog mp4 bestanden geprobeerd, deze kan hij wel lezen. Echter na een paar seconden afspelen loopt alles weer vast....

Weet je zeker dat je het programma het filmpje laat laden?
Als je een filmpje inlaad komt er onder in beeld een groen balkje (zie afbeelding). Je moet eerst wachten tot deze voltooid is.
laden.jpg

Ik heb geen groen balkje, andere versie misschien?
Ik laat hem wel laden, als het hele filmpje is ingeladen wordt dat filmlogootje groter.
Maar de computer loopt ook wel vast als ik ze nog niet laat afspelen dus alleen maar toevoeg.
Denk dat het meer aan het programma zelf ligt ipv aan de filmpjes.

Gr. Marjan

Moet ik dan dat hele mapje verwijderen of alleen het programma?

Gr. Marjan

hoi Jesse,

Ik heb nu windows movie maker 2.6 geinstalleerd. Maar als ik hier een filmbestand wil toevoegen krijg ik de volgende melding:

Het bestand C:\Users\Marjan\Videos\Teade en Hidde\M2U00271.MPG kan niet worden geïmporteerd omdat de codec die is vereist voor het afspelen van het bestand niet op de computer is geïnstalleerd. Als u al hebt geprobeerd om de codec te downloaden en te installeren, sluit u Windows Movie Maker, start u het programma opnieuw en probeert u vervolgens het bestand nogmaals te importeren.

Gr. Marjan

Hallo Jesse,

In de versie 2.6 lukt niets.
Ik heb nu een andere versie die de mpeg niet pakt maar de avi wel. Alleen lukt het me nog niet om alle filmbestanden op mijn computer te krijgen, maar dit lukte eerst wel. Ik pruts even door!
Ik kan in ieder geval een film maken met avi bestanden.

Bedankt voor de hulp!

Fijn dat het is gelukt :)
Wat bedoel je precies met dat het niet lukt om de filmbestanden op je computer te krijgen?

Hoi Jesse,

Ik krijg de melding dat er onvoldoende opslagruimte is.
Dit snap ik echter niet, het totaal van de filmbestanden is namelijk 5,8 GB en ik heb nog 60,9 GB beschikbaar op mijn harde schijf.
Heb je daar misschien ook een tip voor?

Alvast bedankt!

En sla je het wel op de goede schijf op? Vaak is het zo dat er in computers meerdere harde schijven zitten, misschien sla je hem op de verkeerde op? En probeer het anders eens op een andere schijf.

Ik heb maar 1 harde schijf dus daar kan het niet mis gaan. Mijn virusscanner vond net een trojaans paard.
Ook malware bytes vond 3 gedetecteerde bestanden misschien dat dit ermee te maken heeft?

Weet ik niet, maar het is wel belangrijk om dit op te schonen. Is dat gelukt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan