Windows Longhorn [ Screenshots ]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Iedere release van Longhorn heeft een andere look...
Ik heb nu zo'n boeren landschap in mijn build 4051, maar in build 4074 ofzo ziet het er weer 'heel anders' uit (andere kleurenschema's en wallpaper: blaadjes..)

In eerdere releases van deze beta-windows was hij al blauw en grijs.
 
Ik zal Longhorn binnenkort weer eens bekijken, wat is de nieuwste build eigenlijk?

Of kan je je niet meer inschrijven als beta tester ;)
 
Inschrijven is niet nodig ;) IRC biedt de oplossing.

Ik dacht dat de laatste build 4074 was, maar dat weet ik niet zeker. Die lekt minder geheugen en maakt efficienter gebruik van de processor dan zijn voorgangers.

Succes!
Robin.

In de bijlage 2 screens die ik pas gemaakt heb van Longhorn build 4051 :D
[Edit] Het forum vervormd een beetje als ik ze als afbeelding plaats, dus dan maar als link :D
Bootscreen

Bureaublad
 
Laatst bewerkt:
Ziet er niet verkeerd uit... ik heb inmiddels 4074 ontvangen en ga hem straks een testen op een virtuele pc.
 
Ik heb hem ook draaien op een virtuele pc, maar je moet wel opletten dat je ten MINSTE 300 MB ram instelt, anders dan wordt je longhorn heeeeeeel slecht weergegeven.
 
Geplaatst door XP_PC
:eek: virtuele PC?

Ja, virtuele pc. Ik DENK dat ik een pc heb staan met longhorn, maar ondertussen is het allemaal fantasie!:D

Nee, ff serieus.
Een virtual pc maak je aan met Microsoft Virtual Machine 2004. Je kan een gratis no-limits trial downloaden op microsoft.com. Hiermee kan je een besturingssysteem draaien in een venster! Op die manier kan je een OS draaien, zonder partities te hoeven maken en zonder dat je er helemaal in moet gaan booten.
Je kan kiezen voor de windowed-optie of de full-screen-optie. Je merkt bij die laatste amper dat je in een virtuele pc werkt. Je scherm is gevuld met het besturingssysteem dat jij hebt geinstalleerd. Net echt ;)

Let wel op als je beta-windows versies als Longhorn gaat installeren dat je genoeg ram geheugen instelt voor dat OS. Standaard wijst ie 128 MB aan voor een virtual pc, maar jij snapt ook wel dat Longhorn daar niet (gemakkelijk) mee draait ;)

Je moet ook even naar de speciale functies kijken:
RIGHT ALT + ENTER = full screen of terug uit full screen
RIGHT ALT (in windowed-mode) = stop met het capture-en van muisbewegingen
(deze is wel handig: )
RIGHT ALT + DEL = ctrl+alt+delete in virtual pc

Voor de overige key's moet je maar ff het programma bekijken :D


Succes!
Robin.
 
Geplaatst door XP_PC
Al enig idee voor zijn echte naam?

Shorthorn is inderdaad wel een leuke, maar ik denk niet dat MS zo creatief is (de layout en icons van XP hebben ze ook door een derde laten maken).
Dus ik denk dat het Windows XP 2007 wordt ofzo als ie in 2007 uit komt. :D
 
Ik meen het ;). Stond ergens op een XP site (onofficieel, maja MS houdt altijd de boel lang geheim :)).

Net zoals Seat dat met Spanje doet.

(zoek maar eens na op de spaanse kaart:
Seat Toldeo, Cordoba, Leon, Altea, etc.)
 
Geplaatst door robin_89
Een virtual pc maak je aan met Microsoft Virtual Machine 2004. Je kan een gratis no-limits trial downloaden op microsoft.com. Hiermee kan je een besturingssysteem draaien in een venster!

Ok zou ik wel eens willen proberen, maar ik heb Windows XP Home Edition (SP2), en als ik het probeer te installeren zegt dat setupje dat mijn besturingssysteem niet in de lijst van ondersteunde besturingssystemen staat, maar breekt de instalatie niet af. Maar zal de software dan nog wel zijn werk doen?
 
Geplaatst door robin_89


Ja, virtuele pc. Ik DENK dat ik een pc heb staan met longhorn, maar ondertussen is het allemaal fantasie!:D

Nee, ff serieus.
Een virtual pc maak je aan met Microsoft Virtual Machine 2004. Je kan een gratis no-limits trial downloaden op microsoft.com. Hiermee kan je een besturingssysteem draaien in een venster! Op die manier kan je een OS draaien, zonder partities te hoeven maken en zonder dat je er helemaal in moet gaan booten.
Je kan kiezen voor de windowed-optie of de full-screen-optie. Je merkt bij die laatste amper dat je in een virtuele pc werkt. Je scherm is gevuld met het besturingssysteem dat jij hebt geinstalleerd. Net echt ;)

Let wel op als je beta-windows versies als Longhorn gaat installeren dat je genoeg ram geheugen instelt voor dat OS. Standaard wijst ie 128 MB aan voor een virtual pc, maar jij snapt ook wel dat Longhorn daar niet (gemakkelijk) mee draait ;)

Je moet ook even naar de speciale functies kijken:
RIGHT ALT + ENTER = full screen of terug uit full screen
RIGHT ALT (in windowed-mode) = stop met het capture-en van muisbewegingen
(deze is wel handig: )
RIGHT ALT + DEL = ctrl+alt+delete in virtual pc

Voor de overige key's moet je maar ff het programma bekijken :D


Succes!
Robin.

Zo leer je nog eens wat. Ik draai toch liever dualboot of gebruik 2e PC :confused: klinkt makelijker.

Maar ik ga het zeker proberen :).

Sowieso, draai je dan 2 x een os tegelijkertijd?
 
Geplaatst door XP_PC

Sowieso, draai je dan 2 x een os tegelijkertijd?

Bedoel je met 2 pc's of met dualboot? Dat is niet tegelijkertijd, maar omstebeurt (schreef ik het goed? ;))

Een klein voorbeeld van een echte virtuele pc:

Als ik Windows .NET Enterprise Server 2003 installeer in virtualpc, en die vervolgens dan ga draaien, zie ik in mijn netwerk dat er een pc bij komt, genaamd server. De andere computers van mijn netwerk kunnen zich er zelfs op aanmelden en ikzelf ook! Terwijl hij virtueel op mijn eigen laptop draait, kan ik me toch erop aanmelden alsof het een aparte server is. Rete handig, al zeg ik het zelf. Je moet alleen wel een beetje fatsoenlijke processor hebben (vanaf 1,7 ghz draait ie wel lekker) en je moet ook genoeg geheugen in je computertje hebben zitten (ik heb in mijn laptop 768MB).

Het tegelijkertijd princiepe is dus dat je gewoon in een venstertje een OS draait. Wacht! Ik zal wel even een sreenshot maken van virtual pc :D

Edit:
Virtual PC Screenshots, klik hier.
 
Laatst bewerkt:
Jaja, ik snap het wel.

Maar als ik dus boot met XP en ik start 2003 virtueel op mijn PC is het toch dubbele belasting (?).

Dat bedoel ik :).

En waar installeer je dat dan bv? Moet die zn eigen partitie hebben?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan