Windows loopt vast bij 100% CPU Usage

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mack
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Mack

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 jun 2001
Eigenlijk gebeurt precies zoals er in de titel staat. Zodra de computer op volle toeren moet werken, loopt Windows vast. Bijvoorbeeld bij het uitpakken van een cd met winrar. Het herstellen van bestanden met Quickpar. Tijdens het draaien van meerdere progjes etc.

Windows XP SP2 met alle laatste updates
laatste drivers voor alle hardware
NOD32 met laatste signature
Outpost Firewall
Pentium 4 3.0 HT 800 MHz met CNPS7700-Cu Zalman koeler..gem. 45 graden
Harde schijven Maxtor Diamond Max 10 160gig gem. 25 graden.
Moederbord Asus P4P 800SE met laatste bios, gem. 30 graden.
1024 DDR3200 RAM
Hitman Pro gebruikt
Defragmentatie + schijfcontrole geprobeerd
Hyperthreading aan- en uitgezet
Geprobeerd om firewall en Antivirus te verwijderen

Tot een week geleden liep alles perfect. Ik heb geen idee wat er in een week is gebeurd en dit heeft veroorzaakt. Alles iemand dit wel weet, hoor ik het graag :thumb:

Geprobeerd om firewall en Antivirus te verwijderen
Wat bedoel je met geprobeerd?

Systemherstel stond uit en heb dus geen herstelpunten. Ja ik weet het, niet zo slim :confused:
@Elisa: Ik heb ze allebei verwijderd en gekeken of dat iets hielp, maar dat bleek dus niet zo te zijn. Mijn excuses voor de ietwat verwarrende tekst.

Geen excuses nodig hoor! Het staat er heel duidelijk voor iedereen.
Wat ik niet bij dat rijtje zie staan is: Geen virussen.
Ook al heb je Nod32 als je niet wekelijks scant ben je nog nergens.

Hoe zit het met het geheugen? Heb je voldoende?

Het heeft altijd perfect gedraaid met 1024mb DDR3200 Ram en ik laat automatisch iedere week scannen. Heb ook zo'n online scan van housecall laten draaien, maar geen virussen.

Ga dan de volgende keer, na z'on vastloper eens in je foutenlogboek kijken bij toepassing en systeem.
Je klinkt kien genoeg dus dat weet je wel te vinden ;)

Erg vreemd. Heb net Windows er helemaal opnieuw opgegooid. Helemaal geen problemen totdat ik het ging update via de Windowsupdate. Dat ging allemaal netjes, maar vervolgens had ik weer hetzelfde probleem. Logischerwijs ga je dan denken dat het 1 van de updates is die het veroorzaakt. Meer mensen die hier last van hebben?

Maar........heb je na die vastloper nou gekeken in je foutenlogboek?

Ja. Het enige dat ik voorbij zie komen is:

TCP/IP has reached the security limit imposed on the number of concurrent TCP connect attempts.

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

Maar dat lijkt me niet echt een reden om dan te bevriezen. Mede omdat ik niets veel anders doe dan een week geleden.

Nee, dan heb je denk ik iets lopen voor torrents/WinMx of Kazaa.
Heb je beide logboeken bekeken?

Voel je het van tevoren aankomen dat je pc vastloopt?
Kijk dan direct in taakbeheer.

Laatst bewerkt:
Ik zat er inderdaad aan te denken en het is me inderdaad opgevallen dat Bitcomet steeds draaide als het vastliep. Heb nu de TCP in Bitcomet zelf veranderd. Hoewel het dan nog steeds vreemd is, want het heeft altijd zo gestaan en het levert nu pas problemen op. Als dit het tenminste is. Het kondigt zichzelf niet aan. Het bevriest geheel onverwachts.

Als er teveel downloaders aan je poorten staan (en bitcomet gebruikt er diverse) dan overschrijden ze een limiet van Windows.
Daar is een tweak voor. Maar......ik zit mijn pc te formatteren en heb hier niets.
Kijk eens op ports bitcomet windows of zoiets.
Op Google of in Helpmij. Het is aan de orde geweest.
Anders morgen.

Op een of ander manier lijk ik er nu geen last meer van te hebben. Vreemd. Maar ik ben toch nog steeds benieuwd naar je tweak.

Als je dat wilt kijk dan even in je foutenlogboek.
Er staat iets dat je wel zult herkennen.
Kopieer die en plaats het hierin.
Dan kan ik zoeken.

Het enige dat erin stond was dat gedoe over die TCP, maar de laatste dagen is ie niet meer gecrasht. Ben benieuwd waar het nu weer aanligt.

Jeminee, die melding stond al hierboven. 'k Heb zitten slapen.
Ik ga nu zoeken.

Mack, ga dit maar proberen.

What is the 4226 issue in Windows XP SP2?
Windows XP SP2 limits the number of TCP connection attempts to 10 (quite small ). If there are more concurrent TCP connection attempts, Windows generates a warning: EventID 4226: TCP/IP has reached the security limit imposed on the number of concurrent TCP connect attempts. You can go to Xp's Admin tool, event viewer, look in system tab and notice tcpip entry (with yellow warning sign). The detailed discription can be found in Microsoft documentation: Event 4226, EVENT_TCPIP_TCP_CONNECT_LIMIT_REACHED (http://go.microsoft.com/fwlink/even...0&FileName=xpsp2res.dll&FileVer=5.1.2600.2180)

In Windows XP SP2 there are only 10 concurrent TCP connection attempts possible, while in SP1 it has not been limited. (A connection attemp is a query to a computer, if it accept the TCP connection or not. If the computer is for example no more existent, it will be waited for a few seconds, until a timeout occurs and the connection attemp get canceled. )

[edit]Do I need to patch tcpip.sys for 4226 issue in Windows XP SP2?
BitComet 0.55 or above can work correctly under Windows XP SP2 without patch. However, limiting the connection attempt by the system may result in a slower speed at the beginning of downloading, since fewer peers can be connected at the same time. For those behind a NAT or firewall, the thrid-party [ http://www.lvllord.de/ patch] for tcpip.sys to fix that SP2 issue is still recommended.

Nog eentje

HIER

Ik heb het net gepatched, maar ik heb geen idee of het gewerkt heeft, want de laatste dagen heb ik helemaal geen last gehad van die 'freezes'. Toch bedankt! :thumb:

Graag gedaan!
Hopelijk blijft het zo.

groetjes Elisa

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan