Windows loopt vast NA het windows boot logo.

Status
Niet open voor verdere reacties.

pcexpert

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2012
Berichten
725
hoi forumleden.
Ik heb het probleem dat na het starten van mn windows, het logo van starten wel verschijnt, maar daarna (nadat het wegging) start ie niet verder op.
het blijft bij een zwart scherm met een muis-tekentje, dat nog beweegbaar is. Het gebeurd nu pas van deze ochtend, en isn waarschijnlijk door mn mobo die (weeral?) raar doet?
ik heb het probleem als ik soms mn pc in sluimerstand zet, mn windows afgaat, de hdd stopt, maar mn mobo actief is, en de vent op een constant speed blijft draaien.
Ik heb voordat ik naar school ging mn pc in sluimerstand gezet, en waarschijnlijk is dit weer gebeurd. ik druk op de spatie knop en de pc viel uit !? :(
is mijn OS nu stuk? Het is een laptop, acer, en start niet op in elke modus.... opstartherstel gaat ook niet... heb gelezen dat het een register probleem is. bepaalde dingen die niet kloppen. Is dit bij mij het geval? zoals ik al zei: veilige modus werkt niet meer, niks. is er een manier om deze te fixen, zo zonder cd of zo zonder open te maken? ik zal dus ook niet steeds kunnen snel reageren, omdat ik via de tablet zal moeten doen...

Groetjes,
pcexpert

foto:Snapshot_20140516.JPG
 
Gelet op alles wat je opnoemt?
Het is een Acer en dús kun je gebruik maken van de systeemrecovery die Acer voor je heeft geregeld.
Simpelweg systeemrecovery uitvoeren en voortaan geen experimenten met hardware en / of software doen én uitkijken wat je allemaal download en installeert.
Maak vooral een systeemmirror als alles weer werkt, dat scheelt je een heleboel tijd aan progjes en data terugzetten.
 
Laatst bewerkt:
Nog die functie heb ik niet, die is kn de winkel uitgeschakrld
 
Jhetvis een oem systeem, en heb er geen cd van en dan is alles toch weg?


Edit als ik systeemherstel vvan windows doe kan hij het niet herstellen, sfc scannow heeft registerfouten aan maar kan ze niet herstellen
 
Laatst bewerkt:
Natuurlijk is niet alles weg, want je hebt van je eigen data natuurlijk allang een keer een backup gemaakt. Alleen even Windows installeren, mobodrivers erop zetten, eigen programma's herinstalleren en dan je backupdata teruzgzetten. E.e.a. is in een uurtje op 6 gebeurd.
 
Om duidelijk te zijn: ik heb geen cd en hebe geenbackup... ptobleem alle mc derver ips weg
 
Als je een machine koopt in een winkel dan krijg je altijd:
óf een DVD,
óf een vooraf ingestelde recovery mogelijkheid vanaf een verborgen partitie,
óf een mogelijk om zelf na de eerste opstart het systeem te backuppen.

Ook jij hebt één van die mogelijkheden moeten krijgen. Als je die niet hebt gehad, dan snel naar de winkel terug.

Wat je eigen gegevens betreft en het niet hebben van een backup daarvan? Daar kan ik maar één ding van vinden : oer en oer stom.

Er is echter voor dit soort hopeloze gevallen een escape mogelijkheid. Haal de harddisk uit de machine en plaats 'm als 2e in een goed werkende machine of hang 'm in een externe behuizing. Kopieer je eigen data naar een externe harddisk en plaats de harddisk terug. Installeer Windows opnieuw en maak nooit meer dezelfde fout(en) door geen backup van je eigen data te hebben.
 
Haal de schijf uit de laptop en doe hem in een usb doosje of gebruik een losse usb connector om de schijf aan een andere computer te koppelen.
Dan kun je iig de data er af halen....
Doosje: 10-15 euro, bijvoorbeeld ....
http://www.replacedirect.nl/product/p0112447/25-inch-sata-hdd-behuizing-usb-20-zwart.html

connector
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/...40-pol-IDE-bus-44-pol-120-m-Zwart-Lo?ref=list

Neem voor de zekerheid er een met externe voeding of je moet de voeding uit de pc halen.
Voeding via de USB kabel soms te krap zijn ook voor een 2.5 inch laptop schijf... vooral als ie wat opstart problemen heeft.. dan trekt ie wat mee stroom.

Vraag iemand die er verstand van heeft mee te helpen.....
 
Ik heb even met de klanhtendienst gebelld van zcer, ze gaan menzo eenncd opsturen met de backup diebzij maken op hun server, voor tien euro per maand, wat dienbackuppen betfr mijn data server deed dat, deed, is nunstuk dornpsu die te warm was
 
Andre, ik ga ook zo eeen dosje kopen voor de data van mn server, bedankt
 
Ik als pc terug werkt, dan zorg ik voor mn typgedrag, ben op tab
 
Lol ikx installeer windowsb nu opnieuw, duurt een ur of 2 denk ik ?
 
Hangt ervan af hoe snel jouw systeem is. Een kale install van win7 op kan in ca een half uur.... maar kan ook veel langer zijn...
 
Ja, idd. Windows duurt installeren duurt nog geen half uurtje, maar daar ben ik '100' jaar geleden, toen ik als newbee Windows voor het eerst clean installeerde, ook een beetje 'íngetuind'.

Met alleen Windows ben je er niet:
daarna moederborddrivers en overige stuurprogramma's voor hardware,
daarna naar Windows update dat een kleine 180 updates voor je heeft
daarna nog een keer of 5 naar Windows update en alles bij elkaar ben je al gauw een uurtje of 4 zoet met alleen Windows en je mobodrivers + overige stuurprogramma's
daarna nog al je progjes en data
tot slot de finetuning van Windows etc. etc.

Het is mij nog niet eerder gelukt om mijn eigen machine binnen een uurtje of 8 weer 100% operationeel te krijgen. (daarbij dus niet gebruik makend van een gegevens en / of systeemmirror, maar een échte handmatige en clean install)

Misschien dat ik relatief veel progjes heb.
 
Laatst bewerkt:
Hmm ik krijg bij 'windows setup is loading services' een error dat windows niet kan installeren en zegt dat ik .moet rebooten, maar blijft dit probleem loopen nu
 
Laatst bewerkt:
En je boot met een Windows DVD?
Zo ja, dan kies je nadat Windows de eerste installatiebestanden heeft geladen en je het scherm krijgt waarin je moet kiezen voor een keyboardtaal, voor het verwijderen van de schijf waarop Windows moet komen. Let op dus : niet Windows installeren, maar éérst de schijf verwijderen. Eenmaal verwijderd, zal Windows je vertellen dat er xxx giga aan niet gebruikte / niet gepartioneerde ruimte is. Laat Windows die (volledige) ruimte partioneren en (met het volledige beschikbare aantal giga's dat Windows 'ziet') daarna ben ik ervan overtuigd dat de installatie goed zal verlopen (tenzij de installatieschijf beschadigd is o.i.d.)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geinstalleerd uit backup van acer die net was toegekomen, moet ik van de site van microsoft dan een iso file downloaden en iso cd laken? Ik heb de activatiecode...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan