windows low virtual memory

Status
Niet open voor verdere reacties.

wiltop

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2004
Berichten
212
heb de laatste weken nogal vaak per dag de boodschap low virtual memory.

heb het max al ingeschakeld van 4096 mb

soms gaat het systeem , na een tijdje door , soms moet ik opnieuw starten (hang)

kijk ik in taskmanager , zie ik 5 of 6 keer svchost.exe staan , met wat grotere getallen bv 1,211,2

wie weet wat te doen ?
 
anders zet je geheugen op computer zelf beheren en zie dan of de melding over is
 
Sowieso een wisselbestand van 4096mb (4 gigabyte !) is wel extreem groot. De regel is dacht ik 1,5 keer je werkgeheugen als minimum & maximum instellen.
 
Een algemene regel : Min 1,5 X intern geheugen Max. 3X intern geheugen.Dat wordt normaal aangehouden.

Bij intern geheugen > 1.5 Gb wordt er normaal geen wissel bestand gebruikt.
 
Laatst bewerkt:
De meningen zijn, zoals altijd, verdeeld, ik gebruik geen wisselbestand, werkt prima, en op en andere comp, 512mb intern geheugen, en een vast wisselbestand van 500mb, ook geen problemen, en dat scheelt ook weer een defragmentatie van de pagefile, en het contstante geswap op de harde schijf.

Hier staat ook nog wat over dat probleem.
 
heb alle tasks gestopt , en ben alleen aan het kijken naar taskmanager

spontaan komt er soms een task bij afwisselend bv 39exmodul32d.5.exe of 80exmodul32d.5.exe .

met grote stappen loopt vm size op
kan in google niets over die exmodul vinden
 
heb alle tasks gestopt , en ben alleen aan het kijken naar taskmanager

spontaan komt er soms een task bij afwisselend bv 39exmodul32d.5.exe of 80exmodul32d.5.exe .

met grote stappen loopt vm size op
kan in google niets over die exmodul vinden

Is inderdaad een beestje.Denkelijk afkomstig van w32:Agent-VM. Ik heb het hier ook. Heb dus zopas een logje gestuurd naar Nucia.
 
heb die programma's uitgevoerd , maar de modules blijven komen

heb ff gegoogeld , vond iets met exmodule32d , maar was in 't frans

deze regel hadden ze het over

staat er ook bij mij in

O4 - HKLM\..\Run: [.nvsvc] C:\WINDOWS\system\smss.exe /w
 
dit tik ik maar in via mijn laptop , daar ik na uitvoerin van cccleaner en ewido niet meer kan opstarten

probleem : krijg nu login mode van wiltop , moet ik password invullen wat ik niet ken (foutje)

heb ik via hirens password op blank gezet , dat werkt wel , want als ik iets anders invul ,krijg ik boodscap password niet ok

windows gaat dus van inloggen meteen door naar save settings , dus werkt niets meer

bestanden staan er nog steeds op , wat is er nog te doen ?


opstarten in safe mode ook gedaan , maar dan hetzelfde probleem
 
Laatst bewerkt:
Ik zou gewoon eens even Hitman Pro draaien waarschijnlijk heb je van dat pakket al de meeste dingen gedraait maar mischien vind een andere programma wat het draait wel iets:
www.hitmanpro.nl
 
Blijf met de handen van Hitmanpro. Doe meer naar de vaantjes dan je lief is.

@ Wiltop. Waarschijnlijk via Ccleaner iets te veel weggegooid. Probeer een win herstel via de cd rom. CD plaatsen en kiezen voor repair(herstel)
 
zoals dat gegaan is in portugal , geen cd ontvangen , maar als ik windows koop en nieuw installeer , blijven dan mijn bestanden gewoon bestaan ?
 
zoals dat gegaan is in portugal , geen cd ontvangen , maar als ik windows koop en nieuw installeer , blijven dan mijn bestanden gewoon bestaan ?

Neen, als je een clean install doet zijn je bestanden weg. Maar als je een CD hebt, kan je alsnog een repair uitvoeren.
 
tuneup gebruikte ik , maar omdat ik na ccleaner min computer niet kon opstarten , heb ik windows opnieuw laten installeren , met nieuwe schijf er in , de oude schijf als 2e laten installeren.

op sommige programmas na (bv tuneup) , draait alles weer ok.

dus geen ccleaner zomaar gebruiken , dacht ik
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan