Windows Mail: Hier de oplossing voor probleem bij verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Esceha

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2007
Berichten
33
INTRODUCTIE:
Er blijken zeer velen last te hebben van wat men op Internet noemt ‘’spookmailtjes’‘. Mailtjes die om een of andere reden niet uit mappen Postvak In en/of Verzonden kunnen worden verwijderd. Zelf had ik twee dagen geleden om onverklaarbare reden een KOPIE Van een aan mij zelf gericht mailtje met slecht een registratienummer als inhoud, dat ik in een van mijn aangemaakte mapjes had (in dit geval de map Bewaren). Ik kon eerst met het bewuste account (ik heb er meer) niets meer ontvangen en verzenden. Toen ik dat had opgelost bleken de foutmeldingen dat het bericht niet was te verzenden, de inhoud door een onbekende fout niet kon worden weergegeven en mijn hardeschijf vol was, te blijven bestaan. Bij afsluiten bleef Windows Mail mij vertellen dat ik nog een te verzenden bericht had. Het bericht was niet op mijn harddisk in Outbox te vinden

SCHIJN-OPLOSSINGEN:
Op Internet worden oplossingen aangedragen, zoals het maken van een kopie van alle bestanden van Windows Mail, etc. Een erg omslachtige procedure. Nietttemin heb ik alle procedures van kopieeren, verwijderen, herstellen, etc. die ik op Internet heb kunnen vinden bij herhaling uitgevoerd. Dat bood geen oplossing. Omdat het spoor naar een ergens geadviseerd programmatje dood liep omdat de site waarop dat zou zijn te vinden niet meer bestond, had ik die oplossing maar naast mij neergelegd.

DE ECHTE OPLOSSING IS SIMPEL !!!!!!!!!!!!!!!
Omdat deze Opa Cor het niet opgaf, ben ik aan het speuren geweest en ik vond ((LET OP want dit is de oplossing!!!!!!) het programmatje WMUtil op http://www.oehelp.com/WMUtil/Default.aspx

Daar download u een klein gecomprimeerd bestandje, pakt het uit, klikt op een van de buttons - in mijn geval Clear Outbox - en de vlag kan uit, desgewenst voorzien op het witte vlak met uw slogan naar keuze, in de trant van ''Hulde aan de maker(s) van WMUtil'' of ''Weg met Vista'', of beide.

Want ik heb Microsoft gebeld, maar via het bandje werd mij medegedeeld dat er bij support op een OEM versie (bij nieuwe PC's voor-geïnstalleerde versie) kosten worden berekend. Ik weet bij navraag inzake een van mijn vorige Vista problemen dat dit ten minste rond de €70,= kost.

Ook heb ik Dell gebeld langdurig dit probleem uitgelegd, maar men wist geen oplossing. na mijn telefoontje van zo juist wel natuurlijk.

En Bil Gates maar lachen dat ook Opa Cor in de aankoop van Vista is getrapt en oplossingen mogen we zelf uitzoeken......

Hoezo Vista een verbetering? Zelfs degenen van de bond tegen het vloeken, gaan zondigen. Het ENIGE NUT van Vista is dat het mij van de straat en u uit de kroeg houdt. ;-)))

(Opa) Cor Schorel
 
Hoezo Vista een verbetering? Zelfs degenen van de bond tegen het vloeken, gaan zondigen. Het ENIGE NUT van Vista is dat het mij van de straat en u uit de kroeg houdt
Ja, haal het maar naar beneden. Da's altijd het makkelijkst...

Er is ook een andere manier:

Bericht in Windows Mail verwijderen op de niet-reguliere manier
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Het is een bekend probleem dat Windows Mail bij het verwijderen van een bericht de melding geeft dat er
een onbekende fout opgetreden is. Op onderstaande manier wis je het bericht alsnog.

1. Maak een nieuwe map aan op het Bureuablad met een willekeurige naam.
2. Open de map en maximaliseer deze.
3. Plaats Windows Mail voor de map op het scherm, en sleep alle te bewaren items naar de map.
Alle te bewaren berichten heb je nu opgeslagen op een andere locatie. Sluit de map.
4. Zorg dat de email-instellingen bij de hand zijn, bijvoorbeeld de servers, gebruikersnaam en wachtwoord.
5. Open in Windows Mail Extra, klik op Opties... en open tabblad Geavanceerd.
6. Klik op de knop Onderhoud....
7. Klik op de knop Archiefmap....
8. Kopieer het pad, sluit alle vensters en sluit Windows Mail af.
9. Open Computer, plak het gekopieerde adres en toets enter.
10. Verwijder alle items uit de map definitief met shift+DEL.
11. Open de map en start Windows Mail. Opnieuw met de map gemaximaliseerd op de achtergrond en Windows mail ervoor.
12. Sleep de items uit de map terug naar de gewenste map in Windows Mail.
13. Stel de emailaccount weer in via Extra > Accounts....
14. Verwijder de map van het Bureaublad.


Geen ge**** met downloads en andere bende...
 
Laatst bewerkt:
Geachte Mcmeller,
Hartelijk dank voor uw tip, die ik direct ga printen voor een onverhoopt geval in de toekomst.

De basis van mijn suggestie voor de laatste slogan, is dat ik nu (AL WEER) twee dagen ellende achter de rug heb, inclusief het niet meer kunnen opstarten van de PC, het vastlopen op de geplande schijfcontrole, terwijl de circa zes uur durende complete test in de sectie ''Cannot boot the system'' toch echt geen error(s) heeft aangegeven. Het lijkt nu toch echt op mijn vijftig jaar geleden gekochte eerste brommertje, waaraan ik dagen moest sleutelen om er een uur op te kunnen rijden. Dan gelieve u het mij niet euvel te duiden, dat Bill mijn vriend niet meer is.

Niettemin lach ik nu weer, maar voor hoe lang.....

(Opa) Cor Schorel
 
Ik gebruik Windows Vista nu een ruim half jaar. In die tijd is mijn computer slechts één
keer volledig vastgelopen, heb ik één bluescreen gezien en wilde hij gister voor het eerst
niet goed doorstarten... Enfin, drie problemen teveel, maar ik geniet van Vista, laat mensen
verbazen over mijn werkstukken en wil niet meer terug naar XP.
 
Nog een tipje:

Windows Mail sneller starten door het opsartscherm niet meer te weergeven
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Het weergeven van het opstartscherm, ook wel Splashscreen, vertraagt het opstarten van Windows Mail.
Op de volgende wijze wordt het uitgeschakeld, waardoor Windows Mail sneller opstart.

1. Kies Start, type regedit in de zoekbalk en toets enter.
2. Kies: HKEY_CURRENT_USER > Software > Microsoft > Windows Mail.
3. Klik rechts, kies Nieuw en klik op DWORD. Noem het nieuwe bestand NoSplash.
4. Klik rechts op het nieuwe bestand en kies Aanpassen....
5. Geef waarde 1 op en kies Hexadecimaal. Klik op OK.
6. Minimaliseer alle mappen en sluit het venster.
 
Dit lijkt mij inderdaad handig. Alhoewel mijn PC 24 uur per dag aanstaat met natuurlijk de ''slaapjes'' tussendoor, heb ik na opstarten inderdaad dat het openen van Windows Mail niet snel gaat en soms moet ik zelfs naar het draaiende cirkeltje kijken. Het gaat bij een volgende maal openen als een speer. zeker nu ik door het eerdere probleem maar eens alle mail heb weggegooid uit het programma. Voor noodgeval kan ik de backup importeren.

Ik heb ergens gelezen dat de ingebouwde fishing filter ook de zaak kan vertragen en die is uit te schakelen. Ik heb die faciliteit niet nodig want ik open ze nooit en heb ze meestal al eerdfer gesignaleerd via het voorprogramma Mailwasher Pro, als ik dat niuet ben vergeten eerst te openen.

(Opa) Cor
 
INTRODUCTIE:
Er blijken zeer velen last te hebben van wat men op Internet noemt ‘’spookmailtjes’‘. Mailtjes die om een of andere reden niet uit mappen Postvak In en/of Verzonden kunnen worden verwijderd. Zelf had ik twee dagen geleden om onverklaarbare reden een KOPIE Van een aan mij zelf gericht mailtje met slecht een registratienummer als inhoud, dat ik in een van mijn aangemaakte mapjes had (in dit geval de map Bewaren). Ik kon eerst met het bewuste account (ik heb er meer) niets meer ontvangen en verzenden. Toen ik dat had opgelost bleken de foutmeldingen dat het bericht niet was te verzenden, de inhoud door een onbekende fout niet kon worden weergegeven en mijn hardeschijf vol was, te blijven bestaan. Bij afsluiten bleef Windows Mail mij vertellen dat ik nog een te verzenden bericht had. Het bericht was niet op mijn harddisk in Outbox te vinden

SCHIJN-OPLOSSINGEN:
Op Internet worden oplossingen aangedragen, zoals het maken van een kopie van alle bestanden van Windows Mail, etc. Een erg omslachtige procedure. Nietttemin heb ik alle procedures van kopieeren, verwijderen, herstellen, etc. die ik op Internet heb kunnen vinden bij herhaling uitgevoerd. Dat bood geen oplossing. Omdat het spoor naar een ergens geadviseerd programmatje dood liep omdat de site waarop dat zou zijn te vinden niet meer bestond, had ik die oplossing maar naast mij neergelegd.

DE ECHTE OPLOSSING IS SIMPEL !!!!!!!!!!!!!!!
Omdat deze Opa Cor het niet opgaf, ben ik aan het speuren geweest en ik vond ((LET OP want dit is de oplossing!!!!!!) het programmatje WMUtil op http://www.oehelp.com/WMUtil/Default.aspx

Daar download u een klein gecomprimeerd bestandje, pakt het uit, klikt op een van de buttons - in mijn geval Clear Outbox - en de vlag kan uit, desgewenst voorzien op het witte vlak met uw slogan naar keuze, in de trant van ''Hulde aan de maker(s) van WMUtil'' of ''Weg met Vista'', of beide.

Want ik heb Microsoft gebeld, maar via het bandje werd mij medegedeeld dat er bij support op een OEM versie (bij nieuwe PC's voor-geïnstalleerde versie) kosten worden berekend. Ik weet bij navraag inzake een van mijn vorige Vista problemen dat dit ten minste rond de €70,= kost.

Ook heb ik Dell gebeld langdurig dit probleem uitgelegd, maar men wist geen oplossing. na mijn telefoontje van zo juist wel natuurlijk.

En Bil Gates maar lachen dat ook Opa Cor in de aankoop van Vista is getrapt en oplossingen mogen we zelf uitzoeken......

Hoezo Vista een verbetering? Zelfs degenen van de bond tegen het vloeken, gaan zondigen. Het ENIGE NUT van Vista is dat het mij van de straat en u uit de kroeg houdt. ;-)))

(Opa) Cor Schorel
 
Verzenden/verwijderen mail lukt weer!

Esceha,
met veel dank voor je aangereikte oplossing, want het werkt!
ik helemaal blij,
en (voornu) niet meer Vastgelopen
 
Nog een tipje:

Windows Mail sneller starten door het opsartscherm niet meer te weergeven
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Het weergeven van het opstartscherm, ook wel Splashscreen, vertraagt het opstarten van Windows Mail.
Op de volgende wijze wordt het uitgeschakeld, waardoor Windows Mail sneller opstart.

1. Kies Start, type regedit in de zoekbalk en toets enter.
2. Kies: HKEY_CURRENT_USER > Software > Microsoft > Windows Mail.
3. Klik rechts, kies Nieuw en klik op DWORD. Noem het nieuwe bestand NoSplash.
4. Klik rechts op het nieuwe bestand en kies Aanpassen....
5. Geef waarde 1 op en kies Hexadecimaal. Klik op OK.
6. Minimaliseer alle mappen en sluit het venster.

Heb precies alle zes stappen gevolgd wat je hier schreef maar hij opent niet sneller hoor...!! Heb ik toch iets over het hoofd gezien misschien..??
 
Bij Vista heeft bijvoorbeeld Windows Mail nog al eens de neiging om traag to zeer traag te openen. Op deze wijze heeft u enige tijdwinst.

ADVIES: Als u echter na op-, of herstarten een minuut wacht tot alle mee opgestarte programma's daadwerkelijk allenmaal zijn opgestart (hetgeen u niet kunt zien, omdat u denkt dat dit al is gebeurs als u de pictogrammen in de taakbalk ziet) gaat het opstarten - van welk programma dan ook - een stuk sneller.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan