windows mail opent niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hansscheer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 jun 2001
Hallo , ik gebruik windows mail in windows 7 ( dus niet windows live mail ) echter na het installeren van een paar updates inclusief servicepack 1 , kan ik windows mail niet meer openen .
Wat is hier aan te doen ?

Mvg. Hans

Die handelingen heb ik anderhalf jaar geleden al eens uitgevoerd , en de mail heeft altijd goed gewerkt , moet ik dit dan weer uitvoeren ?

Hans

Ja, ik zou het althans doen...
Om welke updates gaat het?

Het gaat om service pack 1 , na installeren werkt windows mail niet meer .

De link naar die bestanden in de link van dorado werkt niet , ik kom op een site waar ik mij moet registreren.

Hans

@TS, lees die discussiedraad goed door. Niet iedereen heeft daar gebruik van gemaakt en toch is het opgelost...

Ga bv. naar Program Files/Windows Mail en hernoem de bestanden
- msoe.dll in msoe1.dll
- WinMail.exe in WinMail1.exe

Laatst bewerkt:
Zoals ik al melde heb ik deze handelingen 1 1/2 jaar geleden al gedaan .
Deze bestanden zijn al eens hernoemd , er staan dus msoe.dll , msoe1.dll , WinMail.exe en WinMail1.exe
Kan ze dus niet hernoemen .
Bestaat er niet een of andere fix ?

Hans

Na veel gedoe doet windows mail het weer echter nu wel in het engels .
Er staat in de mail map nog wel het nederlandse taalpakket , hoe krijg ik het weer in het nederlands ?

Hans

Het probleem is opgelost enwel op een heel eenvoudige manier , misschien dat iemand anders hier nog wat aan heeft .

Ik heb een back-up teruggezet van voor de installatie van service pack 1 ( toen windows mail nog goed werkte ) .

Daarna een kopie gemaakt van de inhoud van de map windows mail in program files
Deze geplaatst in een map op mijn D-schijf ( kan ook op usb-stick )

Vervolgends service pack 1 geïnstalleerd en na opnieuw opstarten de inhoud van de map windows mail in program files verwijderd en daarna de bewaarde kopie hierin terug geplaatst .

En alles werkt weer als vanouds .

Toch bedankt

Hans

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan