windows mail wordt uitgeschakeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jan Junge

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2004
Na het downloaden van SPAMFIGHTER (welk programma verder goed voldoet), blijkt dat de verbinding met windows mail steeds na korte tijd verbroken wordt. Een internetprogramma als Explorer blijft overigens gewoon werken, maar ik moet WM steeds even uitschakelen en opnieuw starten om te zien of er nog nieuwe mail is of om een bericht te kunnen versturen. WM blijft overigen gewoon op het scherm als er geen verbinding meer is. Petra Keukens van SPAMFIGHTER mailt dat het geen SF probleem kan zijn, maar dat lijkt me sterk.
Het lijkt erop dat er ergens een programma kijkt of er nog activiteit in WM is, en zo nee, dit na enkele minuten uitschakeld. Het is waarschijnlijk iets simpels, maar ik kan er niet achterkomen waar het zit.
Ik gebruik Vista, heb een modem, ADSL, geen netwerk, Orange als provider,
Weet iemand raad?

Zelfde probleem

maar geen spamfighter, ook zonder viruswall heb ik dit probleem.

Als ik windows mail open, ontvangt en verzendt het netjes mail.... echter als ik tussendoor op ontvangen, verzenden druk krijg ik de melding:

Er zijn fouten opgetreden bij het verwerken van de taakverzoeken. raadpleeg de onderstaande lijst met fouten voor meer details.

Echter geen detail te zien:evil:

Weet iemand de oplossing?

Ja, dat klopt precies! Met die bordjes met waarschuwingen. Je moet dan opnieuw je mailbox starten.
Het zou misschien kunnen zijn dat dit probleem samenhangt met een vorig probleem in Windows Mail dat via Helpmij werd opgelost via het downloaden van een link. Namelijk dat er bepaalde berichten onverwijderbaar bleken. Dat schijnt een veel voorkomend probleem te zijn. Na het downloaden van die link kon ik het bericht wél verwijderen, maar het kan zijn dat dit nieuwe probleem er door wordt veroorzaakt.
Wel veel gez... met dat Vista!

Dat heb ik ook geprobeerd, maar zonder resultaat, gek word ik ervan, snap er ook niets van!

Hoop dat iemand de oplossing heeft, ga mailtje ri microsoft sturen.

Windows Mail probleem opgelost

Heb uitendelijk de HP helpdesk (want ik heb een HP Pavillion 7770) maar weer gebeld. Die is goed en snel. Het bleek de gratis voor 3 maanden bijgeleverde Norton virusscanner te zijn die roet in het eten gooide! Die had ik keurig na de verstreken tijd via het conf. scherm verwijderd, maar - haha! - ze zullen je wel krijgen bij Norton als je hun sofware weigert!!
Via het Norton verwijderingsprogramma - dat je gratis kunt downloaden - konden de weerbarstig resten van de virusscanner alsnog verwijderd worden.

Dit is natuurlijk de ***ligheid ten top: je krijgt ongevraagd een programma met ingebouwde problemen bij je computer geleverd!!! Laat ze je eerst wijzen op dat verwijderingsprogramma verdorie!! Ik ben woedend op Norton. NEVER NORTON!!

NB. Kan iemand dit mailtje naar Petra sturen? Die heeft kennelijk hetzelfde probleem.

Hartelijke groeten.

Jan Junge

Spamfighter/Vista probleem

Ik heb de oplossing voor het 'afzetten' van de verbinding van mijn mailbox enige tijd geleden gevonden. Gewoon SPAMFIGHTER verwijderen!!
Volgens de Nederlandse sevrvicemedewerkster van Spamfighter kon het Spamfighter natuurlijk niet zijn, maar ja, als je het programma verwijdert en het probleem treedt daarna niet meer op....
Wel natuurlijk steeds het aanbod van Spamfighter ('de beste en grootste van de Wereld!')
om het met hun aller-allerlaatste versie nog eens te proberen, maar ik kijk wel uit!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan