Windows ME doet niks

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jalo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Jalo

Helpmijlpaal 25k
Lid geworden
9 nov 2002
Ik weet niet of ik hier goed zit, maar ik heb een pc gekregen van een kennis en die heeft eraan lopen kl**ien. Als ik opstart zonder opstartdiskette dan krijg ik alleen de Windows ME scherm te zien en als ik de opstartdiskette gebruik dan krijg ik de melding:
Gegevensfout bezig met lezen station c
Afbreken, Opnieuw proberen, Mislukt?

Niks lukt, hij leest ook de cd schijf niet. Wat moet ik doen? Waarschijnlijk heeft degene ook in de bios gezeten, maar dat weet ik niet zeker.

In het BIOS kun je de standaard instellingen via het menu instellen, dit werkt in de meeste gevallen goed.

Het kan natuurlijk ook zijn dat de schijf gaar is. Dit kun je testen via de tooltjes die de harde schijf fabrikanten hebben gemaakt en die je op de site van de fabrikant kunt downloaden.

Heb je een CD-rom met ME? Wellicht kun je e.e.a. herstellen. (mits de schijf zelf dus in orde is).

Ok maar hoe stel ik de standaardvoorwaarden in in de bios??
Ik ben iets verder gekomen, er blijkt wel iets van windows op de c: schijf te staan, maar kan het niet formatteren omdat er te weinig ruimte is.

Als ik opstart met de opstartschijf krijg ik ook iets van:
De MODE voorbereiden codetabel-functie is uitgevoerd
De MODE selecteren codetabel-functie is uitgevoerd

Daarna komt de melding van gegevensfout. Misschien dat je hier wat meer aan hebt?

Ik heb wel de cd-rom met ME, maar hij leest de cd-rom niet. Heb alleen de a en c schijf, maar tijdens het opstarten komt er ook een melding van
Microsoft RAMDrive versie 3.06 virtuele schijf D:
is dat iets???

Laatst bewerkt:
Microsoft RAMDrive versie 3.06 virtuele schijf is normaal , bij het opstarten met diskette wordt dan ook de cdromdriver geladen?

Laatst bewerkt:
Sorry, was een paar dagen afwezig omdat ik oma ben geworden. Jippie!!
Maar ik kijk hier morgen even naar en dan geef ik weer bericht terug.

Groetjes

Ben er weer

Tijdje geduurd, maar ik ben er weer. Ik zal even zeggen wat ik heb. Als ik die pc opstart krijg ik alleen het scherm van Windows ME te zien. Verder heb ik nog wat cd's erbij: WinDVD2000, Mainboard, 56K Modem en nog 1 van Drivers Mainboard/gamecard en er zit nog een floppy bij daar staat op Safeway Multimedia Toetsenbord. Het is een Iiyama pc Vision Master 17, en er zit een doos bij van ECS Elitegroup, maar daar zaten alle spullen in. Verder staat er op die doos: Computer P6VAA, P800, 128 MB, VGA-3D-32mb, CDrom 52 speed HD 20,4 Gb.

Dit is dus alles wat ik heb.

Het probleem is opgelost. Via een ander forum ben ik erachter gekomen dat (na veel problemen en fouten) het enige wat hielp was andere/nieuwe partities aanmaken. Nu kon ik eindelijk formatteren en opnieuw ME installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan