Windows ME: Geheugen? Stacks?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gjvned

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2002
Berichten
25
Tijdens het opstarten van een speciaal software programma ( windows) krijg ik als mededeling "onvoldoende geheugen" en loopt de computer vast ( SOMS met cntr-alt-delete via "taak beeindigen' weer te herstellen.) Als ik dit programma als eerste na het opstarten open ondervind ik geen problemen.
Help van ME leert mij de config.sys aan te passen met stacks 16,256 echter dit geeft geen oplossing.
Moet de config.sys dan in de window directory worden geplaatst of rechtstreeks c:\ ?
Er is 512 mb geheugen ingebracht.
Wie geeft mij raad???
Alvast weer dank,
Gertjan.
 
als ik config.sys in c:\ zet wijzigt het programma na opstarten in config.bak. Het nieuwe config.sys bestand is dan leeg (0 bytes).
 
Windows ME heeft geen config.sys nodig, ook geen autoexec.bat trouwens. Stack's en dat soort dingen worden in ME zelf geregeld.

Hoe zit het met je swapfile (virtueel geheugen)??
 
gjvned,

Doe even dit:

Ga naar start-uitvoeren-en type msconfig-opstarten en vink daar alles uit behalve je virus scanner en je firewall.
Toepassen-ok en restart de pc.

Heb je dan nog steeds een probleem?
 
Bedankt,
bij programma's die niet direct nodig waren de vinkjes eraf gehaald. Heeft zeker geheugen vrijgemaakt zodat het bedoelde programma nu prima loopt.
Wellicht 1 van die programma's neemt veel geheugen in beslag. Ik zal wat experimenteren welk prog dat is.
Gertjan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan