Windows ME herkent USB-poorten niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

thom6868

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 jul 2008
Berichten
1
Hallo,
Ik heb een computer met ME als besturingssysteem. Deze pc is zeer instabiel. Nu herkent de PC de USB-poorten zelfs niet meer! Wat moet ik doen?
 
ME staat erom bekent om een zeer instabiele windows versie te zijn. Je kan dan beter op Windows 2000 pro overschakelen: Superstabiel en betrouwbaar tov Windows ME.
Of als Windows 2000 geen mogelijkheid is, dan maar Windows 98SE. Die is ook al een stuk beter dan ME
 
ME staat erom bekent om een zeer instabiele windows versie te zijn. Je kan dan beter op Windows 2000 pro overschakelen: Superstabiel en betrouwbaar tov Windows ME.
Of als Windows 2000 geen mogelijkheid is, dan maar Windows 98SE. Die is ook al een stuk beter dan ME

hoe hem toch maar helpen vind je niet?
 
Heb je drivers voor je USB poorten ? Probeer die dan eens te installeren :thumb:.

Trouwens, Windows Me is een tafel waar 2 poten van zijn afgerukt. Je kunt beter Windows 2000 of Windows 98SE nemen. Dat zijn echte steenbokken.
 
hoe hem toch maar helpen vind je niet?

Windows ME is zeer onstabiel. Er zijn geen betrouware oplossingen. Windows 98 of Windows 2000 installeren is een oplossing.
Windows XP zou ook kunnen, maar dan moet je vaak een nieuwe PC kopen. Windows Vista raad ik zeer af :)

De beste oplossing die er is, is Linux Kubuntu installeren.
http://www.kubuntu.org/getkubuntu

Dat zou eigenlijk al je problemen oplossen. Je krijgt er wel 1 nieuw probleem bij: je moet lezen wat je moet doen, voordat je iets doet.
 
Hier valt Windows 2000 het sterkste aan te raden.
Windos ME is een versie van 98 en 2000 door elkaar.


Ik ehb hier ooit op een Pentium 1 Windows 2000 gedraait die echt snel ging.
Windows 2000 is net XP maar dan met een klasieke look. Neem 2000 echt de beste voor jou systeem!

edit: waarom Linux als het met Windows ook kan.
 
Om meerdere redenen:

- Betrouwbaarder
- sneller
- gemakkelijker/gebruikersvriendelijker
- gratis :D :D

Das waar, maar waarom niet

-Heel anders dan Windows en is een andere wereld
-Niet zo veel software voor als Windows
-Dikwijls driver probleem
-Commando's zijn voor veel mensen moeilijk.
 
Das waar, maar waarom niet

-Heel anders dan Windows en is een andere wereld
-Niet zo veel software voor als Windows
-Dikwijls driver probleem
-Commando's zijn voor veel mensen moeilijk.

- Heel andere wereld? Ja, maar anders betekent niet slechter.
- Niet zoveel software voor als Windows? Nee, er is veel meer software voor Linux dan voor Windows. Dat is ook direct een valkuil, want door de hoeveelheid verschillende varianten van software pakketten, kan je wel eens door de bomen het bos niet meer zien :) Wat mijn probleem dan weer is.
- Driver problemen? Heb jij wel eens Linux geïnstalleerd? Linux installeert direct de standaard netwerkkaartdrivers en zoekt op internet de correcte drivers.
Ik heb maar 1 keer driverproblemen gehad met Linux. (wat trouwens snel opgelost was, want ipv automatisch, moest ik de drivers handmatig installeren) Met Windows heb ik continue driver problemen: SATA? Kweetniet! SCSI? Kweetniet! Onboardnetwerkkaart (een standaardmodel): Kweetniet! De frustraties die ik toen had, wil ik graag even afreageren met dit antwoord. (Sorry voor het afwijken van het onderwerp)
- Commandos in de shell zijn inderdaad moeilijk -> wil je de volledige functionaliteit van die commandos, dan zal je de Manual moeten lezen. Bij Windows heb je een help file die mij eigenlijk nog nooit heeft geholpen. Vaak zoek je dan op internet naar oplossingen.
In bijvoorbeeld Kubuntu is alles graphisch aangestuurd. Dus hoef je de commandos niet meer te gebruiken. Sterker nog, bijna alle distributies van Linux zijn graphisch.

Ik heb problemen met zowel Linux als Windows (misschien ben ik wel een sukkel :) ) maar ik heb meer problemen gehad met het installeren van Windows dan van Linux.
En er zijn nog zoveel meer problemen bij Windows, dat we hier beter een aparte topic over kunnen maken :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan