windows me installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

windows98

Banned
Lid geworden
17 jul 2007
hallo ik wil windows me installeren maar is mijn computer goed genoeg?

computer:
pentium 3
1000 mhz
512mb ram
256mb video kaart
er staat nu windows 98 op

Toch wel even een waarschuwing lijkt me.

Wat je je wel af moet vragen is wil je Windows ME
Deze besturing is namelijk een grote blunder geweest van Microsoft.

Beter is om Windows 98SE er op te zetten of te houden !!

het beste is helemaal niet.
waarom gebruik je niet win2000 met service pak 4 is veel stabieler.
en zal heel goed draaien op die pc.

Jeetje, Windows 1.0 heb je die nog :o
Dat waren dacht ik 6 floppy's.
Begin bij Flop1 en eindig bij de laatste en volg de instructies die je krijgt.

welke versie van msdos moet windows 1.0 draaien?
want ik heb het geninstalerd en het werkt niet de fout is windows kan de opstart bestanden niet vinden windows 1.0

ik denk dat die pc te 'modern' is voor windows 1.0. Windows 1.0 is al een erg oude versie van windows. Hij zal geen ondersteuning hebben voor de hardware. Als je per sé Windows 1.0 wilt gebruiken zal je al een oude pc met een 386 processor en 8mb ramgeheugen ofzo. Maar waarom wil je eigenlijk zo'n oude Windows gaan gebruiken als ik vragen mag?

werkte het ook op ms-dos 5? ik wil windows 1.0 ook eens zijn om te kijken hoe het werkt

Ja het werkte ook met Dos 5.0
Er moest een batch bestandje gemaakt worden. Vraag me niet meer hoe dat ging want dat is ongeveer 15 jaar geleden.
Ik ga nog even zoeken op Google of daar nog iets over te vinden is.

Een mooie link Loonytune, naar het overzicht van Windows versies.
Op Helpmij.nl kun je de verschillende systeemvereisten vinden op http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=151651
Voor ME staat er:

Windows ME
* 150 MHz Pentium of hogere microprocessor
* Minimaal 32 MB RAM geheugen of meer
* Minimaal 295 MB vrij ruimte op de vaste schijf
* VGA-monitor
* Toetsenbord
* Microsoft Mouse of compatibel aanwijsapparaat
* Cd-rom- of dvd-station

Als je toch gaat installeren is het een goed moment om eens wat uit te proberen maar Windows 1.0.... Op deze computer? Dat zal echt niet werken. Je wilt bovendien uiteindelijk ook wat nuttigs doen met de computer en je bent snel uitgekeken. Windows ME Second Edition is een uitstekend besturingssysteem. Goede keuze "windows98!" Heb het zelf lang gebruikt en moest alleen na het opstarten niet lang niets doen want dan reageerde het niet meer. Denk ook hier vooral aan wat je er op kunt draaien. Met XP is het mogelijk om meerdere besturingssystemen op één schijf te installeren in verschillende partities. Zou je eerst ME installeren dan kun je later nog een extra partitie maken met een hulpprogramma en zowel ME als XP gebruiken. XP zal voor jou uiteindelijk de beste keuze zijn. Rest mij nog te zeggen dat ME géén echt DOS meer heeft. Maak dus eventueel een paar systeem diskettes van DOS voor deze programma's.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan