Windows ME over XP

• Onderwerp starter Onderwerp starter JS88
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

JS88

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 apr 2004
Ik heb nu windows XP op mijn computer staan maar die wil ik vervangen met windows ME. Hoe kan ik XP verwijderen van de C: schijf, om vervolgens ME te installeren ?

De schijf formateren en Winme opnieuw installeren,
maar wat is de reden hier voor?
Jekunt dan nog betere win98se installeren is veel stabieler dan winme.

Ik zou het bij Xp houden of je moet er veel problemen mee hebben maar die kun je misschien wel oplossen.

Ik heb inmiddels een nieuwe computer en mijn oude comp. gaat naar iemand anders. Alleen is mijn Computer veel te traag voor XP en liep het nooit al lekker. Daarom wil ik windows ME er weer op zetten, want dit loopt wél soepel.

Maar nu vraag ik me af... is 98SE zoveel beter dan ME dan?? Want 98SE heb ik ook namelijk...

Dan zou ik er windows98 SE op zetten draaid veerl stabieler dan me.

ME met ALLE update's werkt aardig hoor.

Maar als je iets echt goeds wilt: Windows 2000.

Wat zijn je systeemspecs? Anders 98SE.

Maar als je iets echt goeds wilt: Windows 2000.

Je moet er wel rekening mee houden dat je alle spellen niet kunt draaien op win2000

Oke,

Bedankt! Ik denk toch dat ik er 98SE op ga zetten!
Maar hoe kan ik dat >>over<< XP zetten, want dat moet eraf, en daar heb ik moeilijkheden mee. Ik moet dus mijn C schijf formateren, maar hoe???

Daarna kan ik booten. Met de ME disk kan ik niet booten maar dat zou ik dan moeten proberen met de 98SE ...

In ieder geval bedankt ...

Je start de setup van een Windows versie. Je kiest een schijf, vervolgens zal setup aangeven dat er al een Windows staat. Dan kan je kiezen om te formatteren of om geen wijzigingen aan te brengen.

Wat je ook kunt doen, opstarten met bootflop en als er dan "A:\" staat "format C:\" intypen.

Als je winxp als ntfs hebt geinstalleerd zul eerst even fdisk moeten doen en de nondos partitie verwijderen en daarna een nieuwe partitie aan moeten maken en dan formateren

zie bijlage.

Bijlagen

Oke bedankt !

Ik denk dat het nu is opgelost !! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan