Windows ME start niet meer na update!

• Onderwerp starter Onderwerp starter WDR
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

WDR

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2004
Een vriendin Heeft reeds lange tijd Windows ME in gebruit, edoch deze nog nooit geupdate. Ik heb bij deze vriendin Windows ME laten updaten door via het "Start" menu met "Windows update" naar Microsoft te gaan.

Na het laten zoeken naar updates werd Service package 1 selecteerd om te downloaden en te instaleren. Na deze actie werd gevraagd om de computer opniew te laten opstarten. Toen ik dit deed starte de computer niet meer (goed) op.

Tijdens de opstartprocedure verschijnt nog wel kort het Windows logo in beeld en daarna 2 seconden het het "Start"desktop logo, maar deze verdwijnen weer waarna er enkel en alleen een geheel blauw scherm in beeld komt en er geen verder actie plaatsvind.

Hoe kom ik hieruit ?! Mijn vriendin is met name bezorgd dat al haar informatie op de harde schijf niet meer toegankelijk blijkt te zijn. HELP!

Probeer tijdens het opstarten eens F8 in te drukken. Als het goed is krijg je dan een aantal keuzes om op te starten. Kies de veilige modus. Lukt dit en kan nje zo opstarten, probeer dan bij start/programa's/bureauaccessoires/systeembeheer/systeemherstel terug te gaan naar een herstelpunt voor het moment van updaten. Normaal gesproken maakt windows zelf dat punt aan. Probeer dit eerst eens, anders kijken wij verder:eek:

Wat ook kan is bij start/configurtiescherm/software het windows servicepack1 verwijderen.

Dus tijdens opstarten, na het biosscherm F8 indrukken.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je antwoord!

Het probleem blijft zich echter voordoen, dwz dat bij opstarten in de "veilige modus" windows nog steeds niet opstart: "Start" icoontje verschijnt kort in beeld (linksonder) , maar vedwijnt weer.

Er komen uiteindelijk zoals voorheen geen desktop iconen te voorschijn.

Er wordt wel een soort programma gestart waarbij er hints worden gegeven wat er fout kan zijn. De gegeven oplossingen zijn echter alleen te verhelpen als je IN windows kunt komen en werkelijk in het Start menu terecht kunt komen. Dit lukt me dus niet.

Als ik dit programma stop dan verschijnt er een grijs scherm met in alle hoeken het woord "veilige modus". No way out?

Winme is de grootste misser die microsoft heeft kunnen uitbrengen, ik raad je aan win98se of xp te installeren geeft veel minder problemen.

Zijn er toch nog andere oplossingen alvorens een nieuw besturingssysteem te installeren?............

Kan het installeren van een nieuw besturingssysteem met behoud van alle op de hardware aanwezige informatie??? Hoe gaat zoiets???

Cheers

je kan win-me erover gooien. gewoon opstarten met de cdrom erin mits je kan booten vanaf cd anders in bios even instellen

Bedankt voor de tip.

Ik heb gepoogd met een bij geleverde windows 'herstel CD' op te starten.

Het resultaat was helaas het zelfde. computer start (net) niet in windows op waarna een blauw scherm blijft staan.

Wat zou ik tijdens het booten moeten instellen?

start op met de floppy van ME en tik na de prompt in sys c: enter.
Als dat niet lukt even dit doen
SCANREG/RESTORE intikken ,

na opstarten met floppy

Bedankt allemaal voor jullie bijdrage.

Uiteindelijk is er voor gekozen om de harde schijf op een andere computer aantesluiten en de bestanden op CD ROM te copieren. Vervolgens is de harde schijf geformateerd en is windows opniew geinstalleerd. De databestanden moten nu nog worden overgezet.

Cheers to all of you!

Willie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan