Windows ME

• Onderwerp starter Onderwerp starter Petr@
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Petr@

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2003
Mijn dochter heeft een Dell Dimension XPS D 233 met Windows ME als OS. De pc start ineens niet meer goed op, blijft een fout aangeven in Explorer en blijft vervolgens hangen. Nu ben ik meestal nogal rigoreus daarin en installeer Windows opnieuw. De CD met ME is zoekgeraakt, maar ik heb nog wel een Windows 2000 CD.

Twee vragen: hoe kan ik achterhalen waar de fout zich bevindt en kan ik op deze pc (waarvan ik de specs niet weet) Windows 2000 installeren? Het laatste heb ik, geloof ik, al 's op deze PC geprobeerd, maar dat lukte niet om de een of andere reden. Oh, nog een derde vraag en wellicht de meest voor de hand liggende: hoe kom ik aan een werkende ME versie? :shocked:

een ME versie kan je proberen op marktplaats.nl
maar win2k zou ook moeten werken met de juiste drivers

Me

Je kunt kijken of je terug kunt naar een herstelpunt.

Anders Win2K, die moet het doen hoor. Wel liefst een met SP3 of SP4.

Eric.:thumb:

Geprobeerd terug te gaan naar een herstelpunt (die er wel zijn), maar waar het systeem niets mee doet. Het geeft aan dat er geen wijzigingen waren en het maakt niet hoe ver ik in tijd terugga. Nu probeer ik eerst de schijf te defragmenteren, omdat 'ie nu niet de melding gaf dat Explorer een fout veroorzaakt in <onbekend>. Defrag blijft hangen op 1%.

Dan toch maar 2000 proberen, maar dan moet de harde schijf geformatteerd worden, nietwaar? En booten vanaf CD?

Lekker 2000 doen.
Als je een goede 2000 CD hebt kun je daarmee opstarten en daarmee formatteren.

Na installatie SP IV erop zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan