windows medaplayer is niet meer de standaart player

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevin sk8erboy

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2004
ik heb pas geleden "cyberlink powerDVD" geïnstaleerd en daardoor is windows media player niet meer de standaart player. als ik bijv. op een mp3 bestand klik dan opend hij hem met powerDVD en niet met windows media player, wat wel zou moet.

ik heb al gezocht naar deze instelling: bij opstarten controleren of dit de standaart .......(in dit geval media player) is. niet gevonden:confused:

bij mapopties > tablad bestandtype heb ik ook alles wat op powerdvd stond op windows media player gezet.

maar het werkt nog steeds niet:confused: wie kan mij helpen???

Ga naar eigenschappen van het te spelen bestand en dan eigenschappen- wijzigen.
Zet een vinkje bij dit type bestand altijd met dit programma openen als dit mogelijk is.

nouw geloof het of niet "openen met: windows media player.

waar opend hij hem mee?????

met powerDVD:confused: :(

mvg

Vink eens alles UIT in cyberlink powerDVD qua bestandstypen en alles aanvinken in WMP, kijk eens of het dan wel wil lukken.

In WMP in ieder geval >Extra > Opties, tabblad Bestandstypen. Zal in cyberlink powerDVD ook wel zoiets zijn?

jah klopt, dat wist ik al, maar dat staat gewoon goed.
ik snap er eigenlijk geen ene drol meer van:p

Toch ff zoeken in de Help van cyberlink powerDVD op bv Extensties of bestandstypen, dat moet toch uit te zetten zijn.

klik met je rechtermuisknop op je mp3 bestand en dan kiezen ´openen met´ en dan kies je in de lijt windows mediaplayer en dan vinkje aan dit programmaa altijd gebruiken om dit bestand te openen :thumb:

groetjes

bij mij staat er geen vinkje voor...

word tijd voor een andere pc....ben k gelijk van me probleme af:p hoop ik

hehe

Beste kevin sk8erboy,

Misschien een dom antwoord of niet,
maar waarom deinstalleer je CyberLink PowerDVD niet gewoon, vervolgens even de Register induiken gebruik de zoek engine ervoor in je WindowsRegister, en toest CyberLink in, verwijder alles met dat waarde, vervolgens zorg je bij de BestandsTypen van WMP10 of 9 dat alles of wat jij wilt aangevinkt staat wat WMP als Standaard moet afspelen,
Reboot je PC,

Vervolgens Installeer je CyberLink PowerDVD (of je checkt eerst even dat de Bestand die jij gekozen hebt dat WMP10/9 weer als Standaard afspeelt),

en deze keer lees voorzichtig bij de Installatiemenu van CyberLink PowerDVD wat ie aangeeft, wat je komt iets tegen waardoor de programma vraagt om als Standaard te functioneren, dus dat sla je over, of je kiest voor Nee, of je vinkt niks aan,

Hiermee moet het lukken hoop ik,,,,

Wens je veel Succes,,,,

powerdvd staat er nog niet zolang op heh...

maar daarvoor stond het ook niet goed....dan klik ik op zo'n mp3 bestand of zo en dan kon ik kiezen waar ik het me wou openen. ik heb elke keer aangevingt dat hij dit de volgende keer ook moet doen...maar hij deed het niet, nu heb ik power dvd en gebruikt hij dat:confused:

Misschien MS MediaPlayer 10 er even terug afgooien en daarna opnieuw installeren?

Ga naar Start >> Configuratiescherm >> Software

Vink "updates weergeven" aan.
config-software-updates_weergeven.gif

Kies dan bij MS Mediaplayer 10 voor verwijderen.
config-software-mediaplayer.gif

Daarna kan je hem hier terug downloaden.

Misschien worden de verwijzingen hierbij ook hersteld.

Succes:thumb:

James:)

Zat er bij de installatie van PowerDVD (en dan niet de standard maar de expert-procedure) geen optie om aan te geven wat je wel en niet wilde laten openen?

Ik heb zo'n zelfde probleem gehad met die nieuwe Realplayer. Resultaat => realplayer eraf.

dit klinkt dom...maar k weet niet meer wat ik voor instalatie procedure heb genomen....k weet dat je bij somminge progjes of spellen kan kieze uit costum of standaart en volges mij kon je idd ook uit zoiets kiezen, maar k weet nii meer welke ik gedaan had:p:o

maar denk tog dat het voor een deel aan wmp ligt want voor powerdvd starte hij hem ook niet standaart op....ga vandaag of morgen dat van james proberen...

jullie horen uitereraard of het is gelukt;) :thumb:

vin me nieuwe avatar egt wijs:p

lijkt op een vriend van me...die is ook zo slim....

was er een glazen deur...die open stond...
daarnaast was ook nog glas, wat doet hij?

hij loopt tegen t glas aan en niet door de deur opening:p :eek:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan