Windows Media Center topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Smartguy

Meubilair
Lid geworden
13 jul 2001
Berichten
7.240
Ik heb zojuist Windows Media Center geinstalleerd. Ik moet zeggen, alles lijkt een stuk sneller te gaan en dat Media Center ziet er echt top uit (lekker vloeiend, mooi design)!

Natuurlijk was Microsoft Microsoft niet als er een aantal niet nuttige maar wel grappige mogelijkheden werden meegeleverd, zoals Windows Dancer.

Enkele functies die ik tot nu toe heb ontdekt:

- Windows Dancer. Als er muziek opstaat komt er een willekeurig iemand op het beeldscherm tevoorschijn die op die muziek begint te dansen (ook nog redelijk synchroon). Standaard heb je maar één danseres tot je beschikking, je kunt er gratis meerdere downloaden in de formaten klein, medium en groot...believe it or not... als je ze allemaal (small, medium en large) wilt downloaden kost het je trouwens 1,2 Gb aan schijfruimte. Owja, bijna vergeten...probeer "Jen en Dave" eens... Kijk hier voor alle dansers: Dansers

- Party Mode. Hiermee kun je WMP gebruiken als een soort van jukebox met blitse achtergronden, marquee (soort van berichtenbalkje), en natuurlijk je eigen muziek.

- Windows Audio Converter. Eindelijk iets nuttigs van Windows. Een complete map of losse bestanden omzetten naar mp3 of WMA.

- Windows Label Maker. Kies de CD waar je een label van wilt maken, kies het formaat hoesje (dvd, cd enz.), geef de titel op en kies eventueel een achtergrond en printen maar.

Screenshots volgen nog ;)

Windows look

Media Center

Muzieklijst

Afbeeldingenlijst

MediaCenter maakt gewoon gebruik van Windows Media Player. Het enige speciale er aan is het nieuwe menu volgens mij.
 
Laatst bewerkt:
ik lees dat jij gebruikt maakt van windows media center.
onlangs gebruik ik dit programma ook sinds kort...

kan jij mij misschien uitleggen hoe windows dancer aan het dansen krijg tijdens het afspelen van muziek ?

er wordt steeds een melding gegeven dat er geen geluids of audio bron is gevonden.
ook na autom detectie van geluid geeft deze de zelfde melding.
ik heb al wat dingen geprobeerd maar mij lukt het niet,kun jij mij info geven hoe ik dit wel synchroon krijg tijdens muziek ?


alvast bedankt
 
hoi smartguy,


na wat speurwerk en info van andere gebruikers ben ik tot het volgende gekomen....

ik heb het updatepakket gedownload,maar het programma wind dancer werkt nog niet helemaal correct.
geluid is nu wel gedecteerd,maar als ik alleen aangeef tijdens muziek weergeven blijft de persoon/danser continu dansen.
Dus het werkt ook niet synchroon...hoe laat ik deze funtie goed werken ?
dus ik denk dat de instell niet helemaal goed is ...
weet jij misschien hier wat meer van,want ik krijg geen reactie van jou op mijn vraag,gezien jij al wat meer ervaring hebt met wmc 2005 ?
misschien dat jij een goude tip hebt....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan