Windows Media Center (Vista) werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

gertkap

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2002
Tot voor kort werkte het Windows Media Center (bijna) correct. Toen ineens (ik vermoed na een update) deden zowel de player als het center niets meer. Als ik de player wilde activeren kreeg ik een foutmelding en aan de hand van de foutmelding heb ik de player weer spelend gekregen. Het media center echter doet niets, letterlijk. Geen melding, er wordt kort aangegeven dat er enige activiteit is (zandlopertje) maar er gebeurt verder niets. In vista is het (helaas) (voor zover ik weet) niet mogelijk om het media center te deïnstalleren en weer te herinstalleren anders dan een Repair middels de Vista-schijf en daar heb ik even geen trek in.

Wie heeft een goed advies voor mij. By the way: apparatenbeheer geeft geen fouten aan.

Tot voor kort werkte het Windows Media Center (bijna) correct. Toen ineens (ik vermoed na een update) deden zowel de player als het center niets meer. Als ik de player wilde activeren kreeg ik een foutmelding en aan de hand van de foutmelding heb ik de player weer spelend gekregen. Het media center echter doet niets, letterlijk. Geen melding, er wordt kort aangegeven dat er enige activiteit is (zandlopertje) maar er gebeurt verder niets. In vista is het (helaas) (voor zover ik weet) niet mogelijk om het media center te deïnstalleren en weer te herinstalleren anders dan een Repair middels de Vista-schijf en daar heb ik even geen trek in.

Wie heeft een goed advies voor mij. By the way: apparatenbeheer geeft geen fouten aan.

mss heel het os herinstalleren.

Zoals ik al eerder stelde: nee dank u, in ieder geval nog niet.

Ik heb intussen het hele net afgestruind en inderdaad de enige oplossing schijnt te zijn: installatie dvd erin en installeren. Voordat de installatie begint, geeft die aan dat je ook delen kunt installeren. Nu heb ik de installatie maar afgebroken omdat ik bang ben dat mijn complete OS weer eens overschreven gaat worden. Mijn vraag is: kan ik van de installatie dvd WMC installeren ZONDER dat dit consequenties heeft voor de rest van Vista?

Gertkap, is het al gelukt om dit op te lossen?
Ik heb dit probleem namelijk ook.

"Windows media center werkt niet meer en wordt gesloten"

Dat is de melding die ik krijg, voorheen werkt het zalig en het is wel een gemis :(

Op een gegeven moment ben ik mijn pc gaan schoonmaken met behulp van het programma Vista Manager en zoals ik al vermoedde is er dus iets opogeruimd wat tijdens één van mijn vele proefinstallaties is blijven staan en de opstart van het MC onmogelijk maakte. Probleem voor wat mij betreft dus opgelost. :thumb:

Welke stappen heb je precies ondernomen, heb dat programma wel gedownload maar snap er niet zo heel veel van. : [

Er van uitgaande dat je het programma geïnstalleerd en gestart hebt, kun je de cleaner functie en met name Registry Cleaner gebruiken. Gewoon laten lopen en naderhand het resultaat verwijderen. LET OP: het is verstandig voordat je deze actie gaat uitvoeren je eerst een herstelpunt maakt, zo kun je nog terug als er toch een onverwachte fout optreedt. De overige opties kun je verder zelf bekijken: help en google zijn betrouwbare hulpmiddelen. Ik ben 9 dagen van de wereld, dus als het probleem niet opgelost is, moet je ergens anders hulp zoeken, want van mij krijg je geen antwoord. Succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan