Windows media center : waar kan ik de configuratie aanpassen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rogerde

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2012
Berichten
13
Allen gegroet.

mijn Windows Media center werkt niet mee :
Ik krijg een bericht : "de tuner is niet geinstalleerd"

Kan iemand soms zeggen waar ik de driver (tunerkaart) kan vinden om hem eventueel te updaten ?

Heb in configuratiescherm gezocht naar televisie, media center, tunerkaart enz .. zonder resultaat. Ook in apparaaatbeheer staat niets dat doet denken aan een kaart voor televisie ontvangst ...

hartelijk dank op voorhand voor elke reactie.
 
Hoi,
Welkom op Helpmij ;)
Dan zit er wss geen TV tuner in.
 
Bedankt voor Uw reactie.
Er zit heel zeker een tv kaart in, want ik heb 2,5 jaar met plezier tv gekeken en nu is dat defect.
Nogmaals dank
 
O sorry, dat was niet helemaal duidelijk in het verhaal.
Ik weet niet of je een laptop of een pc hebt, ik zou zeggen haal de kaart, indien mogelijk, er eens uit en zet hem dan eens terug.
Als hij dan niet herkend wordt dan is hij wss stuk.
 
Bedankt voor het antwoord.
Ik ben niet zo goed in schroefwerk - als het echt niet anders kan, dan zal ik dat weldoen, maar aangezien er een kaart is, zou ik ze toch ergens in het configuratiescherm moeten kunnen vinden en dan zou ik eerst willen proberen met de driver te updaten.
Het betreft een MEDION PC aangekocht bij Aldi. De PC is uit garantie en Medion weigert zelfs die kleine info over configuratie ...

Is er niemand met een Medion PD die hier al mee te maken heeft gehad ???

Medion MD 8828

Nogmaals dank en groeten
 
Zal straks even voor je gaan zoeken, moet nu even weg.
 
Hier vind je alle drivers van je pc incl. v.d. TV-kaart (let wel dat je de juiste versie neemt (1.4.0.3.) er zijn er n.l. 2)
Neem aan dat je Vista hebt omdat je vraag in deze sectie staat.
http://www.medion.com/de/service/download/treiber.php?highmain=3&highsub=1
Vul in het 3e vakje (volltextsuche) het volgende in: MD 8828 en klik op suchen. De link die ik heb geplaatst brengt je jammergenoeg niet rechtstreeks naar de download.
Bij sommige sites van fabrikanten is dat nu eenmaal zo.
 
Laatst bewerkt:
Hartelijk dank. Zo heb ik toch de drivers gevonden, maar het probleem blijft : waar kan in ze vinden in mijn configuratie om van daar uit de update aan te passen.
Heb reeds de drivers als zoekwoord ingevoerd, echter zonder resultaat ...
Dus ik heb geen punt van waar ik kan starten en waar ikeerst en vooral kan zien of de driver slecht functioneert.
Dank U
 
Je laatste post begrijp ik niet helemaal, wat bedoel je precies?
 
Wel, als ik bvb de driver van mijn geluidskaart wil upgraden dan ga ik naar apparaatbeheer, ik zoek daar het betrokken apparaat (de geluidskaart dus) en ik ga naar de tab upgraden of zo en vandaar kan ik de nieuwe driver installeren. Meestal kan ik op deze plaats ook zien of de kaart al of niet goed functioneert.

MAAR : wat betreft de TV kaart of de tuner-kaart die vind ik gewoon nergens !!!. Dus als ik naar apparaatbeheer ga, staat daar nergens TV-KAARTof zoiets. en zelfs als ik de Medion benamingen invoer in het zoekscherm van het configuratiescherm heb ik geen resultaat ...

Dus waar staat die tv-kaart of tunerkaart ergens ...

Hartelijk dank voor je verder ondersteuning
 
Als de TV-chipset hebt gedownload moet je hem op een of andere manier gewoon kunnen installeren.
Als het goed is moet er een setup.exe bestand bijzitten of een zgn. installshield.
Heb je dat als zip-bestand gekregen en uitgepakt d..m.v. rechtsklik>uitpakken?
 
Sorry, ben een paar dagen te druk bezig geweest.

Ondertusen toch tijd gehad om hier nu mee door te gaan met volgend resultaat.

In de divers voor md8828 heb ik de

TV Karten Hybrid Treiber Philips 7131/7134-Chipset
Version: 1.4.0.3 - Win 7 32bit/Win 7 64bit/Win Vista 32bit/Win Vista 64bit

gedownload ... dit is de enige tv kaart die bij de drivers vermeld staat.
In de gedownloade file zit geen setup of .exe file. Er staan enkel .sys .cat .dll en .inf - files.

dus als ik mijn driver wil updaten moet ik hem zelf vinden in mijn apparaatbeheer ...

Hiervoor heb ik nu een freeware diagnose programma gedownload :

"Everest home Edition"

Daar mee vind ik in de PCI apparaten :

Philips SAA7135HL Multimedia Capture Device

Anderzijs staat in de file Supported CTX TVCards.txt die meegekomen was met de van Medion gedownloade driver (TV Karten Hybrid Treiber Philips 7131/7134-Chipset.enz) een vermelding naar ... Philips SAA7135x - apparaten.

Dus ik dacht dat ik goed zat.

Nu geeft Everest me volgende info :

[ Philips SAA7135HL Multimedia Capture Device ]

Apparaateigenschappen:
Apparaatbeschrijving Philips SAA7135HL Multimedia Capture Device
Bus Type PCI
Bus / Apparaat / Functie 2 / 1 / 0
Apparaat ID 1131-7133
ID subsysteem 16BE-000D
Apparaatklasse 0480 (Multimedia Device)
Revisie D1
Fast Back-to-Back Transactions Ondersteund, Gedeactiveerd

Apparaat functies:
66 MHz werking Niet ondersteund
Bus Mastering Geactiveerd


...Maar ik heb nog steeds geen link gevonden waar ik op kan klikken om te updaten.

Teru gegaan naar Configuratiescherm/apparaatbeheer waar er onder systeemapparaten wel : PCI bus staat ...

er staat "Dit apparaat werkt correct". Ik sta een beetje huiverig om het stuurrogramma bij te werken. Er staat geen enkele referentie naar een tv tuner-kaart.
En ik weet niet wat een PCI-bus is, maar herinner me van vroeger dat het wel iets zou kunnen zijn dat het algemene functioneren van mijn pc betreft en dat wil ik niet in gevaar brengen omwille van mij tv problemen (alhoewel vervelend) ....

En ik zit dus weer vast..
Dank en groeten
 
Nou je kunt het rustig proberen hoor! Maar die pci-bus wordt door Windows bij de installatie geleverd. Als Windows niet het juiste stuurprogramma vindt dan gebeurt er ook niets.
Doe eens het volgende: Ga in het venster van apparaatbeheer boven in de menubalk naar de tab "beeld" en klik op "verborgen apparaten weergeven".
Doe ook eens dit: windowstoets + r >typ>msinfo32>onderdelen>probleemapparaten.
Je bent toevallig niet in het Bios bezig geweest?
 
Laatst bewerkt:
Hartelijk dank voor Uw prompte reactie.
Zo leer ik weer iets bij over apparaatbeheer ...

Spijtig genoeg echter nog geen tv kaart in zicht.

Noch in de verborgen, noch in de probleem-apparaten en in de bios ben ik op deze pc nooit geweest ....

zucht.

nogmaals dank
 
Je hebt geen cd's meer van je medion? Het kan ook gewoon zijn dat je TV-kaart stuk is, temeer hij niet meer verschijnt onder apparaatbeheer.
PC al eens opengemaakt?
Update: klik rechts op het INF-bestand in de map Creatix 1.3.4.5. en kies installeren.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan