Windows Media Center.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jgpeters

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2002
Ik wil een nieuwe computer kopen. Nu zit daar als besturingssysteem Windosw Media Center op. Wat is nu het verschil tussen de XP Home en XP prof en Media Center. Ik heb nu XP prof. . Ik werk veel met foto 's bewerken. En video op DVD zetten. Mijn vraag is nu wat moet ik nemen, Windows Meda Center of Windows prof.

Vr.gr. Joop

Wat is nu het grote verschil tusen XPpro en XPhome. Ik doe alleen video en foto bewerking. Wat heb ik dan nodig en wat zit er onder Windows Media Center voor XP.
De computers die je wil kopen, daar zit haast allemaal Media Center op.

Groet Joop

Op de site van Microsoft staat een overzicht van de voordelen die XP Professional biedt boven XP Home. Zoals de naam al zegt is Home meer voor thuisgebruikers en Professional meer voor zakelijk gebruik.

De vergelijkingstabel is hier te vinden: http://www.microsoft.com/windowsxp/home/howtobuy/choosing2.mspx

Windows XP Media Center Edition 2005 is een Windows die speciaal er op gericht is om je computer te gebruiken als een televisie toestel, videorecorder, muziek- en videospeler. Windows MCE is alleen te koop als zogenaamde "OEM" editie - dit wil zeggen dat je deze versie alleen kan kopen als je deze samen koopt met een stukje hardware of een complete computer. In de praktijk is Windows MCE 2005 toch wel los te koop. Windows MCE 2005 kent een aantal nadelen (zo kan het geen lid zijn van een domain) maar Windows MCE 2005 is weer goedkoper dan XP Professional.

Toch nog en vraagje, kan ik met Windows Media Center een netwerkje maken thuis met 2 computers via de router. Dus mappen en printer delen.

Groet Joop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan